Is er een v.35 coverter naar b.v. Rj45 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:06

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Ik kan een vaste verbinding nemen naar mijn internet provider. Maar dan krijg ik een v.35 aansluiting. Is er een soort van converter dat ik van v.35 naar b.v. RJ45 kan en hem zo in een systeem kan prikken. Anders moet ik een router kopen en das best wel een duur geintje. :( Alvast bedank..

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
en hoe dacht jij dat jou systeem dat signaal ging gebruiken ???

denk toch dat je beter een Cisco 1603 met een WIC1b kaartje er in kunt kopen.

Ik geloof nooit dat je die vaste verbinding rechtstreeks in je computer kunt stoppen.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

hehehe jij wilt een V35 connector op je Ethernet kaart aansluiten .. :) :) :)
Ik zal je snel uit de droom helpen :Z dat werkt niet ookal zou je een converter kunnen vinden wat ik ten zeerste betwijfel dan nog gaat het niet werken.

waarom niet ?
omdat V35 een serieel protocol is en jou Netwerkkaart Ethernet gebruikt 2 compleet verschillende protocollen.
Dus neem je een cisco 1603 R die heeft zowel een V35 seriele interface als een Netwerk Ethernet interface .. aan de ene kant de V35 stekker en de andere kant je netwerk .. beetje congfigureren .. en klaar is kees

sucses

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Oke bedankt. Dan een volgende vraag. Kan ik die V.35 stekker met (weer) een converter op mijn seriele poort prikken van mijn Linux routertje ???? Of is dit ook onmogenlijk??

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Er zullen best serial boards voor de PC zijn die V35 aankunnen... of die ook onder Linux aan de gang te krijgen zijn is vraag 2. Goedkoop zal het ook niet zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Een Cisco 1603R kost dan ook maar 4mille ongeveer. Dus gewoon kopen dat ding ;] Een insteek kaart zit ergens rond 1500pieken. Maar of die onder unix/linux worden ondersteund ...

[Hoi Cyclone ;]]

• ijdod
De 1601 is pak-em-beet 150 piek goedkoper, en kan je, itt de 1603, wel V35 op aansluiten, met de juiste kabel. :P

Overigens zou je ook een 805 kunnen nemen, die zijn de helft goedkoper, draaien ook IOS. Kabels zijn met 200 piek even duur.

• cyclone

cyclone

Op donderdag 22 februari 2001 07:53 schreef ijdod het volgende:
De 1601 is pak-em-beet 150 piek goedkoper, en kan je, itt de 1603, wel V35 op aansluiten, met de juiste kabel. :P

Overigens zou je ook een 805 kunnen nemen, die zijn de helft goedkoper, draaien ook IOS. Kabels zijn met 200 piek even duur.
A. Op een 1603 kan dat ook .. moet je alleen wel ff het wan slot gebruiken, de 1601 R is inderdaad standaard voorzien van een V35 poort

B. een 805 kan inderdaad wel een seriele verbindig opzetten maar er zit geen V35 connector op ( je kunt wel een verloop kabel regelen ).
MAAAAAR V35 draaid max 2 Mbit en de 805 kan maar een halve Mbit max aan dus als je je lijn wilt upgraden naar sneller dan 512 kbps kun je die 805 wegsmijten en alsnog een 1600 router kopen.

To make a long story short, als je dit goed wilt oplossen gewoon een Cisco 1600 series kopen en de IPFW software op draaien heb je nog een mooie en goede Firewal ook. :)

[hello]
Hey Rainbowbears
[/hello]

• ijdod
A. Op een 1603 kan dat ook .. moet je alleen wel ff het wan slot gebruiken, de 1601 R is inderdaad standaard voorzien van een V35 poort

B. een 805 kan inderdaad wel een seriele verbindig opzetten maar er zit geen V35 connector op ( je kunt wel een verloop kabel regelen ).
De meeste Cisco routers hebben tegenwoordig de DB60 connector, waar je dan een verloopkabel op prikt naar X21, RS232, V35, enz. Voor de 160x heb je die kabel dus ook nodig. De 805 is slechts afwijkend in dat een andere connector op de router zelf gebruikt wordt.

Maar waarom zou je een 1603 kopen, plus een WIC, als een 'kale' 1601 goedkoper is dan een kale 1603? Da's alleen interessant als je die 1603 al hebt, of je per se ISDN en serieel wilt hebben...(kan je ook een ISDN WIC nemen in een 1601 :P )
MAAAAAR V35 draaid max 2 Mbit en de 805 kan maar een halve Mbit max aan dus als je je lijn wilt upgraden naar sneller dan 512 kbps kun je die 805 wegsmijten en alsnog een 1600 router kopen.
Die specs inderdaad uit het oog verloren, we gebruiken die 800's hier alleen voor ISDN. Voor het andere werk 2500 en hoger.
To make a long story short, als je dit goed wilt oplossen gewoon een Cisco 1600 series kopen en de IPFW software op draaien heb je nog een mooie en goede Firewal ook. :)
uit nieuwsgierigheid: Wat biedt die firewall featureset aan meerwaarde tov acl's (even afgezien van eventuele NAT/PAT wensen)?

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
V35 is een koppelvlak.

even ter verduidelijking van bovenstaande verhalen.

je stopt een Wic kaart in je 1603 of je neemt de serial interface van je 1601.

daar gaat een Serial kabel op naar het V35 koppelvlak.

dat zelfde kaartje kun je ook gebruiken als je een X21 afgewerkte verbinding hebt.

dus dat V35 zit NIET op je router maar op je kastje van de vaste verbinding.

en dat verbind je met de serial.

Verwijderd

Mischien kan je kijken naar 3com router, zo'n office connect. Is ook leuk en een stuk goedkoper.

• ijdod
De Office Connect router heeft geen V35 interface, de SSII wel, maar is weer een stuk duurder.

• cyclone

cyclone

Hary666 : Je hebt helemaal gelijk, maar daar uit het topic blijkt dat deze persoon niet zoveel verstand er van heeft wilde ik het niet moeilijker maken dan het al is :-)

ijdod :
De firewall zooi van cisco is wat makkelijker te beheren en je kunt er ook portforwards in douwen welke niet mogelijk zijn met de standaard IP software. En voor de rest zou ik het zo 1 2 3 ook niet weten.

Gezellig .. word het niet eens tijd voor een router forum :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 februari 2001 07:24 schreef ijdod het volgende:
De Office Connect router heeft geen V35 interface, de SSII wel, maar is weer een stuk duurder.
De cisco's 160x hebben zelf ook geen V35 interface. Zoals iemand al terecht opmerkte. Daar koop je gewoon de kabel voor van je seriele port naar t v35 koppelvlak aan je huurlijn modem.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Thanks voor alle reply's. Ik denk toch dat ik een router moet nemen. Dus zal het een Ericsson Danube worden. :) Omdat ik van de Ericasson router lijn mijn certificaat heb. Maar ik wou een goedkoper oplossing maar helaas :(

Pagina: 1