King's bounty: legend (turn based strategy)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zag vandaag een artikel staan in een blad over King's bounty: legend. Een spel wat erg op Heroes of might and magic lijkt en dat al uit is in Rusland waar het hoge scores haalt.

http://www.kings-bounty.com/eng/index.php

Als ik de screenshots en features zie lijkt het me geweldig, ik wist helemaal niet dat dit spel gemaakt werd! Ik heb wat rond gezocht en het komt ergens in de herfst uit in de rest van de wereld... ik weet niet of anderen hier geinteresseerd in zijn maar er zijn volgens mij nog genoeg liefhebber van good old HOMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het ziet er inderdaad erg leuk uit. Is er al een iets meer exactere releasedate bekend? De screenshots die op de website staan zijn al van 12 october 2007. De game zou trouwens een remake zijn van "Kings Bounty". Zie ook wikipedia en hier

Meer screenshots zijn o.a. hier en hier te vinden

[ Voor 84% gewijzigd door Bor op 05-07-2008 10:50 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:40

On_E

Housemusic

De originele King's Bounty heb ik grijs gespeeld op de Sega Megadrive. _/-\o_

Kan het deuntje nog zo voor me halen...

[ Voor 21% gewijzigd door On_E op 05-07-2008 12:01 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:28
Lijkt me leuk tot diablo 3 er is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spel wordt in Europa uitgegeven door Nobilis en staat voorlopig gepland voor 31 oktober.
Nederlandstalige preview: http://games.fok.nl/review.php?reviewid=20811 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
On_E schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:00:
De originele King's Bounty heb ik grijs gespeeld op de Sega Megadrive. _/-\o_

Kan het deuntje nog zo voor me halen...
OMG, ik zit nu ook weer met dat deuntje in mijn hoofd :o . Het was toch wel een cool spel toen hoor.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

gnimmeL_kraD schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 14:19:
[...]

OMG, ik zit nu ook weer met dat deuntje in mijn hoofd :o . Het was toch wel een cool spel toen hoor.
http://www.youtube.com/watch?v=Yjxvc-5xDLE

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het spel wordt in Europa uitgegeven door Nobilis en staat voorlopig gepland voor 31 oktober.
Eerst volgende release date die ik kan vinden is 08/10/2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Op gamespot vinden we inmiddels een andere releasedate: : Sep 23, 2008

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:43
Dankzij dit topic ben ik weer verslaafd aan de originele King's Bounty...speel het nu onder Vista32 met DOSBOX, werkt perfect! (op een 24" scherm, full screen lol...best grote pixels maar nog steeds wel om aan te zien).
Ik ga die andere zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05-2024
zo iets meer over dit spel (wat me erg tof lijkt).
Als het goed is komt hij uit op 24 oktober. Samen met de gewone editie krijgt de game ook een Collector's Edition. :)
En er is ook een demo verschenen die kan je hier vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.gamed.nl/messages/86695.jpg

info bron gamed.nl

[ Voor 16% gewijzigd door pixon op 23-09-2008 06:20 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
pixon schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 06:07:
zo iets meer over dit spel (wat me erg tof lijkt).
Als het goed is komt hij uit op 24 oktober. Samen met de gewone editie krijgt de game ook een Collector's Edition. :)
En er is ook een demo verschenen die kan je hier vinden

[afbeelding]

info bron gamed.nl
Zijn er al meer mensen die deze game spelen? Het lijkt ontzettend veel op HOMM, alleen is dit niet turn based.
Het spel lijkt behoorlijk groot, inmiddels speel ik een lvl4 warrior, en het lijkt er op dat de duur van het spel behoorlijk lang is.

Je begint het spel eerst door een class te kiezen, warrior / paladin of mage.
De keuze hierin bepaald de skills die je voor je legers kan kiezen, verder speelt je hero niet mee volgens mij.
Althans, die van mij niet :+

Daarna begin je met een soort trial, je moet een draak verslaan, en je leert je weg een beetje in het spel.
De gevechten zijn overigens wel turn based, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, dat het spel zelf niet turn based is.

