Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15
Ik ben op zoek naar een programma waar mee je makkelijk redelijk simpele elektronische schakelingen kan bouwen (met de gebruikelijke symbolen e.d.) maar waarmee je ook het circuit op de computer kan testen. Ik moet ook het circuit ermee kunnen uitprinten (ja niet op een printplaat, op papier ;) )

Ik heb in de Ubuntu repos wel een paar programma's gezien, maar die zijn vaag en niet gebruiksvriendelijk en kunnen ze z.v.w niets emuleren. Bestaat zo'n programma? Het moet op Windows of Linux werken (heb beide dus...).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Ik gebruik altijd ltspice: http://www.linear.com/designtools/software/index.jsp
Dat schijnt ook onder wine te draaien, ik gebruik het gewoon vanuit virtualbox.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:56

chromeeh

the Gnome

Crocodile clips is een bekende, google weet er nog veel meer...
Kleine tip, niet zoeken op emulation maar op simulation :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Sebazzz
chromeeh schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:07:
Crocodile clips is een bekende, google weet er nog veel meer...
Kleine tip, niet zoeken op emulation maar op simulation :)
Ah op die manier. Yenka dus.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Multisim. Gebruikten we altijd op 't school. Multisim is trouwens gelinkt aan Ultiboard, dus kan je redelijk snel van een schema naar een print gaan.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Crocodile clips is een optie maar die is wel heel simpel. Leuk voor als je een simpel versterkertje wil testen met 1 of 2 transistors maar meer ook niet, er zitten ook geen IC's bij (afgezien van wat tellers en flipflops). Multisim is dan al wat uitgebreider.

Helaas is het trouwens zo dat simulatieprogramma's nogal eens afwijken van de werkelijkheid ;)

• Sebazzz
Multisim bevalt wel. Hij is inderdaad niet zo realistisch, zelfs het cpu gebruik is onrealistisch, constant 60% CPU tijdens de simulatie van een astabiele multivibrator (gehaald van circuitsonline). Het circuit doet het goed maar trek CPU als een gek.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45

DaWaN

'r you wicked ??

Multisim is bij mij afgeschreven, ik had één keer een opamp (741) schakeling gemaakt en die gevoed met 15V en er kwam vrolijk 17V uit die opamp.... yeah right...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Multisim heeft (net als andere simulatiepaketten) z'n limieten, maar algemeen gezien was ik daar toch tevreden over ... 't is wel al een jaartje of 2 geleden dat ik nog iets gesimuleerd heb. :/
Pagina: 1