• michielske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 09:05
Deze maand heeft Belgacom zijn downloadsnelheid opgevoerd naar 12 MBIT daarvoor was het bij mij 4,6 MBIT.

Nu haal ik met mijn oude Speedtouch home network Terminator modem 430 kb/s
type: 3EC18605BCAA04

Ik moet de 12MBIT snelheid nog wel aanvragen want die wordt standaard nog niet verhoogd.
Alleen op aanvraag. Maar nu zit ik met een paar vraagtekens. Mijn modem haalt theoretisch 10MBIT
maar door de beperking van Belgacom 4,6 MBIT. Als de snelheid naar 12MBIT wordt gebracht voor ADSL2+ gaat mijn oude modem dan 10 MBIT kunnen halen? De volle 12MBIT zou ik zelfs met een ADSL2+ modem niet halen aangezien ik te ver van de centrale zit.

Ik heb hier op tweakers al enige fora afgeschuimd maar niet mijn goede antwoorde gevonden.
Op 1 forum gevonden via google beweert men dat er ook met een oude modem tot 10MBIT gehaald kan worden op een adsl2+ lijn met dit type modem.

Daardoor dus de vraag of ik best een nieuwe modem aanschaf of dat ik toch verder kan met mijn oude?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Speedtouch Home modems zijn ADSL1 modems. Derhalve gaan deze tot maximaal 8 mbit.
Je zult dus voor ADSL2+ (alles boven de 8 mbit) een nieuw modem moeten aanschaffen.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik denk dat je best eens uitkijkt naar een nieuwe modem, die kosten al niet te veel.

Trouwens maak je nu waarschijnlijk nog een pppoe connectie met een andere router of op je pc, een nieuwe modem is vaak ook direct router.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• michielske
Mijn speedtouch home kan 10MBit aan.
en Belgacom geeft 12MBit met ADSL2+ aangezien ik redelijk ver van de centrale zit haal ik toch nooit die 12 en mss zelfs niet de 10.

Als ik dus ADSL2+ neem kan ik dan mijn oude modem nog gebruiken?
Of is het dit ADSL signaal totaal niet meer te ontvangen met mijn 10Mbit speedtouchhome?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
michielske schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:00:
Zoals IEFtm al zei, dit is een ADSL1 modem en gaat dus max tot 8mbit. Dat er toevallig een 10mbit netwerk aansluiting op zit verandert daar niks aan.
en Belgacom geeft 12MBit met ADSL2+ aangezien ik redelijk ver van de centrale zit haal ik toch nooit die 12 en mss zelfs niet de 10.

Of is het dit ADSL signaal totaal niet meer te ontvangen met mijn 10Mbit speedtouchhome?
Vziw kun je een ADSL1 modem gewoon blijven gebruiken op een ADSL2(+) centrale, met natuurlijk de beperking van max 8mbit. Wat is de afstand tot je centrale, en heb je toevallig geen buren die al wel op ADSL2+ zitten? Heb je iig een goede indicatie van de te verwachten snelheid.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

michielske schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:00:

Je ethernet poort kan 10 MBit aan je dsl gedeelte is adsl1 dus 8 MBit.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• michielske
De afstand tot de centrale weet ik niet exact maar ik woon erg afgelegen en zit er toch al te ver van af om zelfs Belgacom TV te hebben. En de buren hebben hier nog geen ADSL2+
Practisch haal ik nu 3,5 MBit van de 4,6 MBit die Belgacom momenteel geeft.
Dus als ik overstap naar ADSL2+ krijk ik 12 MBit die ik toch niet helemaal kan benutten.
Dan zou ik praktisch de volle 8MBIT van mijn ADSL1 signaal moeten ontvangen.
Dan blijf ik momenteel nog best bij mijn oude modem.

Verwijderd

offtopic:
Ik vond het al raar dat m'n snelheid bleef gaan tot 450 kb/s 8)7
Ik heb al eventjes gegoogled maar kan niet direct vinden waar je die aanvraag moet doen, kun je me het even doorspelen michielske? Tnx alvast :)

• michielske
Hier kan je er meer info over vinden:
http://www.userbase.be/fo...s=0&postorder=asc&start=0

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
michielske schreef op zondag 06 juli 2008 @ 15:40:
De afstand tot de centrale weet ik niet exact maar ik woon erg afgelegen en zit er toch al te ver van af om zelfs Belgacom TV te hebben. En de buren hebben hier nog geen ADSL2+
Practisch haal ik nu 3,5 MBit van de 4,6 MBit die Belgacom momenteel geeft.
Dus als ik overstap naar ADSL2+ krijk ik 12 MBit die ik toch niet helemaal kan benutten.
Dan zou ik praktisch de volle 8MBIT van mijn ADSL1 signaal moeten ontvangen.
Dan blijf ik momenteel nog best bij mijn oude modem.
Nee, zo werkt dat niet. Als je snelheid nu op 4,6Mbit staat en je haalt niet meer dan 3,5Mbit dan zul je dat ook doen als ze de snelheid op bv 8Mbit zetten. Stap je over op ADSL2+ dan kán het zijn dat dit wat meer wordt, maar verwacht geen verdubbeling.
Pagina: 1