Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel in het buitenland (Pakistan) en de telefoons zijn hier stukken goedkoper dan in Nederland. Ik zit er dus over te denken om er 1 (of 2) hier te kopen en mee te nemen naar Nederland.

Wat denken jullie:
1. Waar moet ik op letten tijdens het kopen, hoe weet ik of het ook in Nederland werkt?
2. Is het een probleem om het in te voeren? (kan dat wel of moet je betalen? Of gaan ze vragen stellen als je oude telefoon die ja al had + 2 nieuwe meeneemt? Is invoeren het handigst in originele verpakking of niet)

Hebben jullie hier ervaringen of meningen over? Ik weet inderdaad dat als er wat mee aan de hand is je geen garantie hebt (of je moet terug gaan naar Pakistan, maar dat risico ben ik bereid om te nemen)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-11 15:41

Simkin

Bzzzzz

Gewoon kopen, verpakking daar laten inclusief bon. als je thuis bent regio aanpassen (product code) naar Euro code. Maar pas wel op voor infiltranten, de geheime regering zit overal.

Verwijderd

Topicstarter
Simkin schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:01:
Gewoon kopen, verpakking daar laten inclusief bon. als je thuis bent regio aanpassen (product code) naar Euro code. Maar pas wel op voor infiltranten, de geheime regering zit overal.
Misschien een domme vraag (maar die bestaan eigenlijk niet toch? :9 ):
Wat is de reden dat je de regio aan moet passen? En is dit
de enige manier om dat te doen en maakt het nog uit per merk?

Over je laatste comment, wat bedoel je daar mee? Is het illigaal dan en kunnen ze moeilijk doen?

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 01:02

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

ja apparaten uit buitenland meenemen zijn illegaal tenzij je flink invoerrechten betaalt. reken maar +€32,- per stuk, heb ik ergens gelezen dacht ik

[ Voor 16% gewijzigd door Zandhaas op 05-07-2008 06:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:15:
Ik weet inderdaad dat als er wat mee aan de hand is je geen garantie hebt (of je moet terug gaan naar Pakistan, maar dat risico ben ik bereid om te nemen)
Dat hoeft niet altijd zo te zijn, sommige fabrikanten bieden internationale garantie. Je zou dat evt. even na kunnen vragen bij de merken van je keuze. Verder kun je volgens mij die telefoons als het moet gewoon invoeren, als je maar BTW en evt. douanerechten erover betaald. Hoeveel dat in totaal precies is weet ik niet (BTW is 19%), maar dat kun je wel opzoeken of navragen bij de douane.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Je kan je verpakking en bonnen opsturen per post. De douane zullen echt niet gaan kijken naar je telefoon hoor alleen als ze de bonnen en verpakking vinden zullen ze waarschijnlijk vragen gaan stellen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zandhaas schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 06:42:
ja apparaten uit buitenland meenemen zijn illegaal tenzij je flink invoerrechten betaalt. reken maar +€32,- per stuk, heb ik ergens gelezen dacht ik
Binnen de EU hoef je sowieso niets te betalen, en als je iets importeert vanuit buiten de EU moet je ook nog boven een bepaalde grenswaarde.

Verder is het onzin dat je een bedrag noemt van €32. Je moet namelijk douanewaarden betalen (X %, weet het niet voor gsm's) en 19% BTW. Het hangt dus totaal van de waarde van de telefoon af, het zijn namelijk percentages.

TS: Er is verder heel veel te vinden over het importeren van spullen, verpakkingen etc. Gewoon even zoeken en je inlezen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Gizz schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 08:23:
[...]

TS: Er is verder heel veel te vinden over het importeren van spullen, verpakkingen etc. Gewoon even zoeken en je inlezen.
Daar is idd heel veel informatie over te vinden, kijk bv eens in Shopping Forum. Daarnaast kan je zelf makkelijk opzoeken of bepaalde toestellen uit een bepaald land wel/niet gaan werken in Nederland, mits je er maar wat moeite voor doet. :)

Omdat ik verder een discussiewaarde in dit topic zie, gaat deze op slot.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.