iBook G4 logicboard reparatie

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een defecte IBook G4 12" met het bekende logicboard probleem (zie Wikipedia: iBook) liggen. Helaas is de laptop nu na het solderen aan de desbetreffende chip helemaal dood; je hoort de hardeschijf wel opstarten maar verder gebeurt er helemaal niks meer, ook een nieuwe chip mocht niet meer baten. Voorheen deed de laptop het nog wel maar liep regelmatig vast. Helaas is het zonder schema erg lastig om dit op te lossen. Heeft iemand toevallig een schema of een idee waar ik die zou kunnen krijgen?

[ Voor 10% gewijzigd door robbertb op 05-07-2008 00:59 ]

• robbertb
  • Niet online
Niemand?

• robbertb
  • Niet online
kickje

Verwijderd

Schema zal je niet kunnen krijgen.

Enige opties:
  • Logicboard van eBay bestellen
  • Logicboard laten repareren bij Apple

• robbertb
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:47:
Schema zal je niet kunnen krijgen.

Enige opties:
  • Logicboard van eBay bestellen
  • Logicboard laten repareren bij Apple
Apple vraagt daar 700 € voor, dus dat is geen optie dan kan je beter gewoon een nieuwe kopen, maar dan geen Apple meer natuurlijk :(

[ Voor 5% gewijzigd door robbertb op 10-07-2008 09:00 ]

Verwijderd

robbertb schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:59:
[...]

Apple vraagt daar 700 € voor, dus dat is geen optie dan kan je beter gewoon een nieuwe kopen, maar dan geen Apple meer natuurlijk :(
Kijk op eBay voor een tweedehands? Die kosten normaal gezien niet te veel. Als je zoals je zelf zegt, ervaren bent met het solderen aan die chip, kan je eventueel die chip van een defect logicboard halen. Maar dat raad ik niet aan.
Beste optie volgens mij is voor max. 200 euro een logicboard scoren op eBay / Marktplaats...
Pagina: 1