Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Van die losse plaatjes kan je vervolgens weer een animated gif maken.
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 04-07-2008 16:49 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Je maakt een rechthoek van pakweg 100*100 pixels.
Frame 1 = [100*cos(0*9 graden)]*100 pixels
Frame 2 = [100*cos(1*9 graden)]*100 pixels
Frame 3 = [100*cos(2*9 graden)]*100 pixels
Frame 4 = [100*cos(3*9 graden)]*100 pixels
Frame 5 = [100*cos(4*9 graden)]*100 pixels
Frame 6 = [100*cos(5*9 graden)]*100 pixels
Frame 7 = [100*cos(6*9 graden)]*100 pixels
Frame 8 = [100*cos(7*9 graden)]*100 pixels
Frame 9 = [100*cos(8*9 graden)]*100 pixels
Frame 10 = [100*cos(9*9 graden)]*100 pixels
Van 90 (incl) tot 180 (excl):
Frame 11 = [100*cos(10*9 graden)100]*100 pixels
Frame 12 = Frame 10
Frame 13 = Frame 9
...
Ofzoiets
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 17:11 . Reden: verbeterd ]
Ja zo deed ik het vroeger ook maar dat is zeer tijdrovend en daarbij weet ik nog dat ze nooit zo mooi soepel en gladjes draaien (schokt te veel)JvS schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:49:
Je kan toch gewoon zelf die frames maken door het plaatje elke keer een stukje te draaien en daarna de canvas size net zo groot te maken als wanneer het plaatje 45 graden gedraaid is en dat op te slaan? Dat zijn 4 snelle handelingen die je hooguit 100 keer moet doen.
Van die losse plaatjes kan je vervolgens weer een animated gif maken.
Nou is dit geen dagelijks werk voor mij dus daarom zocht ik iets snellers.
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
(hoe heette dat 3d flashprogramma ook alweer...sorry naam kwijt
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zit nou met Ulead GIF Animator 5 te spelen maar daar kan het ook niet en ik zou niet weten hoe flash werkt.SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:12:
Maak het via een flash programa en export naar animated gif.
(hoe heette dat 3d flashprogramma ook alweer...sorry naam kwijt)
Zoiets als de animatie op deze site zoek ik: http://www.mathsisfun.com/geometry/hexahedron.html
[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 04-07-2008 17:32 ]
Ja, tegenwoordig is game maker troep, maar de image editor heeft wel nog wat simpele en handige features voor afbeeldingen.
edit: zag net dat je een kubus wilde.. Dat kan game maker niet volgens mij
Anders blender, maar das weer een pakkie te hoog gegrepen lijkt me
[ Voor 27% gewijzigd door link0007 op 04-07-2008 18:19 ]
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
100*100 pixels is een vierhoek, en nog exacter een vierkantJe maakt een rechthoek van pakweg 100*100 pixels.
Tuurlijk wel. Een vierkant is ook een rechthoek, maar een rechthoek niet per se een vierkant.Niekiodjdj schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:19:
[...]
100*100 pixels is een vierhoek, en nog exacter een vierkantgeen rechthoek.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Verwijderd
Blokje maken en op elke zijkant een plaatje zetten is letterlijk 1 minuut werk: ff renderen (afankelijk van computer) hooguit paar minuutjes werk. Het filmpje gooi je in bijvoorbeeld Ulead GIF Animator en je bent klaar.
Of Ulead GIF Animator ook een animatie als .bmp kan maken weet ik zo niet...
Niekiodjdj schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:19:
[...]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vierkant_(meetkunde)Een vierkant is een bijzondere rechthoek: het is een rechthoek waarbij alle zijden even lang zijn.
Dus vierkant ⊂ rechthoek ⊂ vierhoek
[ Voor 6% gewijzigd door robbert op 04-07-2008 18:24 ]
Verwijderd
100*100 is wel degelijk een rechthoek. Als het een vierkant is, is het ook een rechthoek: vierkant is een deelverzameling van rechthoek.Niekiodjdj schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:19:
[...]
Maargoed, de vraag is nu of de TS een vierkant (2D) of een kubus (3D) wil hebben?
Powerpoint?crack_en_hack schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:00:
Na wat google'en op spinning cube, draaien vierkant/kubus maken etc etc... kom ik al snel uit bij flash programma's en daar ben ik niet helemaal in thuis dus ik vroeg mij af of er als zo'n programma bestaat met wat standaard templates (zoals een vierkant of kubus mag ook ) waarbij je dus alleen maar de plaatjes hoeft te importeren en eventuele draai en stop snelheid kan aanpassen.
