Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPS accu dood accu vervanging nog waard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers,

heb een UPS de APC SU1400INET gekregen deze deed de eerste dag goed nou ja goed alle ledjes waren OK pc load 1 streepje kan wel kloppen batterij ledjes 4/5 maar toen ik na een tijdje om te testen de netstroom eruit trok was me pc direct uit.

Later weer de UPS aan de stroom gehangen en weer aangezet gaat hij na 2 sec ongeveer weer uit is er een manier om er achter te komen dat daadwerkelijk de accu,s dood zijn of de hardware van de UPS kapot is de melding overload power gaat ook branden bij aanzetten.

Me pc zuipt 300-350 watt ongeveer alleen de kast zit erop.

Is het nog lonend om een nieuwe accu pack van APC in te zetten (150 euro) is namelijk een oude UPS.

Iemand oplossingen ACCU test met een andere oplader of iets met een voltmeter.

Een auto accu gebruiken lijkt me niet echt veilig.

Er zitten 2 accu,s in.

EDIT
Resultaat:

Voor de netheid zet ik het resultaat maar in de start post.

Ik heb 2x SBA 18-12N accu,s gekocht. Na wat navragen in de buurt kon ik hier goedkoop aankomen.

Het heeft mij totaal 54,30 euro gekost voor beide accu,s incl verzending toch een koopje dacht ik zo.

De UPS werkt uitstekend de accu,s worden niet warm en maar hopen dat ik de UPS in de toekomst nog een paar keer nodig ben bij stroomuitval :).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 21:20 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Met een nieuwe accu is je UPS praktisch nieuw, en dat voor een schijntje van de nieuwprijs van een APC UPS.

Verwijderd

Simpel. Sluit er iets op aan wat minder dan 350W verbruikt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt ook 2x deze kopen:

http://www.deweerd-emst.n...debc6825d5af8a957a98b90c0

En dan zelf even de zekering e.d. van je originele accu afhalen, en op je nieuwe accu schroeven. En de accukabels vast maken natuurlijk.

Zo moeilijk is het niet, en het is een stuk goedkoper.

(Als dit de juiste accu's zijn tenminste, maar dat kun je zelf checken door het apparaat even open te schroeven)

Die uit mijn link zijn 12V 17Ah

• Thav881
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Als je bij apc wil blijven zou ik voor deze gaan i.p.v. 2 nieuwe accu's.
http://www.apc.com/resour...ndex.cfm?base_sku=BR1000I

Kost € 259,99

Zeker als je dan dit ook nog erbij krijgt
Standaardgarantie 2 jaar repareren of vervangen
Equipment Protection Policy Levenslang: 200000 Australische dollar,Levenslang: 150000 euro,Levenslang: 75000 Engelse pond

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan kijken wat voor cellen er in zitten, en dan losse cellen bij bv. Conrad bestellen, dan kan je best zelf de boel reviseren.

Ik weet niet hoe de cellen onderling gemonteerd zitten, maar als je een goede soldeerpook hebt (dus geen 15W elektronicaboutje) zijn de connectors best te solderen, dat doe ik bijna dagelijks (maar dan van 'medische' apparatuur)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:11
Ik heb hier een compaq UPS, niet eens zo heel oud, maar die heeft te lang uit gestaan. Gevolg; defecte accu's. Ik ga hem zelf niet meer gebruiken, maar voor 10 euro kreeg ik hem via marktplaats niet eens verkocht, juist omdat er eerst 70 a 80 euro aan nieuwe accu's in moet. Als je daarnaast ziet wat er tegenwoordig aan UPSjes wordt aangeboden bij witgoedzaken, maar ook op marktplaats, dan is mijn conclusie: bij een oudere ups is het niet de moeite.

NB, bij mij moeten precies de bovenstaande 17A accu's in. Is keurig vervangbaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb even beide accu,s appart opgeladen aan een normale accu lader maar jammer genoeg toch bijde accu,s dood krijg er voor geen mogelijkheid meer stroom in hele nacht aan opladen geweest.

Dit is de accu die erin zit het zijn 2 stuks:

type: CBS GP 12170
http://www.batterywholesa...tore/battimg/gp_12170.jpg

Ik heb even gezocht op internet en kwam de volgende webwinkel in de US tegen die het wel heel goedkoop kon aanbieden zeker met die lage dollar.

Zou het betrouwbaar zijn uit de US te hallen?
http://www.batterywholesa...roddetail.html?prodID=418

deze van thinkpad lijkt me ook wel uitstekend.

http://www.deweerd-emst.n...fo.php?products_id=20199&
osCsid=24d95bddebc6825d5af8a957a98b90c0

De UPS hoeft niet 24/7 te draaien s,avonds pc uit UPS uit is geen probleem.

Jullie zullen wel denken wat moet ik met een UPS voor 1 pc klopt maar om troep uit de net te filteren en bij stroomuitval is het toch wel handig.

