Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer gaat paar keer aan/uit, boot daarna pas

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik verschoof mijn pc net, maar door de rubber pootjes 'stuiterde' hij daarbij een beetje, resultaat: vastloper. Nu als ik mijn computer weer aan zet gaat hij 2 seconden aan (geen beeld) en weer uit, hij doet dat 3 keer en de 4e keer (geloof ik) boot hij vrolijk verder en heb ik verder nergens last van. Hij blijft dit iedere keer doen bij het opstarten. Ik heb gekeken maar kan niks zien wat los of gammel zit, moet ik het zoeken in een gammele connectie, verkeerd geplaatste cpu, videokaart, kortsluiting?

[ Voor 36% gewijzigd door Jazzle op 04-07-2008 20:27 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Waar blijft ie hangen? Bij de POST of bij het laden van het OS? Als het het laatste is, kun je kijken of je wel vanaf CD op kan starten (Knoppix).

Controleer voor de zekerheid even alle kabels, loshalen en vervolgens goed in het slot drukken.

[ Voor 25% gewijzigd door Bitage op 04-07-2008 20:33 ]

• Jazzle
  • Niet online
Videokaart (9600gt) er uitgehaald, boot perfect, dus er weer in gestopt en hij doet het weer.
Raar want hij zat toch echt goed in het slot, had erdeer iets verwacht met de hardeschijf vanwege de stuiter...

Nee vóór de post bleef hij al hangen, maargoed problem solved (tot nu toe)

EDIT: problem not solved dus, nu doet hij wéér hetzelfde

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 04-07-2008 20:45 ]

• Jazzle
  • Niet online
Na het verwijderen van een fan lijkt hij het voorlopig te doen, ik juich dit keer niet te vroeg, maar zou het kunnen?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
Heb je toevallig een Gigabyte moederbord en je processor of geheugen overclocked?

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:21
Zit je PC in een geaard stopcontact?

Verwijderd

Heb je ook de connecties van mogelijke sata hardeschijven nagekeken aangezien die erg makkelijk loslaten mee een beetje bewegen?

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Geheugen testen, misschien kapot

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

de_harde_kern schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 10:43:
Heb je toevallig een Gigabyte moederbord en je processor of geheugen overclocked?
Daar dacht ik dus ook, mijn P35 DS3L bordjes hier doen hetzelfde (en dat hoort).

• Jazzle
  • Niet online
Het lijkt me niet kunnen komen door overklokken of geheugenfouten, een ram chip gaat niet kapot door een schokkende beweging, en een moederbord gaat zich ook niet anders gedragen ivm overclocken na een schokkende beweging (en besides, hij is niet overclockt :P). De sata stekkers had ik inderdaad ook gecontroleerd, maar het lijkt toch op de een of andere manier bij de fan te zitten.

Verwijderd

Kortsluiting in de fan waardoor de voeding niet goed werkt.
Mischien was de fan al niet helemaal goed meer.
Heb je een zware cpu koeler op je moederbord?
Harde schijf op bad sectors testen.
Ik zou als ik jou was alle aansluitingen zorvuldig nalopen.

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11 17:02
Ik heb dit precies hetzelfde probleem met mijn MSI P35 Neo-F moederbord. Heb contact opgenomen met onder andere Azerty, MSI en Sallandautomatisering. Het kwam erop neer door eerst een andere voeding te proberen en het geheugen te testen.

In mijn geval bleek volgens Azerty mijn Moederbord zelf het probleem te zijn, aangezien ik met andere onderdelen mijn mobo had getest en elke keer op hetzelfde probleem terug viel.

• Jazzle
  • Niet online
En het gebeurt weer, dit keer gaat hij net als vorige keer meerdere malen aan en uit (zonder POST) en pas de 3e keer gaat hij posten, echter nu start windows op en dergelijke, maar heb ik geen beeld. Ook lijkt het nu niet opgelost te kunnen worden met paar keer stekker eruit. Ik heb de videokaart eruit gehaald (gebruik nu onboard) en dat werkt zonder problemen. alleen, het ligt niet aan de videokaart, in andere pc's werkt hij prima.

Nu zijn er 2 dingen die kapot kunnen zijn, mijn voeding of mijn moederbord. Allebij vervangen vind ik iets teveel van het goede (ookal zijn ze sowieso allebij niet optimaal, beiden nog standaard dell). Ik gok op de voeding, maar wil graag weten wat iemand anders er van vind.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van gewoon zelf te testen :?

Het maakt niet uit wat een ander "vindt" dat het probleem is, het gaat erom wat in jouw computer daadwerkelijk oorzaak *is* :o

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Makkelijkste lijkt me een andere voeding te testen zonder verder iets te veranderen aan het systeem (gewoon ernaast leggen en kabels ompluggen) - je hoeft hem niet eens te kopen, gewoon van iemand lenen.

Dit topic gaat in ieder geval alsnog dicht bij gebrek aan inzet. Videokaart eruithalen is een begin, niet het eind van de troubleshooting. Begin eens aan de rest (onderdelen uitwisselen), zoals in de troubleshooter aangegeven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.