Dat zit wel Schnorr.
Jah joh, ff een programma van ik een GB downloaden om een kubus te laten draaienVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:21:
3ds max.
Blokje maken en op elke zijkant een plaatje zetten is letterlijk 1 minuut werk: ff renderen (afankelijk van computer) hooguit paar minuutjes werk. Het filmpje gooi je in bijvoorbeeld Ulead GIF Animator en je bent klaar.
Of Ulead GIF Animator ook een animatie als .bmp kan maken weet ik zo niet...
Mag allebij eigenlijk, Een vierkant dat horizontaal op deze manier draait was mijn 1e doel, dus dat je vier vlakken ziet.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:26:
[...]
Maargoed, de vraag is nu of de TS een vierkant (2D) of een kubus (3D) wil hebben?

Maar een kubus (6 vlakken dus) mag ook als dat niet te veel werk is.
Ik heb zoiets gevonden: 3D ImageCube 2.0 maar het enige nadeel is dat ik het resultaat niet kan opslaan als .gif en dat ik het formaat niet in kan stellen (100x100), er zijn jammergenoeg maar 3 formaten...
[ Voor 58% gewijzigd door crack_en_hack op 04-07-2008 19:34 ]
Blender is maar 12 mb, is gratis en er zit standaard een kubus in. Je maakt een uvmap en plakt daar je plaatjes op en importeerd je uvmap weer terug.link0007 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 19:16:
[...]
Jah joh, ff een programma van ik een GB downloaden om een kubus te laten draaienEn dan hebben we het nog niet eens over de kosten gehad
om te beginnen: http://www.youtube.com/watch?v=hnGRAu72NAE
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
En hoe krijg je er dan een .gif plaatje van...?Jogai schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:33:
[...]
Blender is maar 12 mb, is gratis en er zit standaard een kubus in. Je maakt een uvmap en plakt daar je plaatjes op en importeerd je uvmap weer terug.
De bovengenoemde programma's zijn voor mij als "Grapics leek" chinees voor mij, Er moet toch wel een simpeler programma bestaan waarbij je gewoon 4 of 6 plaatjes inlaad en er een gif van bakt...?
Zoiets als dit: http://www.photocube3d.com/ maar dan niet voor Flash maar voor .gif
[ Voor 27% gewijzigd door crack_en_hack op 05-07-2008 02:19 ]
Verwijderd
^^Blender is maar 12 mb, is gratis en er zit standaard een kubus in. Je maakt een uvmap en plakt daar je plaatjes op en importeerd je uvmap weer terug.
Als je het dan opslaat als .avi (dat kan alst goed is) hoef je het "filmpje" daarna alleen maar in Ulead GIF Animator te slepen en dan opslaan als .gif te doen.
weet niet zeker of het hiermee mogelijk is, dat moet je zelf even uitzoeken. Ik zou het in ieder geval in de richting van dit soort programma's zoeken en niet in de hoek van de echte 3d-programma's.
edit: voorbeeldpagina, midden onder, is dat niet wat je zoekt?
http://site.xara.com/products/xara3d/examples/board.asp
[ Voor 17% gewijzigd door Holgster op 05-07-2008 11:00 ]
Br(36) Ba(56)
Ik snap je argument maar het is een optie, en heel wat minder downloadwerk dan 3ds max of de meeste andere commerciele varianten.crack_en_hack schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:15:
[...]
En hoe krijg je er dan een .gif plaatje van...?
De bovengenoemde programma's zijn voor mij als "Grapics leek" chinees voor mij, Er moet toch wel een simpeler programma bestaan waarbij je gewoon 4 of 6 plaatjes inlaad en er een gif van bakt...?
Zoiets als dit: http://www.photocube3d.com/ maar dan niet voor Flash maar voor .gif
Voor je 1e vraag: Creating animated GIFs using Blender and Gimp
En als je echt verder wilt met blender zou ik dit topic kicken: [Blender] Het Blender vragentopic
[ Voor 7% gewijzigd door Jogai op 07-07-2008 09:38 ]
Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.
Precies. Niet dat UVmaps per se noodzakelijk zijn, gezien de relatieve ingewikkeldheid van die krengen (zelfs in Blender). Als het goed is kan je ook 6 verschillende materialen toepassen (iedere face 1), en daar dan een plaatje flat projecten.Jogai schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:33:
[...]
Blender is maar 12 mb, is gratis en er zit standaard een kubus in. Je maakt een uvmap en plakt daar je plaatjes op en importeerd je uvmap weer terug.
Heb al een tijdje niet meer met blender gespeeld, maar ik meen dat dit kon.