Toon posts:

Antec nine hundred fan speed

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een antec ninehundred gekocht en die heeft dan 4 3-speed fans. Hiervan kun je de rpm niet aflezen maar is dat wel mogelijk als ik het draadje met de 3-speed controller doorverbind in de 3-pin molex fan stekker?

Ik heb zelf nog niets geprobeerd omdat ik het eerst wou weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 18:18 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
Zo'n kabeltje kost bijna niks, probeer het gewoon uit zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 4 naar 3 pin molex stekker gekocht maar het probleem is dat er maar 2 kabeltjes lopen en er zijn er 3 nodig om de fan snelheid te controleren.

• Sundown89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 19:22
Dat kan inderdaad niet. Ik heb zelf ook een Antec 900. De fan's zijn inmiddels vervangen door Aerocool fan's met gewone 3-pin aansluitingen.

Ik had de standaard fan's toendertijd met een 4-3pin stekker doorverbonden op zowel het moederbord als een fancontroller. Bij beide mogelijkheden kon ik de snelheid niet aflezen. Met de controller kon ik ze wel regelen qua snelheid maar daar bleef het dan ook bij. Vandaar dat ik nieuwe, stillere fan's heb aangeschaft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar is er geen mogelijkheid om de 3-speed kabel door te linken?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Die 3e kabel komt van de Tachometer (rpm meter) af, aangezien er geen 3e kabel is zit er geen Tachometer in.
Einde verhaal.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een vraag die je zelf had kunnen uitzoeken. Zo had je bijvoorbeeld zelf kunnen opzoeken hoe de uitlezing van de fans werkt en hoe de verloopjes werken (wat geven ze door?). Dan had je zelf het antwoord op deze vragen geweten.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.