De game is behoorlijk groot, zo'n 6gb, maar het loopt allemaal super soepel op een al wat ouder systeem, P4 3Ghz 6800GT...

Daarnaast kom je net als bijv. HOMM items tegen die je onderweg helpen om sterker te worden, of bepaalde skills te leren, en kun je naast scrolls, items ook legers huren om je gevechten te winnen.

Ik denk dat ik nog vele uren plezier ga beleven aan deze game, aangezien ik al enkele uren bezig ben geweest de start area, en de map behoorlijk groot is, om nog maar te zwijgen over de overige eilanden waar je naar toe kan.

Ik weet het nog niet zeker, maar volgens mij is er ook een mogelijkheid om in plaats van goed, evil te zijn. Dit kun je ook beinvloeden tijdens de quests die je goed, of evil uitvoert.
Bijvoorbeeld door iemand te redden, en te zoeken naar een remedy voor een vergiftigd persoon, die als zombie in zijn molen verblijft, of de keuze in dezelfde quest, waarin je er voor kiest om deze zombie te doden, zal waarschijnlijk impact hebben op het overige spelverloop..

In hoeverre dat dat van toepassin is, weet ik niet, en ik heb ook nog niet gevonden waar je dat kan zien in hoe verre je evil bent of niet, maar ik heb er ook slechts een paar uur op zitten :)

Ik vind het in ieder geval leuker dan Heroes of Might & Magic, waarschijnlijk mede door het niet turn based gedeelte.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het lijkt me een aardig spel, maar de officiele website staat bol van het kromme Engels van de Russische makers. Is dit in het spel ook zo aanwezig? Ik kan me hier behoorlijk aan storen, omdat het de beleving verpest.

Overigens, hoe komt FragNeck aan het spel dat nog niet gereleased is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Edmin schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:29:
Het lijkt me een aardig spel, maar de officiele website staat bol van het kromme Engels van de Russische makers. Is dit in het spel ook zo aanwezig? Ik kan me hier behoorlijk aan storen, omdat het de beleving verpest.

Overigens, hoe komt FragNeck aan het spel dat nog niet gereleased is?
Geen idee...

Overigens heb ik niets gemerkt van vreemde vertalingen / Russische teksten of wat dan ook. De quests zijn ook prima te lezen.

Overigens was de release date de 23e.

[ Voor 3% gewijzigd door FragNeck op 29-09-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Laatst online: 19:38
Ik speel het spel ook al een tijdje, inmiddels een lvl8 Paladin, het is een prachtspel en enorm verslavend. Af en toe kunnen de dialogen kinderachtig aanvoelen, maar het spel is uiterst goed verzorgd. Bugs e.d. zijn tegenwoordig meer features dan irritaties in PC spellen, het is prachtig dat een spel van zo'n schaal lekker soepel draait.
De quests zijn interessant en gevarieerd, de spelwereld ziet er naar mijn mening erg goed uit. Ik moet wel zeggen dat ik geen high-end PC heb (X1950pro), dus ik ga het niet vergelijken met Crysis op very high. De graphics zijn cartoony, maar het heeft een eigen, naar mijn mening erg leuke, stijl.
Het spel is wel erg pittig wat soms best irritant kan zijn. Je moet vrijwel constant je troepen verversen, dus op en neer naar bijvoorbeeld een kasteel.

Al met al een prima spel, zeker het kopen waard. ik denk dat ik ongeveer 10 uur heb gespeeld en heb het gevoel dat ik net ben gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik heb het nu ook een aantal uurtjes gespeeld en wat mij vooral opvalt is de humor. Het lijkt wel alsof ze zichzelf overal niet serieus nemen. "Ik heb nog nooit een dwerg gezien die zo van vliegen houdt"
Verder is de wereld heel kleurrijk en gevarieerd. Je kunt echter wel goed zien dat ze een hoop gejat (goed gekopieerd) hebben van Heroes of Might and Magic. Niet alleen aan het oppikken van legers en items op het speelveld, maar ook de stijl vindt ik overeenkomstig.

