• ripete
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:21
Omdat mijn PC de laatste tijd nogal vaak crasht, (niet meer dan 15 minuten uptime) ben ik mijn geheugen eens gaan testen.

Mijn geheugenconfiguratie is:
2x TwinMOS 1GB DDR1 PC3200(CL 2.5)

Rest van de configuratie is trouwens:
Athlon 64X2 3800+
2x Asus Geforce 7900

Als eerste heb ik memtest86+ 1.70 gedraaid met beide geheugenreepjes geinstalleerd (in dual channel mode).
Hierbij kreeg ik bij pass 5 (dus na ongeveer anderhalf uur) een aantal errors.

Zodoende heb ik nu 1 reepje eruit gehaald, en ben de andere nu aan het testen. Echter, hij is nu al bij pass 14, en nog steeds geen errors, maar linksboven waar gewoonlijk de tekst Memtest86+ v1.70 staat, staat nu Memtest86+ v<.70. (Niet daadwerkelijk < maar een opgevulde <, volgens mij ascii code 11) De 1 is dus om een of andere reden veranderd.

De vraag is nu, kan dit ook duiden op geheugenfouten in deze reep? Dus kan ik er nu vanuit gaan dat dit reepje zeker nog een fout geeft? Of zegt dit niets?

[ Voor 8% gewijzigd door ripete op 04-07-2008 18:08 . Reden: Meerdere passes al verstreken ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken in ieder geval, als Memtest zelf geen errors geeft zal de reep wel goed zijn.

• ripete
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:21
Okay bedankt voor de reactie. :)

Ik zie trouwens dat ik de titel van dit topic niet echt goed gekozen heb. Je kan niet echt zien wat nu het probleem is. :$

[ Voor 8% gewijzigd door ripete op 05-07-2008 17:57 ]