Speedtouch 510 volledig onbereikbaar na upgrade

Pagina: 1
Acties:

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Topicstarter
Hey ik had op mijn speedtouch 510 v4
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/604/product-6202604.jpg een firmware upgrade gedaan ik had versie 4.2.7
en ik zag op de site van speedtouch (ergens) ik kan het niet eens meer terug vinden, maar ik weet 100% zeker dat het een firmware voor een 510 was, volgensmij belgisch en versie 4.3.x

Dat ging goed, maar aan het eind van de firmware upgrade moest ik een gebruiktersnaam en wachtwoord intypen, voordat ik begin met updaten zag ik dat standaard inlog gegevens alleen Administrator was.

dus ik dat intypen en dat wou niet, mijn oude gegevens ook niet. dus ik dat afsluiten.

Maar in eerste instantie deed hij het wel, geen 10.0.0.138 meer maar 192.168.1.254 daar kwam ik toen meteen op zonder gegevens in te vullen dus ik mijn internet account invullen maar dat werkte allemaal niet. hij kon geen verbinding krijgen terwijl ik de gegevens goed had ingevult.

Toen ik een beetje door het menu verder bladerde zag ik een soort van snelstart optie zodat je alles in kon stellen, dus dat deed ik, wat gegevens invullen, en daarna moet ik inlog gegevens invullen en ik had het echt heel goed bekeken dat ik wel de juiste gegevens invulde. toen moest ik opnieuw inloggen en toen kwamen de problemen.

nu kan ik niet meer op mijn pagina komen...

Ik weet 99,9% zeker dat ik mijn gegevens goed had ingevult maar ineens werkt het niet meer.

Hoe kan ik dat ding resetten? er zit geen knopje wat ik in kan drukken ik heb hem al een tijdje van het stroom afgehaald maar dat helpt ook nog niets.

Heb ik een verkeerde firmware geflashed?
Ik had een firmware zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch540/SpeedTouch5402.jpg

en nu heb ik zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch510v6/Speedtouch510v63.jpg

Wat moet ik nu doen? router niet meer te benaderen, en ik kan hem ook niet resetten iig even van het stroom helpt niets...

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R40.pdf

pagina 43

de loginnaam is standaard: Administrator (met een hoofdletter A dus)

ww: heb je zelf ingegevens bij upgrade/configuratie

[ Voor 44% gewijzigd door Force op 04-07-2008 22:18 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-03 13:18
Ding resetten naar default,

Reset Speedtouch (uit schakelen; inschakelen; als middelste led groen knipperd toets kort drukken;
als middelste led hierna weer groen knipperd toets nogmaals drukken en dan wachten tot alle led's groen zijn)

resetknopje kent ie niet, je moet t op bovenstaande manier doen.
Daarna kun je m met configtooltje van www.speedtouch.nl (eenvoudig) configureren

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Force schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:15:
http://www.speedtouch.nl/docs/User_Guide_510_nl_R40.pdf

pagina 43

de loginnaam is standaard: Administrator (met een hoofdletter A dus)

ww: heb je zelf ingegevens bij upgrade/configuratie
klop met hoofdletter A heb ik al meerdere malen geprobeert
DJSmiley schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:27:
Ding resetten naar default,

Reset Speedtouch (uit schakelen; inschakelen; als middelste led groen knipperd toets kort drukken;
als middelste led hierna weer groen knipperd toets nogmaals drukken en dan wachten tot alle led's groen zijn)

resetknopje kent ie niet, je moet t op bovenstaande manier doen.
Daarna kun je m met configtooltje van www.speedtouch.nl (eenvoudig) configureren
oh dankjewel als ik thuis ben ga ik het meteen proberen.
Maar die firmware upgrade klopt wel? die is wel geschikt voor een 510 v4 ?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

2e page lijkt meer op de page zoals je die hebt in de 546 (geloof ik).

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:12:
2e page lijkt meer op de page zoals je die hebt in de 546 (geloof ik).
ja klopt, ik dacht dat er misschien ook een firmware upgrade was voor een 510 zodat je dit kreeg, zou het misschien kunnen zijn dat ik een verkeerde update heb geflashed en dat ik daarom niet meer kan inloggen?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Misschien Annex B software op een Annex A modem (of andersom) gezet?

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 10:45

Yor

Yor1313#2571

Heb je misschien je settings van de oude FW gesaved en teruggezet in de nieuwe?

