Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

MyReact foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik zit weer eens met een probleempje. :)

We krijgen regelmatig een foutmelding dat de post niet bestaat als we op het laatste nummer drukken van een pagina in het betreffende topic. Vervolgens lukt het wel via "last" dan word wel gewoon de laatste pagina weergegeven. Nu weet ik dat GoT tijd terug een regel had dat je niet meer dat 1000 posten in een topic mocht hebben, omdat er dingen fout gingen op een gegeven moment als er teveel posten in 1 topic zaten.

Kom dit bekent voor en hebben we daar ook last van?

Weet ook dat dat nu niet meer het geval is op GoT, is dit gefixed in 1.9.5? Want waarschijnlijk daaid het forum nog op een oude versie weet even niet welke dat is. Of wat zou er aan de hand kunnen zijn als dit niet de oorzaak blijkt te zijn?

Hoop trouwens dat dit in het goede sub forum staat. :)

-Andere hobby- -

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

welk topic gaat dat om? waarschijnlijk is het berichtentellertje dan stuk, maar daar hebben we een mooi knopje voor om dat te fixen :)

De max 1000 berichten per topic is nooit een harde limiet geweest, echter werd/wordt 'ie om performance en overzichtelijkheidsredenen vaak nog wel toegepast (maar ook niet overal meer).

GoT draait overigens een fork van React 1.9.5 en wijkt intern al behoorlijk af van React zelf

Edit: oh wacht, dit is geen bugreport :P

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 04-07-2008 21:44 ]

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

In de retry: waarschijnlijk klopt dus het berichtentellertje bij het betreffende topic dan niet meer. Dat ging in oude versies React nog wel eens mis, in de laatste versies gelukkig een stuk minder (op GoT ben ik het al tijden niet meer tegen gekomen, maar ik heb dan ook nog wel wat dingen aangepast in onder andere de afwerking van bepaalde admin-acties).

Nu kan je dat berichtentellertje fixen met een handmatige SQL query, maar React biedt daar vanuit de topicadmin ook support voor - echter zal die optie ws niet standaard in de interface zitten :P

Wat je kan doen is in de list_messages_admin template dit toevoegen ergens:
code:
1
2
3
{user_may_edit?}
    <input type="checkbox" name="data[recount]" id="recount" value="1"> <label for="recount">Herstel berichtenteller</label>
{;}

je kan dan gewoon vanuit de topicadmin het topic 'fixen' door deze optie aan te vinken :)

note dat React ook gewoon een MyReact support forum heeft ;)

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 04-07-2008 21:55 ]

Intentionally left blank

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik ga het even overleggen met een van de admins, heb daar zelf niet de rechten voor. Maar dat kan goed het geval zijn, ik post de uitkomst wel even of het gelukt is. ;)

Edit/

Ik kan niet registreren met mijn gmail account op MyReact support forum, en heb verder alleen nog 2 hotmail accounts, en die zullen het dan ook wel niet doen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 04-07-2008 22:34 ]

-Andere hobby- -

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wil het het gaan testen (ook jump code) en nu loop ik tegen het volgende probleem aan waar ik al 2 dagen naar loop te zoeken en maar niet wilt lukken.

Heb dus Myreact installeert op Xampp na wat problemen werkt het nu behalve de templates, de admin gedeelte heeft wel een template maar het board heeft geen template. Snap er niks van, volgens mijn staat alles goed in config.inc.php

Op welke plaats hoort de templates te staan en hoe spreek ik die aan?

base-grey moet toch standaard geladen worden?

Gaat om v1.9.5 r16764

Beetje offtopic
Welk email adres word wel geaccepteerd op Myreact support forum, na tig emails geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven.

