Toon posts:

Veel verschillende opstart problemen en vastloop problemen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal nogal vervelende problemen met m'n pc. Hier zijn even wat dingen die soms zomaar gebeuren en ook soms weer even helemaal niet ze lijken zich steeds vaker voor te doen.

Problemen doen zich dus soms wel soms niet voor.

1 PC Start niet op na aanzetten (wel geluid van fans geen beeld), een volgende keer weer wel.
2 PC Herkent niet alle HDD's (1 of meerdere van de 5) ook niet in het Bios.
3 PC loopt vast, na niks bijzonders te hebben gedaan na restart volgt een chkdsk.
4 PC Start op met video artefacten direct met het eerste scherm (blokkerig en verkleind beeld)
5 Video hapert/stottert een keer in de paar minuten met afspelen.
6 PC loopt vast op Mobo scherm (of duurt erg lang om er voorbij te komen.
7 Een HDD word heel langzaam en krijgt een read/write van 4.5MB/s, Het wisselen van schijven met Sata kabels resulteerde in het trager worden van de andere schijf die ik aan die Sata kabel hing. Het Wisselen van de sata kabel naar een lege sata connector resulteerde tijdelijk naar succes. Nu heb ik het probleem weer. Het probleem lijkt dus niet aan de HDD te liggen eerder aan de controller?

Asus P5B Deluxe (wifi/ap)
Verschillende HDD's van Samsung en Maxtor
Asus 8800GT
Win XP

Is er iemand die weet wat er hier aan de hand is of wat ik eraan kan doen? Zijn er programma's of manieren om de stabiliteit van je mobo te testen?

• hFresh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik zou zeggen run eerst eens een memtest.
Stuk voor stuk hardware testen om uit te sluiten welke iig niet jou problemen veroorzaakt.
Test jou hardware in een andere pc en andersom.
Een bios update kan ook nooit kwaad.

Goodluck

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Zoveel problemen zijn vaak aan een slechte voeding te wijten. Zelfs als het voltage volgens de Bios goed is, kan er toch nog teveel storing op zitten. Probeer een andere voeding.
Het kan ook zijn dat een van de condensatoren op het moederbord stuk is. Dit kan effect hebben op de stabiliteit van de voeding. Controleer of de bovenkant bol staat of gebarsten is.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt voor de reacties.

Heb al een memtest gedraaid, althans na 3 kwartier vond ik het wel wellletjes. Bios is recent geupdate.

Even een andere voeding proberen tja das een leuk idee maar bedoel je dan dat ik maar ff een nieuwe moet kopen want ik heb er niet een paar staan ofzo.

Iig bedankt