Het speelveld is gelukkig wel dynamischer ingedeeld dan bij Heroes, het veld bestaat uit zeshoekjes die samen een soort random bord vormen. Voor mij als treasurehunter is het dan ook nog extra leuk dat er zich vaak ook nog schatten op het bord bevinden.

Ik heb kortom erg genoten van mijn eerste paar uurtjes met deze game en zal het ook zeker gaan doorspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Omabeatle schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:59:
Ik heb het nu ook een aantal uurtjes gespeeld en wat mij vooral opvalt is de humor. Het lijkt wel alsof ze zichzelf overal niet serieus nemen. "Ik heb nog nooit een dwerg gezien die zo van vliegen houdt"
Verder is de wereld heel kleurrijk en gevarieerd. Je kunt echter wel goed zien dat ze een hoop gejat (goed gekopieerd) hebben van Heroes of Might and Magic. Niet alleen aan het oppikken van legers en items op het speelveld, maar ook de stijl vindt ik overeenkomstig.

Het speelveld is gelukkig wel dynamischer ingedeeld dan bij Heroes, het veld bestaat uit zeshoekjes die samen een soort random bord vormen. Voor mij als treasurehunter is het dan ook nog extra leuk dat er zich vaak ook nog schatten op het bord bevinden.

Ik heb kortom erg genoten van mijn eerste paar uurtjes met deze game en zal het ook zeker gaan doorspelen :)
Bij HoMM had je ook de mogelijkheid om een 'basis' op te bouwen van bepaalde resources in je forten, waarna je legers kon trainen.
Bij KingsBounty kun je je legers kopen, en wanneer je bijvoorbeeld een quest bij het fort hebt afgerond, dan komen er vaak sterkere legers ter beschikking. Deze kun je gewoon met gold kopen, maar de legers zijn soms wel beperkt.
Wat ik ook een leuk detail vind is dat je in KB:L een speciale 'rage box' hebt, waarin je soort demons traint, die ook weer bepaalde krachten hebben, die je weer tijdens gevechten kunt inzetten.

Die Ragebox, dat is wel een grappig concept, echter weet ik niet of hij bij een paladin of een mage anders heet.
Ik mis alleen wel artifacts en wapens in het spel. Je krijgt soms bij een 'epic' quest een artifact, of je kunt er een kopen bij zo'n fort of andere verkoper, maar er droppen niet echt veel items, althans niet bij mij :+

Overigens ben ik pas level 10 of 11, dus het kan zijn dat ze later in het spel voorkomen.
Ik heb geen idee tot hoever je kan levelen, maar ik heb zo'n vermoeden tot een level 40 of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Heb de game nu ook al een weekje en kan er niet van af blijven! De quests zijn echt leuk om te doen! Niet alleen de main quest (die doe ik als laatst) maar ook anderen, zoals een molenaar die door het stelen van een ring met wat anderen verandert in een zombie. Dan kan je de ring gaan ophalen bij zijn "baas". Blijkt dat hij die ring aan zijn vrouw gegeven heeft die ook een zombie is geworden!

Uiteindelijk kan je door een leuk dialoog de ring krijgen en bij een paar Archmages laten "curen" van de curse en je krijgt dan de magische woorden om de molenaar en de vrouw naar normaal te veranderen. Uiteindelijk ben ik er met de vrouw vandoor gegaan ;).

De rage box is opzich wel leuk maar voegt (nog) niet zoveel toe. Heb nu 2 demon's vrij gespeeld en die kan je dan mooi inzetten. Ikzelf ben een mage en da's best leuk! Ik heb al lekker veel sterke spells waarmee ik meeste gevechten al in de eerste ronde kan beëindigen, dat schiet tenminste op. En dat is maar goed ook want het is vervelend om je manschappen te verliezen want het is vrij moeilijk ze op peil te houden...

Eindoordeel, ik ben sowieso gek op TBS RPG games en zoals vele bladen geef ik deze game een 9. Trouwens de sfeer in de game is ook geweldig! De dialogen zijn (meestal) erg leuk om te lezen, de quests zijn interessant de gevechten zijn ook tof! Gewoon halen dus.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"The Russian version of the game ships with StarForce copy protection. The US and UK versions of the game ship with SecuROM copy protection."