(Het gebeurd hier wel vaak dat er een stroomkabel kapot getrokken wordt of weer ergens anders een storing is)

EDIT: Ik vind het zonde deze UPS weg te gooien het is nogal een zware UPS waar ik wel een tijdje op kan werken met me pc.(mischien ook nog maar een TL verlichting op aan sluiten 36watt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2008 14:59 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:06

Nakebod

Nope.

Zoals Exorcist al zei, nieuwe accu's en de UPS is weer zo goed als nieuw.
De grootste slijtage aan een UPS is, hoe gek toch, de accu. De hardware zelf gaat veel langer mee.
Een nieuwe UPS zal technisch gezien wel een redelijk aantal verbeteringen hebben, en misschien zelfs langer op 1 acculading werken dan een vergelijkbaar oud model.
Maar daar tegenover staan dus de hoge kosten van een nieuwe UPS, inclusief accu's.

Zelf heb ik hier een 10 jaar oude APC 1000VA staan, en die had nog steeds de originele accu's.
Accu's waren zo dood als het maar kon, zo dood dat de UPS geen enkele indicatie van leven gaf.
Via een andere UPS, met ook ongeveer 10 jaar oude accu's, die nog wel een heel klein beetje capaciteit hadden, en de APC weer teken van leven gaf, wist ik het eigenlijk wel zeker, en nieuwe accu's besteld voor de APC.
Resultaat, voor 90 euro nieuwe accu's gehaald, en zo ongeveer 150-200 euro op een nieuwe 1000VA bespaard. En, mijn thuis server, ~150 watt max, kan het zo een 2/2.5 uur volhouden. (In tegenstelling tot de 2 minuten met die 10 jaar oude accu's :D)

En is die 350 watt je normale verbruik? Is best veel voor een pc imho.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb m'n hele kamer aangesloten op een APC Smart UPS 1250VA. Werkt prima.

Even zo'n stekker die in de achterkant erin gaat omgebouwd zodat er een stekkerdoos aan hangt :P

Oja denk je wel om de verzendkosten als die accu's uit Amerika moeten komen? 2* 17Ah is niet echt licht namelijk, weegt wel 15kg denk ik.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Accucellen die uit Amerika moeten komen? Lijkt me sterk dat dit nodig is, mogelijkheid in Nederland meer dan genoeg volgens mij. Een accu van zoveel volt en zoveel Ah is de enige relevante specificatie.

Verwijderd

Topicstarter
Wat komt er ongeveer aan de UPS te hangen

pc specs:

P5N32-SLI PREMIUM
Intel Pentium D 3,4 GHZ
4x 1GB ram DDR2
4x 80 GB 7200RPM SATA2 HDD,s in raid 0
Ge-force 8800GTS 640MB
Samsung 226CW

en misschien nog een TL-lamp van 36 watt.(bureau lamp) en adsl router.

Ik zie er denk ik toch vanaf om de accu,s uit de US te bestellen.

En heb het volgende gevonden
SBA 18-12

Technische informatie:

Toepassingen voor motorfietsen, tuin & park machines, camera,s en fotoapperatuur, computers, verlichting, enz

- Lekvrije gesloten constructie
- Onderhoudsvrij
- Lage druk ventilatie systeem
- Lage zelfontlading
- Lange houdbaarheid
- Hoge herstel capaciteit

12 volt 18 Ah
grootte accu is zelfde als mijn vorige alleen deze heeft iets meer capaciteit.

Ik kan er voor 70 euro aan komen 2 van deze accu,s.

Ik denk dat het weinig uitmaakt iets zwaardere accu,s in de UPS er hangt toch niet meer dan 300-350 watt aan.

En ja aan me UPS heb ik ook een vrouwtjes stekker aangemaakt zodat ik er een stekkerdoos op aan kan sluiten :)

Beetje jammer dat ik verder geen mogelijkheden heb om de UPS te testen maar ik waag de gok maar de accu,s waren dood.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 23:32 ]

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je moet eens zoeken naar een velleman shop in de buurt, daar kan je ook aan elke loodzuuraccu geraken ;)

trouwens je moet er niet per-se zulke accu's insteken hoor ;) 2 auto-accu's kan je ook doen :)

edit: dan kan je er nog langer op werken (de maximale belasting dat je UPS kan trekken blijft wel dezelfde)

[ Voor 21% gewijzigd door pm1 op 13-07-2008 14:07 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ThinkPad
  • Nu online
Elektroboer kan je vaak ook wel accu's kopen, of zij kunnen ze bestellen voor je.

Je kunt ook nog vragen bij een beveiligingsbedrijf bij je in de buurt, of zij niet zulke accu's hebben liggen.

