Toon posts:

[JS / IE] error in iframe halt JS in parent

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte vraag waar ik nergens het antwoord op kan vinden: ik heb een iframe op een pagina waarvan ik geen ontrole heb over de inhoud. Daarnaast zitten er een aantal JS functies in de parent (de pagina waar het iframe in staat). Wanneer IE een JS error tegenkomt in de pagina binnen het iframe zorgt dit ervoor dat de JS functies in de parent het ook niet meer doen.

Heeft iemand enig idee hoe dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:40

crisp

Devver

Pixelated

Als dat zo is dan lijkt me dat een bug in IE. Ik zou dan ook niet weten hoe dat te omzeilen valt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Mjah, niet per definitie een bug. Er is volgens mij geen specificatie die aangeeft hoe hiermee om te gaan.

IE stopt (standaard, kun je instellen) met het uitvoeren van scripts als die een fout tegenkomt in de pagina. Ook om de gebruiker te beschermen tegen oneindige loops e.d. Op zich niet zo gek. Het feit dat ie inline frames ziet als onderdeel van de pagina is dus ook niet zo vreemd.

Browser feature dus eigenlijk meer :P

Je moet gewoon zorgen dat je geen Javascript fouten hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Bosmonster op 04-07-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:10:
Je moet gewoon zorgen dat je geen Javascript fouten hebt.
Ik zal het doorgeven aan YouTube ;)

Ik ga zo maar eens kijken of het iets helpt als ik de iframe's met externe content op het einde van de onload van de parent pas toevoeg. Met wat mazzel voert IE de tot dan toe geladen scripts wel uit (ja, ik ben een optimist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Waarom zou je YouTube in een iframe willen draaien (grote kans dat de fouten juist ontstaan door het draaien in een frame).

Je kunt filmpjes van YouTube toch integreren met de daarvoor bedoelde API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:12:
Waarom zou je YouTube in een iframe willen draaien (grote kans dat de fouten juist ontstaan door het draaien in een frame).

Je kunt filmpjes van YouTube toch integreren met de daarvoor bedoelde API?
Dat kan, maar is in dit geval geen optie :) Het gaat niet om het filmpje, maar om de hele YouTube-pagina. Het is niet alleen YouTube overigens; er worden ook bronnen gebruikt die helemaal geen API hebben.

Lastig uit te leggen zo zonder dat ik kan vertellen wat het precies is, maar ga er maar vanuit dat het in een iframe moet.
Pagina: 1