Is dat een normale securom of is dit weer van die activatie onzin a la Bioshock / Spore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje jammer dat ik nu een bug heb waardoor ik me piratenvrouwtje niet kan krijgen :(. De game crashed telkens als ik zeg dat ik de kraken en lucky james heb afgemaakt!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
MrVegeta schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 14:42:
Beetje jammer dat ik nu een bug heb waardoor ik me piratenvrouwtje niet kan krijgen :(. De game crashed telkens als ik zeg dat ik de kraken en lucky james heb afgemaakt!
Ik was al getrouwd met die kikker prinses, dus met drie kinderen ga je niet met een andere vrouw trouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Blijkbaar was het probleem al bekend en is er een onofficieel patch voor, is nu ook opgelost. Heb mijn zombie vrouw er uitgezet en nu een sexy roodharige pirate!

Trouwens, hoe trouw je met die frog princess? Ik krijg alleen een dialoog "im still thinking about it" maar nu ik er over nadenk komt dat vast omdat ik al een vrouw heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

Vae Victus

Awesome God

Er staat een mooi articel over King's Bounty in de PC Gameplay van deze maand.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
MrVegeta schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:45:
Blijkbaar was het probleem al bekend en is er een onofficieel patch voor, is nu ook opgelost. Heb mijn zombie vrouw er uitgezet en nu een sexy roodharige pirate!

Trouwens, hoe trouw je met die frog princess? Ik krijg alleen een dialoog "im still thinking about it" maar nu ik er over nadenk komt dat vast omdat ik al een vrouw heb...
Je moet een aantal prequests doen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ja klopt, maar die heb ik allemaal al gedaan :). Is trouwens geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zo de game uitgespeeld, pff wat een rit :D! Erg gaaf alleen is de laatste wereld (die van de orcs) wel heel erg klein vergeleken met alle anderen! Mooie game en zeker het replayen (over een half jaar ofzo) waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

ik heb er even naar gekeken en het lijkt echt bizar veel op HOMM, maar er zijn toch wat kleine irritante dingetjes.. o.a. het overzicht is lastig te vinden, en inderdaad is het echt teveel gedoe om steeds overal los manschappen te moeten scoren. En waarom kan ik niet de rest van de map bekijken, maar alleen waar m'n hero is? :')

[ Voor 14% gewijzigd door Vyo op 18-10-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat kan wel gewoon hoor :), rechtsboven zit een lijst met maps en je kan uitzoomen en daarna weer inzoomen. Het is niet raar dat je het op HOMM vind lijken, het is namelijk een remake op de voorloper van HOMM ;).

Waar HOMM na III de mist in ging doet KBL het erg goed, lekkere verhaal lijn. Toffe gevechten en mooie units. Wanneer je later in de game komt krijg je wat sterkere units waardoor je niet steeds nieuwe hoeft te halen.

Het is best gaaf dat je een imposibble verslaat met 1 verlies :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk spel hoor.
Ben nu level 20 maar ik heb een groot gebrek aan crystals om spells te upgraden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Wat een fantastische game zeg, kwam er pas afgelopen weekend achter dat ie al gereleased was....

Heb vroeger de originele versie helemaal grijs gespeeld op de Sega Megadrive, dus ik ben vast niet helemaal objectief, maar dit is voor mij absoluut de PC GOTY.

Jammer ook dat door alle big budget titels deze winter, veel mensen dit spel niet eens zullen opmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er komt gelukkig een uitbreiding aan :). Dus de verkoop resultaten zijn wel goed (denk ik dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Omabeatle schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 01:59:
Je kunt echter wel goed zien dat ze een hoop gejat (goed gekopieerd) hebben van Heroes of Might and Magic. Niet alleen aan het oppikken van legers en items op het speelveld, maar ook de stijl vindt ik overeenkomstig.
Nog even hierop reageren, King's Bounty (de originele) is de voorloper van HOMM, dus wie heeft waar gejat ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 12:31
Heb sinds vandaag dit spel, dmv inruil van een niet leuk ander spel zit ik nu met deze.
Helaas ook niet mijn smaak...