-Andere hobby- -

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik vermoed een probleem (of het is niet eens ingeschakeld) in je .htaccess ;)
mad_max234 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:52:
Snap er niks van, volgens mijn staat alles goed in config.inc.php
"Volgens mij..." heb je niks aan; je moet zéker weten. Assumptions are the mother of all fuckups.
mad_max234 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:52:

Beetje offtopic
Welk email adres word wel geaccepteerd op Myreact support forum, na tig emails geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven.
Doe eens gek en probeer eens iets anders dan een "anoniem" gmail/hotmail/yahoo/etc account en probeer gewoon die van je ISP/werk/whatever.

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 20-07-2008 22:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Volgens mij is dat missende css probleem ook vaker besproken op het myreact support forum :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Zo staat het toch goed, of moet er nog meer veranderd worden?

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$react_base_dir = 'C:/xampp/htdocs/react/';
    define('BASEDIR_GLOBAL_WWW', $react_base_dir.'global/www/');
    define('BASEDIR_GLOBAL_NONWWW', $react_base_dir.'global/non-www/');
    define('BASEDIR_BOARD_WWW', $react_base_dir.'board/www/');
    define('BASEDIR_BOARD_NONWWW', $react_base_dir.'board/non-www/');

/* All options below are optional */
    $settings['board_smiley_url'] = $settings['board_base_url'].'global/www/smileys/';
    $settings['board_template_url'] = $settings['board_base_url'].'board/www/templates/';
    $settings['board_global_template_url'] = $settings['board_base_url'].'global/www/templates/';
    $settings['board_script_url'] = $settings['board_base_url'].'board/www/forum.php';

Er staat geen htaccess file in /board/www die moet er wel komen? Of vergis ik me nu?

Edit/

@moto-moi

Heb net zoekfunctie gebruikt en vind niet veel over missende css

Edit/2

Ik had de pagina's nog niet gezien bovenin, dacht dat er maar 1 pagina te voorschijn kwam met de zoek opdracht, zijn er dus nog veel meer. :)

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 20-07-2008 23:48 ]

-Andere hobby- -

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Even terug komen waarom ik het topic had gestart, de functie herstel berichteteller werkt prima op mijn test server, heeft 1.9.5

Nu vroeg ik me af of het ook word ondersteunt in 1.9.4 RC2?

Nog vraagje

Staat list_messages_admin altijd in de base-strict\source map? (Die gene die toegang heeft tot de server kon hem namelijk niet vinden, waarschijnlijk staan de templates ergens anders. :) )

-Andere hobby- -

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mad_max234 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:32:
Even terug komen waarom ik het topic had gestart, de functie herstel berichteteller werkt prima op mijn test server, heeft 1.9.5

Nu vroeg ik me af of het ook word ondersteunt in 1.9.4 RC2?
Ik heb dat er in de development/testing fase van 1.9.4 ingebouwd, dus ik gok dat het er in rc2 wel al inzat (in ieder geval in de laatste 1.9.4 versie) :)
Nog vraagje

Staat list_messages_admin altijd in de base-strict\source map? (Die gene die toegang heeft tot de server kon hem namelijk niet vinden, waarschijnlijk staan de templates ergens anders. :) )
Het ligt er aan welke template je gebruikt. In eerste instantie moet je in de source map van die template kijken (global/non-www/templates/<template>/source/). Als hij daar niet staat dan overerft die template misschien van een andere template - meestal base-strict - en moet hij inderdaad in global/non-www/templates/base-strict/source/ staan.

Intentionally left blank

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Dan word het maar proberen, het forum word denk ik niet plat gelegd als ik die regel er tussen zet als RC2 het niet ondersteunt.

Ik zal ook eens overleggen of we het forum niet kunnen update naar 1.9.5.

beetje raar vraagje heb jij misschien nog 1.9.4 RC2 liggen, dan gaat het testen wat beter als ik die zou kunnen installeren en zou ik een update kunnen testen, anders durf ik het niet aan zonder eerst de update te testen. :)

Edit/

list_messages_admin was overigens gevonden op een andere plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 30-07-2008 23:00 ]

-Andere hobby- -

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

mad_max234 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:50:
beetje raar vraagje heb jij misschien nog 1.9.4 RC2 liggen, dan gaat het testen wat beter als ik die zou kunnen installeren en zou ik een update kunnen testen, anders durf ik het niet aan zonder eerst de update te testen. :)
Wij hebben het wel liggen, maar er komt (terecht) een knokploeg van React als we die aan jou gaan geven ;) Als je een oudere versie wilt hebben zul je dat bij Spin of chem moeten vragen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:28:
[...]

