K'wou laatst Windows XP Pro (versie 2002 SP 2) op mijn laptop (IBM thinkpad R52) installeren,
die voordien was voorgeïnstalleerd met XP Home (engelse editie SP2).
Het enige dat ik gedaan heb vooraf is het kopiëren van mijn documenten, echter had
ik niets aan CD-ROM's met drivers erop (waar ik toen ook niet verder aan gedacht heb).
Nu na te snel XP Pro te hebben willen installeren, zie ik nu dat de netwerkkaart(-en) niet
gedecteerd word (bij 'netwerkverbindingen' wordt enkel '1394-verbinding' weergegeven).
Bij het kijken naar het aparaatbeheer onder
'configuratiescherm' --> 'Prestaties en onderhoud' --> 'Systeem' --> 'Hardware'
zie ik dat bij 'overige apparaten' volgende gegevens aangeduid worden met een geel vraagteken:
- Ethernet-controller
- Multimedia-controller
- Netwerk-controllers
- onbekend apparaat (2x)
- PCI-modem
- Video-controller
- Video-controller (VGA-compatibel)
Ik heb volgende twee netwerkkaarten in mijn laptop:
- Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
- Intel Pro/Wireless 2200 BG Network Connection
Wijst dit alles op het feit dat ik daarvoor (onder andere voor de netwerkkaart) de juiste drivers
moet installeren? Zo ja, (vooraleer ik nog iets dom doe) kan iemand mij helpen om dit allemaal stapsgewijs in orde te brengen?
Alvast bedankt voor diegenen mij willen helpen !
die voordien was voorgeïnstalleerd met XP Home (engelse editie SP2).
Het enige dat ik gedaan heb vooraf is het kopiëren van mijn documenten, echter had
ik niets aan CD-ROM's met drivers erop (waar ik toen ook niet verder aan gedacht heb).
Nu na te snel XP Pro te hebben willen installeren, zie ik nu dat de netwerkkaart(-en) niet
gedecteerd word (bij 'netwerkverbindingen' wordt enkel '1394-verbinding' weergegeven).
Bij het kijken naar het aparaatbeheer onder
'configuratiescherm' --> 'Prestaties en onderhoud' --> 'Systeem' --> 'Hardware'
zie ik dat bij 'overige apparaten' volgende gegevens aangeduid worden met een geel vraagteken:
- Ethernet-controller
- Multimedia-controller
- Netwerk-controllers
- onbekend apparaat (2x)
- PCI-modem
- Video-controller
- Video-controller (VGA-compatibel)
Ik heb volgende twee netwerkkaarten in mijn laptop:
- Broadcom NetXtreme Gigabit Ethernet
- Intel Pro/Wireless 2200 BG Network Connection
Wijst dit alles op het feit dat ik daarvoor (onder andere voor de netwerkkaart) de juiste drivers
moet installeren? Zo ja, (vooraleer ik nog iets dom doe) kan iemand mij helpen om dit allemaal stapsgewijs in orde te brengen?
Alvast bedankt voor diegenen mij willen helpen !