Als iemand hem zo willen overnemen?

• Malandro
Gisteren nog even geprobeerd. Helaas lijk ik last te hebben van een bug?

Het beeld wil nogal eens helemaal verkeerd gaan. Alles wordt door elkaar gegooid, sommige delen van het scherm zijn enorm ingezoomd en het werkelijke beeld zit dan daar weer achter. Als ik dan de muis beweeg wordt het normale beeld tijdelijk zichtbaar (in het spoor van de muisaanwijzer). Een tijdje wachten geeft wel weer normaal beeld, maar fijn is anders.

Is dit bij meer mensen bekend?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nee sorry, maar de ontwikkelaars zelf hebben wel een goed forum waar je dit kan posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
MrVegeta schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:47:
Nee sorry, maar de ontwikkelaars zelf hebben wel een goed forum waar je dit kan posten :).
Weet ik, maar daar wisten ze niet veel meer dan de standaard oplossingen (drivers updaten, opnieuw installeren etc.)

Maar heb het opgelost. Het spel is niet meer in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen die dit spel spelen? Ik ben er eergisteren aan begonnen en het voelt meteen (verslavend) leuk aan.

Ik heb alleen het gevoel dat ik wat verkeerd doe, want ik kom veel te vaak in gevechten die ik niet overleef. Ik heb al begrepen dat je van tevoren met rechtermuisknop kunt zien hoe sterk de tegenstander is, maar zo gauw je sterker wordt (door bijv. te levelen) dan wordt de rest dat ook. De laatste mage in de toren (2e quest van de koning) is al niet te doen. Niet als level 3 en al helemaal niet als level 4. Iemand tips/ideeën?

ps. heb al 2 verschillende characters geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zover ik me kan herinneren levelen de NPC's niet mee. Toen ik net begon was er een knight army die ik wel wilde aanpakken maar ik werd finaal in de pan gehakt, paar levels verder (en heel wat meer army verder) was het een makkie.

Wat voor class speel je? Mage is (geloof ik) de makkelijkste class aangezien je keiveel damage kan doen voordat het gevecht zelfs is begonnen.

Het is een moeilijke game (heerlijk) dus geef niet op, later wordt het iets makkelijker omdat je dan je zwakkere units kan inruilen voor draken etc!

Trouwens, de uitbreiding komt er ook aan en die ga ik ook zeker spelen! Ben benieuwd. Kings Bounty was voor mij de verassing van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ben al bezig met levelen. Ben benieuwd. Ben nu idd mage. Zijn er nog specifieke spells (die ook voor later) de moeite waard zijn om te levelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat ik vooral heel handig vond was die "talent" om 2 x een spel te gebruiken voor de combat echt begint. En dan goed die fireball op hun ranged gooien en daardoor kan je meestal al heel ver komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk talent is dat precies?

Daarnaast ben ik ook al op zoek geweest naar iets van een walkthrough of een strategy guide, maar tot nu toe nog vergeefs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Is een van de laatse spell upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk. Gaat al een stuk beter nu. Intussen level 7 en ik heb nu al zin om het deel (tot nu toe) opnieuw te spelen met een andere character.

Wat ik me wel nog afvraag. Ik ben nu dus pas lvl 7 en ik heb bijv. de chaos spells al op max. lvl 3, dus hoe kunnen die spells later in het spel nog effectief zijn (lees: genoeg dmg doen)?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Je krijgt nog nieuwe spells die nog sterker zijn. Die kan je dan ook weer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm, nieuw probleempje. Ik krijg ice spirit Lina niet aan me gebonden. Ik heb dat elektrische ding voor haar allang gevonden (ze begon er ook over te zeuren toen we in de buurt waren), maar ik kan er niet op klikken en alleen beetje bij gaan staan of tegenaan gaan rijden, maar ze reageert er niet op?

ps. is het ook normaal dat je met niemand kunt praten en ook bijv. de obelisk het niet doet in de upper hadar?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hm wat ik me er van kan herinneren is dat die Obelisk het in de eerste instantie niet doet en dat zij het oplaad. Er was iig wel iets mee.

