Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ XP ] Vreemd bestand in directory op backup schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heel vreemd, op mijn backup harddisk staat plots een bestand "bfwm" van 921MB dat ik niet verwijderd krijg ...

code:
1
2
3
4
5
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige>del *.*
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige\*.*, Are
 you sure (Y/N)? y
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige\bfwm
The system cannot find the file specified.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige>dir/w
 Volume in drive G is BACKUP 2
 Volume Serial Number is 3BEC-9DA3

Directory of G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Ov
erige

[.]    [..]   bfwm
               1 File(s)    943.145.801 bytes
               2 Dir(s)  78.587.199.488 bytes free

het verwijderen zal wel lukken op één of andere manier (hoop ik), maar wat ik nog liever zou weten waar dat bestand plots vandaan komt. Het is een backup schijf en in de originele directory staat dat bestand helemaal niet. Ik gebruik voor backups Syncback en als ik nu een backup wil uitvoeren zegt dat programma dat ik checkdisk moet uitvoeren op schijf G:\, maar dat lost niets op. Ook heb ik al WD Diagnostics gedraaid + tests maar alles zou in orde zijn. Ook Disk Director Suite is er al over gegaan, niets speciaal ... virus lijkt me uitgesloten, ik gebruik Norton met meenst recente updates. Wat ik nog vreemder vind, ik vind er op google niets over terug ...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:46 . Reden: typo ]

Verwijderd

Apart.... Geen extensie, maar wel in gebruik. Ik verwacht daarom dat het een tijdelijk bestand is wat is aangemaakt door je backup utility.

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 19:19
kun je het niet unlocken ( http://ccollomb.free.fr/unlocker/ )
en dan verwijderen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:06:
Apart.... Geen extensie, maar wel in gebruik. Ik verwacht daarom dat het een tijdelijk bestand is wat is aangemaakt door je backup utility.
Geen idee, zelfs als ik de schijf aansluit op men Mac blijft het bestand bestaan, ik heb nu even schijfcontrole gedaan op men Mac en die meld

code:
1
2
3
Found orphan cluster(s)
Fix? no
Found 193 orphaned clusters

ik denk dat ik ze eens ga formatteren :/

Verwijderd

Killen van zijn backup process lijkt mij voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:17:
[...]

Killen van zijn backup process lijkt mij voldoende.
lukt niet, unlocker zegt dat er geen process is en als ik de optie verwijder kies gebeurt er gewoon niets :) Het zal format worden vrees ik :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:22:
[...]

lukt niet, unlocker zegt dat er geen process is en als ik de optie verwijder kies gebeurt er gewoon niets :) Het zal format worden vrees ik :)
Format omdat je een bestand niet weg krijg? :X

Niet opgeven man :D

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft een vreemde zaak :) ik heb exact het zelfde bestand in de directory gezet ... ik dacht dat alle bestandsnamen uniek moesten zijn in Windows, ik krijg het dus echt niet deleted ... niet in dos, niet in windows, niet op mac ... misschien nog even linux booten :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige>dir
 Volume in drive G is BACKUP 2
 Volume Serial Number is 3BEC-9DA3

Directory of G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Ov
erige

03/06/2008  15:25    <DIR>          .
03/06/2008  15:25    <DIR>          ..
09/03/1980  00:00       130.482.176 bfwm
04/07/2008  19:28                 7 bfwm
               2 File(s)    130.482.183 bytes
               2 Dir(s)  78.453.833.728 bytes free

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 19:30 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
waarschijnlijk staat er een spatie achter of voor, of heeft ie een punt vooraan...
ik heb zelf al gemerkt dat windows deze wel eens durft te verbergen, en mits ie dan het bestand niet juist geeft, kan die het ook niet verwijderen.

