Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS hoogfrequente piep > spoelen?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een UPS gekocht laatst (Smart UPS 1250) die prima werkt.

Eerst bromde er een kleine trafo, die heb ik gelijmd met superlijm, nu is het brommen weg.

Maar nu komt er een hoogfrequente piep uit dat ding, best wel irritant aangezien het ding op m'n slaapkamer staat.

Ik heb hem opengedraaid, maar kon niet echt exact lokaliseren waar het gepiep vandaan komt.

Foto 1
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_0139.jpg

Foto 2
http://www.uploadarchief.net/files/download/img_0140.jpg

Ik heb al wat tegen die grote rode spoelen aan zitten drukken/tikken met een balpen, maar het gepiep ging niet weg.

Het zwarte componentje bovenin is ook een spoel, maar als ik daar tegenaan tik gaat het ook niet weg.

Waar komt het dan wel weg !?

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die trafo's links van de 2 spoelen ook gecheckt?
En die fan, maakt die geen lawaai?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:53
Ik heb kaarsvet over de rode spoelen gedruppelt, nu is het gepiep weg.

Trafo's waren het niet, en de fan draait alleen als de accu opgeladen wordt, of als hij op accu draait.

Misschien had ik beter secondenlijm kunnen gebruiken. Er zit namelijk een huge ass trafo in het apparaat, en die wordt redelijk warm, en straks verandert het kaarsvet in een druipsteengrot :+

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2008 16:50 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kaarsvet lijkt me inderdaad niet echt ideaal, ik kan me voorstellen dat die rode spoelen ook vrij warm kunnen worden. Secondenlijm moet je niet doen, dat is veel te dun. Hotglue (uit zo'n lijmpistool) is nog het beste.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Smelt ook, nagellak of de industriele variant die in al die elektronica wordt gebruikt is ideaal. Wordt niet zacht tot 180 graden ofzo.

Hieronder: das een goeie, voor het geval je geen grote hoeveelheden wil kopen/dit maar een keer hoeft te doen is twee-componenten-lijm ook een prima kunsthars voor dit doel.

[ Voor 39% gewijzigd door mux op 05-07-2008 16:52 ]

Verwijderd

Ik goot ze ook wel eens in in kunsthars, werkt zeer afdoende!

Verwijderd

Ik dacht dat het misschien de muis was die piepte. . .of gaat het niet over een computer?

8)7
Pagina: 1