Dan kun je het beste maar een nieuw modem halen, gaat niet meer werken...

http://yor.minitroopers.com

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Yor schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 13:08:
Heb je misschien je settings van de oude FW gesaved en teruggezet in de nieuwe?

Dan kun je het beste maar een nieuw modem halen, gaat niet meer werken...
Dan gaat het ding ook rood/groen knipperen ofzo toch? Ook eens zoiets gedaan lang geleden... :P

Maar op het moment dat ie staat te knipperen kun je gewoon de firmware opnieuw flashen? Weggooien is wat overdreven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 10:45

Yor

Yor1313#2571

Geloof me, ik heb alles geprobeerd toen, maar kon er met geen mogelijkheid meer in komen. Provider gebeld en kreeg gratis een nieuwe 7-serie.

Schint dat er intern iets grondig vernaggelt wordt en dat je dat niet meer ongedaan kunt maken, je krijgt simpelweg geen toegang meer om de FW hernieuwd te laden.

http://yor.minitroopers.com

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
koekoek2003nl schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:09:
..en ik zag op de site van speedtouch (ergens) ik kan het niet eens meer terug vinden, maar ik weet 100% zeker dat het een firmware voor een 510 was, volgensmij belgisch en versie 4.3.x
Op de normale Speedtouch site is 4.2.7 toch de laatste. Heb je geen voor een bepaalde provider aangepaste firmware o.i.d. gedownload?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb helaas het zelfde geflikt met onze oude SpeedTouch 510. Die ligt nu stof te eten op zolder.

Ik raakte wel binnen, maar dat ding was _RETETRAAG_. Ook ging er van alles mis met het uitdelen van IP's enzo.

No way dat ik terug de oude versie erop kreeg, ik denk dat ik er toen (en jij ook) een verkeerde versie hebt opgezet.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Nou hij kon gelukkig wel resetten maar ik krijg het nog voor geen meter voor elkaar.

Ik heb de firmware van deze site: http://speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm
Products: ST510v4

Note that the latest versions of firmware and drivers available here may be newer than the version shipped and supported by your Internet Service Provider (ISP). We therefore advise all SpeedTouch users to check with their service provider which release that they are currently supporting. Upgrading to a newer release may result in an ISP no longer being able to provide you with technical support for your SpeedTouch product

IMPORTANT NOTE: To UPGRADE we recommend you download the self-extracting files which automatically downloads, unzips the ST510 upgrade folder folder to your desk top and runs the upgrade application. During upgrade the wizard will detect your modem automatically. If the security password has been set the wizard will prompt you for this. If you do not know this you will need to hardware reset the router and run upgrade wizard again.

Once the upgrade is complete you will be prompted for the router security username and password again. If you have upgraded to R4.3. your old security configuration and service configuration are incompatible with the new firmware. To proceed click on CANCEL and run easy setup guide - HERE

LATEST Firmware Release:

Release
Description

(see release notes for full feature list)
Release Notes (PDF file) Firmware Release only (BIN file) Firmware + Upgrade App(self-extracting)
R 4.3.2 Maintenance Release - official release
N/A

1,360 KB 3,901 KB
Nee ik heb geen oude configuratie bestand ingeladen want ik had gelezen dat dat niet mocht.

ik ga nu even een oude 4.2.7 downloaden en proberen want die had ik er ook opstaan.
bedankt voor de reacties allemaal.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Topicstarter
Nou de boel draait weer, op de oude firmware. gelukkig had ik een backup gemaakt van de instellingen. en nu werkt het gelukkig weer.
bedankt allemaal

Verwijderd

2 weken geleden de update gedaan die poster koekoek2003nl als1e screenshot heeft bijgevoegd. Omdat ik de speedtouch op transparant wil zetten, om er een gigabit router achter te hangen gisteren dus maar een andere update gedaan vanaf deze site http://speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm

Daar zit de transparant optie wel in maar na de update je raadt het al! werkt er weinig meer (geen internet), geen admin beheerpagina dus de backup van de vorige firmware ingeladen en toen was het helemaal gebeurd :-(

Met de standaard cd een nieuwe setup gedraaid, om de versie er op te zetten zoals ik hem kreeg 5 jaar geleden. Na steeds een facotory reset kon ik de modem benaderen en iets met een setup doen. Er wordt steeds gezegd dat versie 4.3.2 er in zit maar verder kan ik er niets mee.

Help!! iemand een idee?
Pagina: 1