Problemen met opzetten wireless internet connectie

Pagina: 1
Acties:

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het opzetten van een draadloze internet verbinding maar ik loop tegen een muur. Ik weet simpelweg niet meer wat ik nog kan doen behalve de hele pc formatteren en het opnieuw proberen.

Om te beginnen draai ik Windows XP HE v2002 SP2. Er staat in de meterkast een draadloze Linksys router en heb ik een Linksys Wireless-G PCI Adapter WMP54G in mijn PCI slot geschroefd. Toen ik de pc daarna opstarte herkende hij de kaart en zei vervolgen dat de hardware geïnstalleerd was en klaar voor gebruik. Daar hield het op. In de handleiding heb ik gelezen dat er nu in de taakbalk een icoontje zou moeten verschijnen en het verhaal dan verder gaat aan de hand van SSID's en WEP keys. Maar, dat icoontje mis ik dus. Ik heb al van alles geprobeerd, de drives handmatig geprobeerd te installeren, de installatie file (welke bedoeld is voor 98, 2000) geïnstalleerd in compibaliteitsmodus. Werkt ook niet, ik heb al tig keer een draadloze verbinding opgezet via het configuratiescherm, werkt ook niet. Wat wel raar is dat de adapter niet weergegeven staat in apparaatbeheer. Ik weet simpelweg nu niet meer wat ik nog kan doen, heeft iemand een idee?

Alvast bedankt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Probeer de Adapter is in een Ander PCI slot ... en update is naar SP3

• RickXX
Ik denk niet dat het iets zou veranderen aan het probleem. Het PCI slot werkt namelijk correct, ik heb mijn oude netwerkkaart eruit gehaald (waar vroeger altijd de internet kabel inging) en deze erin gezet. Lijkt me raar als het pci-slot het dan niet zou doen. Ook is dit de enige die nog vrij is, daarnaast heeft windows hem toch even herkend wat er zoiezo op wijst dat het pci slot en de netwerkkaart beide werken. Updaten naar SP3 is raadzaam wat betreft beveiliging maar dit lijkt me niet een oplossing voor het probleem. Iemand anders ideeen of is mijn beredenering compleet fout, laat het even weten. Thanks.

• RickXX
Iemand een idee?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:37
zit het kaartje nog wel goed vast?
probeer eens op te starten zonder en dan eens met en kijken of het verschil uitmaakt..

• RickXX
Net gedaan, kaart eruit, opstarten, uitzetten, kaart erin, heeft geen effect. Heel raar allemaal, op google kan ik ook niks vinden, ik ben ten einde raad. Iemand nog een idee?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Toevallig een oude bak? (P3 tijdperk?)

Symptonen lijken nl een beetje op een PCI 2.2 kaart (Die linksys is 2.2, net zoals vrijwel alle 54mbit wifi krten) op een ouder bord met (slechts) PCI 2.1.. dat geeft vergelijkbare rare effecten (al werkt t soms wel)

Heb je zoiezo al wel de chipsetdrivers correct geinstalleerd? (eventueel upgraden nr de nieuwste?)

[ Voor 29% gewijzigd door DJSmiley op 06-07-2008 22:35 ]

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik heb ooit eens een keer ook zoiets gehad. De oplossing bij mij was toen: kaart eruit; software/drivers installeren; pc uit, kaart erin; pc opstarten. En voila.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

Je bent nu driftig op zoek naar 'dat icoontje', maar heb je al gekeken in het configuratiescherm en gekeken of daar een "Wireless Network Connection" beschikbaar is? :)

Start > Configuratiescherm > Netwerk-verbindingen? :)

Mocht dit niet het geval zijn, zijn er geen problemen met de kaart an sich?
Start > Deze Computer > rechtermuisklik "Manage" (of: "Beheren") > Device Management / Apparaatbeheer > Network adapters

• RickXX
Alle bovenstaande oplossingen werken niet. Inmiddels is er met hulp wel de goede oplossing gevonden, welke in principe best lame is. Door de netwerkkaart in een het slot van de kaart voor de modem te draaien doet hij het wel, terwijl hij hem in het andere slot wel herkende. Rare dingen die computers, bedankt voor alle hulp & moeite, problem solved!
Pagina: 1