Ik probeer iets heel simpels. Ik heb een javascript dat prima werkt dat ik gebruik voor ajax. normaal gebruik ik dit gewoon met een div id, maar nu wil ik het in een andere functie gebruiken. Ik wil dat als je met je muis over een text heen gaat (een span), dat door middel van een onmouseover de inhoud van een bepaald bestaand (via ajax) weergegeven wordt. Dit bestand is een php scriptje dat wat info uit de database haalt.
Ik heb de volgende code:
in de html heb ik gewoon even:
zodat functie test aangeroepen wordt als je met je muis er over heen gaat. functie test roept functie load2 aan, wat ik even heb gemaakt om het probleem duidelijk te maken.
met de code zoals hierboven krijg je eerst een alert met de data er in, die wordt in functie load2 gegeven, en daarna een alert met "undefined". ik kan gewoon op geen enkele manier de waarde van variabele content terug koppelen naar functie test. Ik heb ook allerlei rare manieren geprobeerd zoals variabele content in een andere variabele zetten en die dan terug te sturen, maar ook dat werkt niet.
ik snap er echt helemaal niks meer van, hoe kan het nou dat ie hem wel kan alerten, wat dus bewijst dat het goed werkt en dat er data in staat, maar vervolgens niet terug kan sturen dmv return
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| var requests = [];
function load2(url)
{
var i = requests.length;
requests[i] = new XMLHttpRequest();
if (requests[i])
{
url = 'data.php?' + url;
requests[i].open('GET', url, true);
requests[i].onreadystatechange = function()
{
if (requests[i].readyState == 4)
{
var content = requests[i].responseText;
alert(content); //dit werkt
//return content; //deze werkt niet
requests[i] = null;
}
}
requests[i].send(null);
}
return content; //en deze dus ook niet
}
function test()
{
resultaat = load2('action=23');
alert(resultaat);
} |
in de html heb ik gewoon even:
code:
1
| <span onmouseover="test()">hoi hoi </span> |
zodat functie test aangeroepen wordt als je met je muis er over heen gaat. functie test roept functie load2 aan, wat ik even heb gemaakt om het probleem duidelijk te maken.
met de code zoals hierboven krijg je eerst een alert met de data er in, die wordt in functie load2 gegeven, en daarna een alert met "undefined". ik kan gewoon op geen enkele manier de waarde van variabele content terug koppelen naar functie test. Ik heb ook allerlei rare manieren geprobeerd zoals variabele content in een andere variabele zetten en die dan terug te sturen, maar ook dat werkt niet.
ik snap er echt helemaal niks meer van, hoe kan het nou dat ie hem wel kan alerten, wat dus bewijst dat het goed werkt en dat er data in staat, maar vervolgens niet terug kan sturen dmv return
Leef lekker in het nu, er is niks anders