En hoezo kan je met niemand praten? Kan je geen quests aannemen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
  • Laatst online: 18-02-2023
Hey Vet en verslavand spel is het zeker!

Ben nu level 25, maar heb een probleempje.
Ik heb iets van 105 mana, maar zodra ik start met een battle heb ik oppeens maar 50 mana over.
Dat gebeurd me steeds en ook steeds met andere tegenstanders.
Is het een bug :? Of heb ik iets niet door ofzo :? (kan nergens bij mijn items hier iets over vinden ofzo)

Kan trouwens nergens goede faqs vinden (zelf niet op gamefaqs.com)

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er zijn ook geen FAQs voor de game geschreven, over je mana. Na een gevecht moet je mana weer regennen dat wil wel ff duren. Dus ik denk dat je even geduld moet hebben of zit je mana bar alweer vol voordat je aan een gevecht begint? Dan is het wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
MrVegeta schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:19:
Er zijn ook geen FAQs voor de game geschreven, over je mana. Na een gevecht moet je mana weer regennen dat wil wel ff duren. Dus ik denk dat je even geduld moet hebben of zit je mana bar alweer vol voordat je aan een gevecht begint? Dan is het wel raar.
Yup mana bar is helemaal vol, dan start ik het gevecht en in 'battle modes' is't opeens de helft minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zo inmiddels kom je de game zelfs bij Bart Smit tegen. Gespeeld maar niet leuk genoeg bevonden. Ik vond het geheel nogal repetitief voor mijn smaak. Het spel ziet er overigens wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 13:42

ini

Life is what you make of it

Ik speel het spel nu ook sinds een paar dagen. Ben met een mage begonnen, deze is nu lvl 5.

Veel plekken lopen legers rond met "impossible" en als je die niet kan ontwijken, dan sterft je hele leger. Nu is het probleem dat na een aantal keer de legers bij de koning op zijn en de overige legers(die plantjes bv) zijn erg snel dood. Wat is een goede tactiek?

Ik doe meestal een sterke fireball aan het begin en daarna zovaak het kan, alleen ben ik na 5-10 gevechten alweer 75% van mijn leger kwijt en kan ik weer een nieuw leger gaan halen

iemand tips?

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

TonyTone schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:50:
[...]
Yup mana bar is helemaal vol, dan start ik het gevecht en in 'battle modes' is't opeens de helft minder.
Hm da's wel raar dan...

Als je die legers niet kan ontwijken (wat vaak wel kan) moet je gewoon later terug komen :).

[ Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 19-01-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

ik heb ze een aantal keren bij een portal achtergelaten, dan kan je die portal niet meer door, want dan vlieg je gelijk in battle.

Welke units zijn goed om in het begin te hebben? Ik haal meestal die bij de koning, die archers en swordsmen. en dan 5 legers met de maximale hoeveelheid die ik op dat moment mag.

Ik weet uit de originele versie dat draken erg goed zijn, maar die zal ik vast nog niet kunnen halen

[ Voor 9% gewijzigd door ini op 19-01-2009 14:51 ]

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
Ja idd als je een portal door vlucht, blijven ze (oneindig lang) daar op je wachten, niet echt handig.

Welke legers goed zijn in het begin? Nou ja, van de slechte kan je er meestal weer heel veel hebben, dus dan zijn zo toch weer goed :P

Draken komen later pas, kosten nogal een paar centen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ranged units eerst gebruiken ofc. Melee begin units zijn veel te zwak en daar worden meteen hopen van dood gehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyTone
/SCHAAM

Was toch een item die de helft van me mana weg haalde :o
"Painskull" - Gives 50% extra Rage, takes half the mana when battle...ect.
Achum, lezen is ook niet me sterkste punt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

ah ik had de quest van spirits of rage nog niet gedaan, dan is het ineens een stuk makkelijker :)

ik heb nu ook Marauders(piraatjes), die kunnen dode vijanden looten, dan heb je per gevecht nog extra geld, werkt erg fijn :)

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit echt te weinig goud gehad eigenlijk. Ik moet zeggen dat 't als mage aan het eind wel erg makkelijk werd. Had sowieso veel meer uitdaging verwacht van de laatste gevechten in de wereld van de orcs en de final boss fight. Ben benieuwd hoe dit uitpakt met me (nieuwe) warrior.