De accu's in een alarminstallatie worden om de <xx> jaar preventief vervangen, terwijl deze accu's vaak nog prima werken.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ThinkPadd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:40:
De accu's in een alarminstallatie worden om de <xx> jaar preventief vervangen, terwijl deze accu's vaak nog prima werken.
mmm :) goed om te weten :P ik denk dat ik morgen eens in zo'n bedrijf binnenstap :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• ThinkPad
  • Nu online
Kan wel zijn dat ze jouw type accu niet hebben. Ik heb een APC Smart UPS 1250VA, en daar gaat ook 2x 17Ah in.

Ik heb ook bij een beveiligingsbedrijf hier in de buurt gevraagd of ze dat type accu hadden liggen, maar die hadden ze helaas niet. Wel 2x 7Ah meegekregen, en dat werkt opzich ook wel (moest connectors e.d. wel beetje aanpassen) maar de UPS werkt er wel ongeveer de helft korter op (17Ah vs 7Ah)

Je totale capaciteit is trouwens 17Ah, en geen 17+17 = 34Ah, omdat de accu's in serie staan, en dan wordt het 1 grote accu eigenlijk.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:23

frapex

got r00t

Ik heb ooit de accu's vervangen van mijn APC SmartUPS 1000VA, vier jaar geleden (accu's zijn nog steeds goed). Accu's besteld bij conrad.nl: artikelnummer 253499
In mijn geval had ik 2x 12Ah nodig: kosten 2xE60=E120,-. Heb je direct goede accu's.

Als je de accu's wil gaan vervangen, zoek dan accu's met de juiste afmetingen (paar millimeter meer of minder maakt niet uit) en het juiste vermogen.

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:06:
je moet eens zoeken naar een velleman shop in de buurt, daar kan je ook aan elke loodzuuraccu geraken ;)

trouwens je moet er niet per-se zulke accu's insteken hoor ;) 2 auto-accu's kan je ook doen :)

edit: dan kan je er nog langer op werken (de maximale belasting dat je UPS kan trekken blijft wel dezelfde)
Auto accu,s lijkt mij niet helemaal veilig(de type gel accu,s dan en het moet namelijk ook wel in de UPS passen)
onderhoudsvrije accu,s is een ding wat zeker is.
en gesloten accu dit lijkt me namelijk wat veiliger (pc en UPS staat op een slaapkamer wil graag geen gassen insnuiven)

Ik dacht 35 euro per accu niet zo duur was.

EDIT hieronder dat is misschien een goed idee maar waarom zouden ze zo goedkoop zijn zou je dan niet met koeling komen te zitten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 23:14 ]

Verwijderd

Er zijn shops die duikaccu's en allerlei loodaccu's verkopen. Vaak precies dezelfde maat en capaciteit. Zelfs gelijke aansluitingen. Maar wel veel goedkoper ..

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:08:
Er zijn shops die duikaccu's en allerlei loodaccu's verkopen. Vaak precies dezelfde maat en capaciteit. Zelfs gelijke aansluitingen. Maar wel veel goedkoper ..
dat vertellen we hem hier al de hele tijd hoor ;) :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Verwijderd

Ik heb adresjes .. en nieuwe accu's in mijn UPS .. daadwerkelijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb maar de SBA 18-12N accu,s gekocht UPS doet nu perfect is op moment aan laden.

54,30 euro heeft mij het gekost beide accu,s

Klein vraagje nog stopt een UPS ook met laden als de accu,s vol is in de handleiding van de accu staat de voltage mag niet boven 16V komen.

Ik kon wel in de handleiding van me UPS vinden dat hij overgaat naar drupel laden als de accu bijna vol is maar staat nergens iets van stoppen met laden bij volle accu.

Kan jammer genoeg niet in de UPS komen heb geen kabel die erop past.mischien maar even zelf een kabel maken volgens mij moet er gewoon een null-modem kabel op.

Verwijderd

Uiteraard stopt hij met laden als ze vol zijn, ver onder de 16V zelfs. Hij laad met maximaal 14.2V op (per accu). Hoger wil je ook niet gaan, dan gaat je accu kapot.
De kabel die erin gaat is geen nullmodem kabel! Ook niet proberen, de pinout komt totaal niet overeen.
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/upskabel.jpg
Dit is de pinout van de kabel die je nodig hebt.

• ThinkPad
  • Nu online
Hij laad met 27,6V als de accu's leeg zijn geloof ik (tenminste bij mijn Smart UPS 1250VA (oud ding)

Dat is 13.8V per accu, wat een nette spanning is. Hij overlaad de accu's niet.

Kan trouwens zijn dat je nog een manuele calibratie moet doen, om de UPS de volledige accucapaciteit weer te laten herkennen.

Dit doe je door er 30% load aan te hangen (mag niet meer dan 5% fluctueren) en dan leeg laten lopen tot hij vanzelf uitvalt. Uiteraard moet hij hierbij losgekoppeld zijn van PC e.d.

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 15-07-2008 22:32 ]

Pagina: 1