Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Apostrof e werkt niet meer zoals bij XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn toetsenbord hier op mijn laptop lijkt niet meer te werken zoals het in XP deed, bijvoorbeeld als ik het volgende type... krijg ik niet meer het gewenste resultaat.
code:
1
'e'enmalig

Toen ik dit met Windows XP achter elkaar typte... kreeg ik netjes het woord:
code:
1
éénmalig

Is dit veranderd in Vista?

PS: En hoe gebruik ik mijn Alt Gr-knop? Bij mijn '5' staat een %-teken en €-teken. Echter, de combinatie Alt Gr + 5 geeft geen €-teken.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45
moet je ff kijken bij land/toetsenbordinstellingen, die moet op NL c.q. US INTL staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 05-07-2008 00:18 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zet je toetsenbordinstelling eens op US-International?

(dit is al aardig vaak langsgekomen, met een search was je er waarschijnlijk wel achtergekomen!)

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond op 'Verenigde Staten' in plaats van 'Verenigde Staten (internationaal)'. Daarmee zijn beide problemen opgelost.

Bedankt Tweakers.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:16:

PS: En hoe gebruik ik mijn Alt Gr-knop? Bij mijn '5' staat een %-teken en €-teken. Echter, de combinatie Alt Gr + 5 geeft geen €-teken.
CTRL+ALT+5=€

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 07:53
Ik heb eigenlijk het omgekeerde probleem: ik wil zowel bij Nederlandse Taal als bij Engelse Taal de Toetsenbordinstelling Verenigde Staten gebruiken, en dus niet Internationaal.

Ik wil, als ik een apostrof of trema intoets, meteen dat teken op m'n scherm zien, en niet eerst op spatie drukken. Geen dode toetsen dus. Als ik accenten op mijn tekens wil, gebruik ik liever ALT+codes. Ben ik nou eenmaal zo gewend.

Mijn probleem is dat ik in combinatie met Nederlandse Taal alleen kan kiezen uit Verenigde Staten Internationaal en Nederlands. Bij Engelse Taal kan ik wel kiezen uit Verenigde Staten Internationaal en Verenigde Staten.

Concreet: Hoe koppel ik de toetsenbordindeling Verenigde Staten aan Nederlandse Invoertaal?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

serge75 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:57:
Concreet: Hoe koppel ik de toetsenbordindeling Verenigde Staten aan Nederlandse Invoertaal?
Je kan behalve de opties die Windows bij de installatie voor je hebt bedacht elke willkeurige combinatie aanmaken. Dus klik op add/toevoegen knop en stel je eigen combi samen.
Pagina: 1