(bij dir geeft ie het zonder spatie of punt eraan, dus bij delete probeert ie het ook zo, wat niet lukt natuurlijk)

probeer hem eens te hernoemen ?

ren *bfwm* test.zip

ofzo en dan proberen te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:38:
probeer hem eens te hernoemen ?

ren *bfwm* test.zip

ofzo en dan proberen te verwijderen.
code:
1
2
3
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige>ren *bfw
m* test.zip
The system cannot find the file specified.

Dat is net het probleem, hij zegt dat het bestand er niet is, maar het is er wel 8)7

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14

Sebazzz

3dp

Ubuntu Live CD. Als je het grafisch niet kan verwijderen probeer het dan via de terminal en vraag verbose gegevens op.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je zou nog eens kunnen proberen met Delcrap. Hier heb ik ook ooit een bestand mee weg gekregen wat geen enkel ander programma kon verwijderen (komt trouwens van: Tiborv in "[XP] Niet te verwijderen bestand*").

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:43:
Je zou nog eens kunnen proberen met Delcrap. Hier heb ik ook ooit een bestand mee weg gekregen wat geen enkel ander programma kon verwijderen (komt trouwens van: Tiborv in "[XP] Niet te verwijderen bestand*").
zelfs delcrap krijgt het niet weg, nu als ik het bestand bekijk op men MacBook zie ik dit =>

Afbeeldingslocatie: http://hoaxer.be/dump/screenshots/bfwm.jpg

ik heb even in de topic gekeken, en delcrap mark II geprobeerd, die geeft het volgende
Via normale NTFS bestandstoewijzing.
Gelukt!
Via NT objects NTFS bestandstoewijzing.
Gelukt!
maar het bestand staat er nog steeds ... en als ik probeer verwijder map dan komt het programma in een loop terecht ... het zal dus even linux booten worden en zien of ik het zo wegkrijg :?
Controleren inhoud via NT objects NTFS padtoewijzing.
map bevat inhoud:
G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige\bfwm
verwijderen bestanden..
verwijderen bestand G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige\bfwm
nieuwe poging tot verwijderen map G:\Backup F\Mijn Documenten\Mijn Afbeeldingen\ClipArt ICO Icons\Overige
Via normale NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
Via NT objects NTFS padtoewijzing.
Mislukt!
en zo blijft het dan doorgaan ...

edit: net even in console op men macbook gekeken

code:
1
2
3
4
5
macbook-van-kim-gosselin:Overige kimgosselin$ ls -las
ls: bfwm&#9216;_&#9216;\017.&#9216;²: File name too long
total 192
128 drwxrwxrwx  1 kimgosselin  staff  65536  3 jun 15:25 .
 64 drwxrwxrwx  1 kimgosselin  staff  32768  3 jun 15:23 ..

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 20:06 . Reden: macbook console resultaat ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er staat wat acher de filename, en in je screenshot staat ook nog eens 'alias' genoemd.

Is het niet toevallig een sym/softlink? (junction.exe kan je misschien wat meer vertellen dan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:38
Booten met een knoppix-cd en van daaruit gewoon wissen
(al was je hoofdvraag, dacht ik, de oorzaak van dat bestand?)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik een langere filename heb, even gezocht op Google en dit draadje gevonden

laat die 9216;_␀\017.␀² toch ook wel voorkomen in mijn bestand :)

de oplossing zou zijn checkdisk te draaien onder Windows op je Mac (ik gebruik bootcamp) maar dat lost het hier niet op ... soit we zijn op weg :z

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 20:27 . Reden: typos ]

Verwijderd

Topicstarter
Na nog een halve dag prutsen toch maar besloten format te doen, het bestand is op geen enkele manier weg te krijgen en hoe meer ik aan het proberen meer, hoe meer ik schrijf delay fouten etc krijg en de schijf met momenten onleesbaar is ... het moet wel lukken dat op een week tijd 2 schijven beginnen te falen ... alhoewel de oorzaak & omstandigheden totaal anders zijn :/
Pagina: 1