[PHP] Na _POST text afgebroken door ...cut...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem, namelijk het afbreken van teksten na een post actie in een CMS. Enkele eigenschappen en programmatuur:

PHP5 + MySQL
UTF-8
Zend Framework 1.5.2 Zend_Table + Zend_Table_Row
TinyMCE als tekst editor

Waar een tekst bewerkt wordt en via een post wordt opgeslagen in de database breekt hij in sommige gevallen de tekst willekeurig af en ben je dus alle content kwijt, bijvoorbeeld: "Lorem Ips...cut...". Op google zoeken heeft weinig zin aangezien de ... gefilterd worden en je dus alle resultaten te zien krijgt van ze zoekterm "cut".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zit je niet ergens aan een limiet in je POST-array, tinyMCE of database veld?

Kan je het reproduceren? Bijvoorbeeld kijken of er een vaste lengte is?

[ Voor 36% gewijzigd door Gonadan op 04-07-2008 15:40 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Ik gok (aangezien je totaal geen relevate info geeft) dat het onweer de bitjes in je database hebben vernagelt. We willen je best helpen, maar wat verwacht je nu precies?

Doe eens een <?php echo $_POST["Veldnaam"]; ?>. Komt dit overeen met wat in de tekstbox stond? Als je vervolgens de tekst wegschrijft naar de database, krijg je dan een warning (check de mysql logfiles bijvoorbeeld eens..). Wanneer is je tekst afgebroken?

Zonder dergelijke gegevens kunnen we niet helpen en kunnen we alleen maar bevestigen dat je probleem kut is.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een beetje het probleem, het is niet te reproduceren, het gebeurt te willekeurig. Ik heb al geprobeerd teksten vanuit een verschillende charsets te knippen en plakken, maar zonder resultaat. De enige lead die ik heb is dat het "misschien" alleen in IE6 gebeurt.

De database velden zijn TEXT en LONGTEXT. Grootte van de geposte content zal dus geen probleem moeten opleveren. Het is waarschijnlijk ook geen mysql error want de error reporting staat op z`n hoogst en alle query fouten krijg ik gemeld via mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Is het je eigen software? Heb je relevante code? Op deze manier is het niet meer dan koffiedik kijken...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet er ook even bij zeggen dat deze topic niet bedoelt is al debugger maar meer om te vragen of mensen dit eerder zijn tegengekomen en of ze er een oplossing voor gevonden hebben.

Insert post
code:
1
2
$table = new Table(array('name' => $dbname.'.'.$table,'db' => $db));
$table->insert($_POST)

Uitlees script
code:
1
<textarea name="standaard[text]"><?php echo stripslashes($text); ?></textarea>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eerste actie lijkt me niet om naar '...cut...' te zoeken met google, maar in je code.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook gedaan, in het Zend Framework gezocht, door de broncode van TinyMCE gezocht en door de broncode van jQuery gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Waar zie je deze cut? Kan het soms zijn dat je programma waar je mee in de database kijkt dit af kapt?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Lijkt mij dat het probleem aan de kant van de client gezocht moet worden. Een zoveelste paranoide systeembeheerder die heeft ingesteld dat je geen post data mag versturen.. Kijk eens of de gegevens van dezelfde client afkomstig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Escape je die data wel? Ik zie dat je $_POST meegeeft bij de insert functie. Misschien dat iemand een bepaald karakter invoert wat wordt afgekapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 106% gewijzigd door Ruudjah op 02-12-2009 00:10 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Goh... :z
Staat die 'cut' echt niet in code?
Staat die 'cut' echt niet in de POST?
Staat die 'cut' wel letterlijk in de DB?

Dit is /programming, daar moet je een simpel stringetje dat ergens voorkomt in je eigen applicatie(s) gewoon vinden. Dat je dit als eerste actie in Google gaat zoeken zonder alvast de antwoorden op bovenstaande vragen duidelijk te hebben is gewoon absurd.

2 posters boven mij: het heeft geen nut om dmv een aanval het woord cut in een tekst te zetten, want dat kan zonder aanval ook nog wel. B) :>

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 05-07-2008 12:14 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Staat je dataveld wel groot genoeg? Het is mij wel eens overkomen dat ik gewoon over de limieten van het db veld ging. Niet gemerkt uiteraard, maar wel even "fijn" bughunten.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou mijn geld op een overactieve firewall zetten. Maargoed, als het enigszins reproduceerbaar is lijkt het me toch simpel te debuggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Voutloos schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 12:11:
Goh... :z
Staat die 'cut' echt niet in code?
Staat die 'cut' echt niet in de POST?
Staat die 'cut' wel letterlijk in de DB?
Met stom. En verder, is het niet een stuk tekst dat je bijvoorbeeld in phpMyAdmin ziet als de tekst word afgekapt omdat 't anders te veel is om te laten zien op één pagina.
Pagina: 1