Ultieme combinatie is toch wel fire rain lvl 3 + 3x dubbele spells (mage skill) + lvl 3 spell dmg (skill) + +30% fire damage (item, zonder demon heart) --> (max) 5 enemies 5K-9K damage per beurt. Werkt natuurlijk niet zo goed op fire resistant enemies, maar dan heb je nog max ice snake of lightning :) (valt cold dmg eigenlijk onder magic resistance?)

Met me nieuwe warrior probeer ik zo snel mogelijk me rage spirits te scoren en die zoveel mogelijk te levelen. Aan het eind waren de rage spirits niet zo effectief meer. Alleen die spikes deden op een gegeven moment met rond de 1K dmg (als er veel enemies zijn) per stuk, dat was nog wel aardig (zeker met 2K dmg tegen mages/etc).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vond die poisen van de snake erg leuk, werkte erg goed op bv 100 zwakke hunters (liefste range) en dan in een groepje, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini

ini

hoe vangen jullie de verliezen op. Ik heb wel de ressurrection spell en kan ik er een paar terughalen, maar dat kost zoveel mana(20 mana voor lvl 3) en mana spring is nu nog te zwak(moet die nog upgraden)

Ik heb horsemen(veel movement), inquisitors(resurrection), priests(healing), archmages(shield) en gryphons(retalliate elke keer)

verder gebruik ik de phantom spell op de gryphons om die de klappen te laten vangen.

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

In het begin verlies je nog wel eens wat units maar op een gegeven moment krijg je Giants met 900HP (oid) dus stuurde ik dan het veld in om klappen op te vangen en met mijn ranged er achter hun afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het verbaasd me een beetje dat dit topic een beetje is doodgebloed. Ik vind dit echt een verademing om te spelen. Een grafisch netjes afgewerkt spel waarin je nog ouderwets je grijze cellen moet inschakelen.

Ik speel het nog maar kort, als je eenmaal het principe onder de knie hebt(toen ben ik geswitched naar impossible) dan is het een behoorlijke uitdaging, ik moet natuurlijk nog zien of ik het op dat niveau weet uit te spelen, maar het is dan echt een spel waarin je in singleplayer echt een uitdaging hebt. (AI is soms wel wat beperkt, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is).
Ook is er duidelijk aandacht besteed aan de quests die zeker niet saai zijn en vaak ook zeer leuk om te lezen.

Op dit moment is er ook al het een en ander bekend over de uitbreiding die er aan zit te komen(engelse versie, russische loopt behoorlijk voor). Hier kunnen we dus ook lekker naar uit kijken.

Zijn er nu ook nog anderen die dit spelen? En wat zijn jullie ervaringen.

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Als je de single player hebt uitgespeeld heeft de game niet echt veel meer te bieden. Een andere class geeft nou niet echt een andere manier van spelen want je houd dezelfde units en tactiek denk ik. Ben wel heel benieuwd naar de uitbreiding van een van de verassingen van 2008!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:23:
Als je de single player hebt uitgespeeld heeft de game niet echt veel meer te bieden. Een andere class geeft nou niet echt een andere manier van spelen want je houd dezelfde units en tactiek denk ik. Ben wel heel benieuwd naar de uitbreiding van een van de verassingen van 2008!
Ik vond het begin met mage echt compleet anders spelen dan met warrior, ook kan ik me voorstellen dat dat aan het eind toch een behoorlijke impact heeft. 35 INT ipv 35 attack lijkt me toch behoorlijk anders spelen. Ook vond ik surpressing/upgrading bij mages een stuk eenvoudiger in het begin(die heb ik niet tot hoog lvl gespeeld) in vergelijking met warrior.

