Wireless N + glasvezel lage snelheid

Pagina: 1
Acties:

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-03 12:32
Afgelopen maandag was glasvezel hier aangesloten en nu werkt dat dus. De internet snelheid is 100Mbit, super dus. Alleen kon onze draadloze router dat niet aan en hebben we de Sitecom WL-183 gekocht. Voor mijn PC heb ik er zelf meteen een Sitecom WL-181 pci kaart bij gekocht.

Handleiding even bekeken en alles aangesloten. Het werkt direct en internet via de glasvezel doet het. Toen heb ik maar even een speedtest gedaan, en ik haal 11000 kbps, dus 1100KB/s toch? Dat is bij lange na niet de juiste snelheid!

Met mijn nieuwsgroepen account van 100MBit+ (dus unlimited snelheid) haal ik ook deze snelheid: 1100KB/s. Ik denk dat het te maken heeft met of een instelling op de router (firewall heb ik al geprobeerd) of op mijn PCI kaartje. De signaalsterkte is nu 81% dus daar kan het niet aan liggen.

Vanavond moet ik werken maar als ik thuis kom kan ik nog even checken hoe de snelheid is als ik een kabel aanleg. Iemand een idee? :)

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Check het inderdaad eerst met een kabel.
Het liefst direct op je modem ....

• disweb
Nou natuurlijk probeerde ik het meteen even om te connecten op het ons net kastje, na een hoop geklooi heb ik daarmee nog steeds geen verbinding kunnen krijgen. :( Morgen is de help van onsnet niet geopend dus probeer ik ze toch even te bellen. De verbinding van de LAN kabel op de router werkt wel, maar ook daar diezelfde snelheid... Het zou dus vrijwel zeker aan de router moeten liggen nu. Ik laat het morgen eens weten. :)

[ Voor 5% gewijzigd door disweb op 04-07-2008 23:37 ]

• LuckY
  • Niet online
kan zijn dan de WAN-kant van de router gewoon brak is en niet meer dan 11Mbit haalt

• disweb
LuckyY schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:36:
kan zijn dan de WAN-kant van de router gewoon brak is en niet meer dan 11Mbit haalt
Mmm maar dan moet de router terug dus? Morgen is de sitecom help wel open dus die bel ik sowieso. Ook heb ik al de nieuwste firmware op de router dus daar ligt het niet aan. En ik had zo gehoopt op super internet :9 Ik hoop dat ik morgen met sitecom contact krijg en ze mij kunnen helpen :)

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Je hebt een topverbinding en dan ga je voor Sitecom apparatuur. Beetje jammer..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Yippie schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:43:
Je hebt een topverbinding en dan ga je voor Sitecom apparatuur. Beetje jammer..
idd, een sitecom router doet echt geen 100mbit. Ik gok eerder 20-30mbit.

Vrijwel alle consumentenrouters doen <50mbit. Zeker als je nog extra meuk aanzet levert dat aardig in op snelheid.

Zoiezo is draadloos zinloos als je van die snelheden wilt profiteren. Verder kan t ook goed zijn dat je newsprovider capped..

Goedkoopste optie is om een ouwe PC in te zetten met een *nix distro om zo de 100mbit te kunnen routeren.

• disweb
Nou, het is een sitecom N router en resultaten op internet laten toch zo'n 70MBit zien. 100 haal ik nooit idd en zeker niet draadloos. Maar deze N router zou toch zeker 60 moeten halen. Nu is het maar 10! Dat mag echt niet kunnen. Mijn nieuwsprovider capped niet, ik ben met ze bekend en het is een 100MB+ account, unlimited speed dus ;)

De speedtest en nieuwsgroepen geven hetzelfde resultaat dus in de router is iets fout. Wat voor andere router bevelen jullie aan dan? Goedkope PC is geen optie eigenlijk, dan maar lagere snelheden ;)

• LuckY
  • Niet online
disweb schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:59:
Nou, het is een sitecom N router en resultaten op internet laten toch zo'n 70MBit zien. 100 haal ik nooit idd en zeker niet draadloos. Maar deze N router zou toch zeker 60 moeten halen. Nu is het maar 10! Dat mag echt niet kunnen. Mijn nieuwsprovider capped niet, ik ben met ze bekend en het is een 100MB+ account, unlimited speed dus ;)