Wij hebben het wel liggen, maar er komt (terecht) een knokploeg van React als we die aan jou gaan geven ;) Als je een oudere versie wilt hebben zul je dat bij Spin of chem moeten vragen :)
Laten we dat maar niet doen dan, alhoewel, react tegen Got, denk wel dat we op got met meer zijn. :P Al zitten volgens mijn een paar bij zowel GoT als React of vergis ik me nu? Misschien hebben we die zelf nog wel ergens zal dat eerst even na vragen, scheelt weer een knokpartij. ;)

Ben wel benieuwd of het gaat werken met RC2. :)

-Andere hobby- -

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41

Zoefff

❤ 

mad_max234 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 00:10:
[...]

Laten we dat maar niet doen dan, alhoewel, react tegen Got, denk wel dat we op got met meer zijn. :P Al zitten volgens mijn een paar bij zowel GoT als React of vergis ik me nu? Misschien hebben we die zelf nog wel ergens zal dat eerst even na vragen, scheelt weer een knokpartij. ;)

Ben wel benieuwd of het gaat werken met RC2. :)
Dat zou wel redelijk saai zijn ja, knokken tegen mezelf :P

Kan je voor het testen niet gewoon een kopie maken van je huidige 1.9.4 board? Backups maken zou in principe eenvoudig moeten zijn. Uiteraard je database, en verder alleen eventuele eigen templates die in de /board map staan.

Als je niets aan de templates hebt aangepast is het natuurlijk nog eenvoudiger. Zet dan op een testlocatie gewoon een nieuwe install van 1.9.5 neer, hang daar een kopie van je database achter en laat daar het upgradescript op los :)

We hanteren op het MyReact forum overigens eenzelfde zoniet minder strictere email blacklist als GoT. Registreren met hetzelfde emailadres als op GoT zou dus geen probleem moeten zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zoefff op 31-07-2008 00:53 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Zoefff schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 00:41:

Kan je voor het testen niet gewoon een kopie maken van je huidige 1.9.4 board? Backups maken zou in principe eenvoudig moeten zijn. Uiteraard je database, en verder alleen eventuele eigen templates die in de /board map staan.
Is een optie, dus gewoon alle bestanden naar de nieuwe locatie kopiëren en de backup maken van de database en deze overzetten en uiteraard de gegevens bijwerken zoals het board url en database inlog infomatie.

Alles wat ik aan moet passen staat in het config.inc.php file? Of zijn er nog meer adressen/locactie die aangepast moeten worden?
Als je niets aan de templates hebt aangepast is het natuurlijk nog eenvoudiger. Zet dan op een testlocatie gewoon een nieuwe install van 1.9.5 neer, hang daar een kopie van je database achter en laat daar het upgradescript op los :)
Maar dan heb je toch een 1.9.5 met bijgewerkte database die van 1.9.4 afkomt? We willen juist graag een 1.9.4 rc2 om wat testen op uit te voeren.

Edit/

Eerst poging is trouwens mislukt om de functie erin te krijgen, heb netjes het originele bestand van het forum aangepast maar er komt geen checkbox tevoorschijn, bestand van 1.9.4 RC2 dat aangepast is werk wel goed op 1.9.5. Ben daar dus nog naar aan het zoeken wat daar de oorzaak van is.

Als de functie nog niet in 1.9.4 RC2 zit verwerkt dan zou ik toch nog wel die checkbox moeten zien, toch? Of zit ik nu weer eens verkeerd te denken. :+

[ Voor 19% gewijzigd door mad_max234 op 01-08-2008 17:37 ]

-Andere hobby- -

Pagina: 1