Toon posts:

geen line-sync na verhuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik ben afgelopen weekend verhuisd en mijn orange adsl (zonder telefonie) is als het goed is meeverhuisd. Gisteren geprobeerd adsl aan te sluiten op de reeds bestaande PTT :) wandcontactdoos. Deze contactdoos is voor zover ik zie rechtstreeks op isra punt aangesloten. Het betreft hier een dubbele contactdoos met 1 telefonie aansluitpunt. klik link voor foto.

http://offie.nl/kennismanagement/Foto's-0059.jpg

De vorige bewoners hebben schijnbaar vanaf deze doos een lijn naar boven getrokken maar deze is nu halverwege afgeknipt. Dit hebben ze gedaan vanaf het eerste aansluitpunt in de doos (waar het klepje voor zat). Het tweede aansluitpunt (waar de telefoonstekker in kan) was niet aangesloten op de kpn kabel. dit heb ik alsnog gedaan door de blauwe en rode aderdraden aan te sluiten op de A en B contacten van de stekker. Als ik het modem aansluit op de wandcontactdoos krijg ik geen line-sync. Het DSL lampje blijft helemaal uit. Draadjes omdraaien helpt niks en ik heb ook al een ander modem geprobeerd, er komt nog steeds geen line-sync.

Volgens Orange is het adsl signaal al wel actief op dit adres en moet ik bij de KPN zijn. Volgens de KPN wordt het adsl signaal geleverd op de blauwe en rode aderdraden en zou het ook moeten werken. Wordt een beetje van het kastje naar de muur gestuurd, en volgens is er nog lang geen eind aan gekomen.

Nou ben ik benieuwd of ik zelf ook kan meten of er daadwerkelijk een adsl signaal op mijn isra binnenkomt? Tevens heb ik ook ergens gelezen, dat als je orange adsl zonder telefonie hebt, alleen de witte en oranje aderdraden moet aansluiten. Hiernaast kijk ik eigenlijk alleen naar het dsl lampje op de modems om te kijken of er een signaal binnenkomt. Kan het zijn dat ik eerst de modem moet configureren om een line-sync te krijgen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Waarom ga je niet in je andere topic verder? Amper reactie is geen reden om dan maar je topic nogmaals te openen.

aansluiting adsl op isra punt aansluiten

Maar ontopic: Bel je provider, en laat KPN je israpunt fixen. Tot en met het ISRApunt is officieel eigendom KPN, en mag je zelf eigenlijk niet aan klussen

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Cross-posten is niet gewenst.
Op slot dus.

Dit topic is gesloten.