Dus ik denk dat daarin nog wel wat verschil in uitdaging zou kunnen zitten. Ook zou ik verwachten dat het spel uitspelen op normal/hard/impossible nogal een verschil in spel opleverd(van direct damage naar crowdcontrol bijvoorbeeld). Ook financieel is dat nog wel een ander verhaal(zeker in het begin). Maar dat ga ik nog wel meemaken denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tip voor iemand die nog bezig gaat: zorg voor veel ranged units. Dan schiet je al veel dood voor ze uberhaupt bij je kunnen komen.Focus eerst op de ranged van de vijand, met je eigen ranged en spells/spirits), en meestal heb je dan nog 1 of 2 turns om de aankomende melee ernstige schade aan te doen zodat ze kapot lopen op jouw melee zonder al te veel schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
MrVegeta schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:23:
er is wel al een demo uit alleen hij is in het russisch ,maar ziet er wel gaaf uit :)

King's Bounty: Armored Princess Russian

[ Voor 19% gewijzigd door pixon op 09-05-2009 19:24 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrill
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 16:20
Schitterend spel, op het niveau van Silent Storm alleen veel elegantere en vloeiender graphics.
Dat het spel " repetitive" lijkt is relatief, toch? De kracht van het spel vind ik de battle modes, dan is het vergelijkbaar met schaken. Je kan het spel schaak toch ook niet verwijten dat het "repetitive" is? De battle modes is het werkelijke spel waar je "getoetst" wordt of je de uitdaging wel aan kan.

Ik heb wel de extra mods nodig die veel verder uitzoomen mogelijk maken, zodat ik het terrein van grote hoogten kan over zien en probeer dan stenen te "looten" door de (nog) te sterke vijand te ontlopen.

Wat zou het NOG veel mooier zijn als je op een netwerk tegen elkaar kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
ik ben er ook maar eens mee begonnen, ziet er wel leuk uit, maar wat doe ik precies met Rage en die kist?
Ik speel een level 6+ mage inmiddels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Daar kom je vanzelf achter ;). Je krijgt een quest en daarmee leer je de rage chest beheersen. Later in de game krijg je daar "demons" in die je kan inzetten tijdens gevechten! Eerst denk je dat ze vrij zwak zijn maar later wanneer ze meer skills hebben zijn ze zeker nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

M-Stone schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:07:
ik ben er ook maar eens mee begonnen, ziet er wel leuk uit, maar wat doe ik precies met Rage en die kist?
Ik speel een level 6+ mage inmiddels. :)
In de kist zitten een viertal unlockable 'entiteiten' in, elk met hun eigen skills (die je kunt toepassen in gevechten). De skills van elk van deze entiteiten kost een bepaalde hoeveelheid 'rage'. Uhm tja... hopelijk duidelijk genoeg zo? :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Gisteren weer een uurtje gespeeld, ben benieuwd wanneer ze unlocken.... iemand daarover nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Niet online
M-Stone schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:02:
Gisteren weer een uurtje gespeeld, ben benieuwd wanneer ze unlocken.... iemand daarover nog een tip?
Ga naar je character menu, daar kun je op de verschillende 'entiteiten' klikken, om met ze te praten. Zij geven je dan instructies. Zerock wil dat je een battle tegen mages wint om aan te tonen dat je 'worthy' bent.

De rest kom je dan wel achter denk ik. Het beschikbaar maken is namelijk niet level-afhankelijk, de eerste 2 kun je in ieder geval op lvl 1 al verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de uitbreiding al af of zo goed als af in 't Russisch, maar moeten we nou tot eind 2009 wachten voor de Engelstalige release? Ik krijg 't niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:57

odan

The dark side is within all!

is al sinds april uit in rusland.

maar goed geeft ze mooi de tijd om de teksten goed te vertalen en de bugs die er vast nog inzitten te verwijderen.

Pulse mee voor GoT!

Pagina: 1