Asus Maximus II Formula vs Gigabyte GA-X48-DQ6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
Tweakers!~

Onlangs ben ik van mijn Asus Striker II Formula afgestapt vanwege de slechte oc en die verschrikkelijke 780i 'heethoofd' chipset :( .

Nu heb ik lang op internet gezocht naar een echte vergelijking van de P45 en de X48 bordjes.
Maar eigenlijk het enige grote verschil wat ik kan vinden zijn het aantal lanes voor PCI-e.
Asus: x8 - x8 (in Crossfire) Gigabyte: x16 - x16

Maar aangezien ik geen crossfire ga gebruiken is dit niet voor mij relevant. (HD3870X2)
Ook hoor je meerdere personen zeggen: de P45 is mid range, en de X48 High End.
Ik heb alleen nog niet veel verschillen in prestaties kunnen vinden. De P45 is zelfs soms beter. 8)7

Mijn prijsrange ligt rond de €180 ~ €220

Weet iemand welk bordje toch écht beter is, en waarvoor ik zeker moet gaan van deze twee? Of zeggen jullie: weg deze bordjes, koop een andere P45 of X48...

Op basis van de reacties door jullie weledelgeleerde tweakers met uiterst vergestegen kennis, bestel ik deze middag nog een moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door pruimenpit op 04-07-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zelf voor de p45 mede omdat ik maar 1 kaart ga draaien , namelijk de hd4850.

qua snelheden heb ik de Gigabyte GA-EP45-DQ6 met de Gigabyte GA-X48-DQ6 vergeleken en kwam tot de conclusie dat ze helemaal zelfde fsb en cpu's ondersteunen, voordeel van de p45 is dat ik 10 sata heb , aan de sata branders en als ik in de toekomst blueray brander ofzo ga kopen, dan ben ik er weer kwijt. heb zelf 5 HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga over een maandje de Gigabyte GA-EP45-DQ6 samen met een hd4850 met een q9450, en dan 4 gb ddr 2 van corsair cas 4 6400 .

cooler koop ik wel de artic cooling freezer die in de best buy guide staat.
voeding coolermaster M620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruimenpit
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 11:07
De Asus Maximus II Formula is besteld. Ik heb 7 dagen omruiltijd, dus ik kan altijd nog van gedachten veranderen ;) bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
En wat dacht je van de X38? Even over het hoofd gezien?

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij gaat een upgrade doen, hij kan beter gaan voor een nieuwere dan een verouderde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ze beide liggen toevallig en als ik moet kiezen dan zou ik zeker gaan voor de DQ6. De Asus valt op een paar punten namelijk wat tegen vind ik, software die niet lekker werkt en de plastic heatsinks vind ik persoonlijk niet echt geweldig.

Gezien het soort bord dat je gaat kopen neem ik aan dat je wil gaan overclocken. Daarin is de Maximus een stuk minder stabiel. De DQ6 werkte feilloos, ook op hogere clocks, de Maximus daarentegen loopt veel vaker vast voordat je hem lekker geOCed hebt. Uiteindelijk lukt het wel, maar het kost je veel meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:44:
ik ga over een maandje de Gigabyte GA-EP45-DQ6 samen met een hd4850 met een q9450, en dan 4 gb ddr 2 van corsair cas 4 6400 .

cooler koop ik wel de artic cooling freezer die in de best buy guide staat.
voeding coolermaster M620
en... heb je dit systeem dan besteld? Ik heb idem dito hetzelfde systeem sinds vorige week draaien (ik heb wel een Antel sonata II 550w). Had oorspronkelijk OCZ titanium 4GB gekocht maar deze werkten voor geen meter met dit systeem. Nu met de corsair C4 6400 werkt hij wel met de juiste timings/voltage. Alleen als pc in slaapstand gegaan is beginnen er serieus problemen te komen. Als ik dan een proggie opstart krijg ik een fameus bluescreen in vista. Pc werkt zonder in slaapstand gegaan te zijn wel prima.
Het jij ook ervaringen met die slaapstand-problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 19:51

fstieger99

www.Isaia.it

Ik ben het eens met de opmerking daarboven de gigabyte klokt echt feilloos over
icm Q8200 420x 7 460x7 en 490x 7 zonder een krimp te geven FSB hoogtes zijn echt keurig

The Sartorialist

Pagina: 1