De speedtest en nieuwsgroepen geven hetzelfde resultaat dus in de router is iets fout. Wat voor andere router bevelen jullie aan dan? Goedkope PC is geen optie eigenlijk, dan maar lagere snelheden ;)
70 Mbit (w)Lan <-->(w)lan
maar niet WAN-->(w)lan

• Yippie
In een ander topic wordt als lowcost oplossinig de D-Link Dir655 genoemd of een Apple airport extreme.

Let even op de post van Jkommeren....

Had je overigens zelf ook wel kunnen vinden, staan n.b. genoeg posts/topics over hier op GOT

• disweb
Bedankt voor de reply's, ik heb eens gekeken naar de D-Link 655 en die lijkt me wel wat. Ik ga zo eerst Sitecom eens bellen en kijken wat zij te zeggen hebben.

EDIT: ja hoor, 50 cent per minuut bij sitecom en dan ook nog eens 2 wachtenden voor mij... dan laat maar, ik heb ze gemaild maar ik denk dat ik de router gewoon terug breng.

Nog een vraagje dan, ik heb nu ook een Sitecom WL-181 adapter in mijn PC. Als ik die Dlink koop werkt het dan goed met deze adapter of is er wel degelijk een verschil te merken? Ik had gelezen dat het werkt. Die D-link kaart is ook weer 50 euro en deze maar 35...

[ Voor 58% gewijzigd door disweb op 05-07-2008 12:43 ]

• Yippie
Sitecom is nou eenmaal geen topprodukt, daar is de prijs en de prestaties naar.

Snap heel goed dat je "bang for buck" wil hebben, maar dan zal je toch je hardware adhv je eisen moeten selecteren en prijs op de 2de plek zetten ipv andersom.

Voordeel is natuurlijk wel als je beide produkten van 1 merk hebt dat kansen op slecht functioneren onderling kleiner worden.

Raadt je aan naar reviews/ervaringen e.d. te zoeken als je iets op het oog hebt en dan de afweging te maken of je het alsnog wilt kopen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar zit het probleem hem nou in? In de Sitecom wireless NIC of in de router? Of in beide? Wat is de snelheid van je wireless netwerk (intern); kun je deze meten met b.v. NetCPS? Wat voor internet-snelheid haal je bedraad via de router?

Lijkt me wat te voorbarig om nu al een andere router aan te bevelen. Sitecom is geen top spul, maar hoger moet toch wel lukken.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Noork schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 01:57:
Waar zit het probleem hem nou in? In de Sitecom wireless NIC of in de router? Of in beide? Wat is de snelheid van je wireless netwerk (intern); kun je deze meten met b.v. NetCPS? Wat voor internet-snelheid haal je bedraad via de router?

Lijkt me wat te voorbarig om nu al een andere router aan te bevelen. Sitecom is geen top spul, maar hoger moet toch wel lukken.
Nee, hoger lukt niet. Het zit 'm vooral in de router die simpelweg niet harder gaat.

Goedkoop bellen via VoIP

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MensionXL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:18:
[...]
Nee, hoger lukt niet. Het zit 'm vooral in de router die simpelweg niet harder gaat.
Lekker kort door de bocht antwoord. Ik zie het graag wat meer onderbouwd. Ik geloof niet dat er nog fabrikanten zijn die routers bouwen die niet geschikt zijn voor minimaal 20Mbit verbindingen.

Ik lees hier dat de snelheid van WAN naar LAN ongeveer 50mbit is.

[ Voor 19% gewijzigd door Noork op 16-07-2008 11:56 ]

• LuckY
  • Niet online
Test het gewoon nog eens met je PC direct op je modem.
Als het dan wel goed gaat weet je dat je het probleem in je router moet zoeken

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-03 16:32
Als je hier kijkt heb je een hele lijst met routers en hun WAN --> LAN snelheid. Er zijn er genoeg die boven de 100Mbit halen.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1