Hi allen,
Ik heb een probleempje met het weergeven van wat speciale karakters in een PDF.
Ik heb de volgende situatie...
In de XML staan dubbel ge-escapete karakters.
ë (is karakter ë) wordt in de XML als volgt weergegeven: ë
Als ik ditin de PDF weergeef krijg ik: ë te zien... logisch. Echter, ik wil dit in de PDF als een ë weergeven.
Wat ik doe is het volgende:
Eerst sloop ik de &# (&#) eraf, dan de ; (
dan houd ik dus 235 over. Dat wil ik dan concateneren met een normale &# en een ;
De code is als volgt:
Ik krijg daarna echter een SAXParseException : "Illegal decimal character reference.".
Ik weet dat het aan de concat ligt want als ik gewoon een value-of select="$charNumber" doe dan krijg ik netjes het getal in de pdf te zien.
Heeft iemand een idee wat er niet goed is aan deze concat of wat ik moet doen om het wel te laten werken?
PS.
XSL document start met:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
en de output is:
<xsl:output method="xml" version="1.0" encoding="UTF-8" indent="yes"/>
Ik heb een probleempje met het weergeven van wat speciale karakters in een PDF.
Ik heb de volgende situatie...
In de XML staan dubbel ge-escapete karakters.
ë (is karakter ë) wordt in de XML als volgt weergegeven: ë
Als ik ditin de PDF weergeef krijg ik: ë te zien... logisch. Echter, ik wil dit in de PDF als een ë weergeven.
Wat ik doe is het volgende:
Eerst sloop ik de &# (&#) eraf, dan de ; (
De code is als volgt:
XML:
1
2
3
| <xsl:variable name="char" select="substring-after($html, '&#')" /> <xsl:variable name="charNumber" select="substring-before($char, ';')" /> <xsl:value-of select="concat('&#',$charNumber,';')" /> |
Ik krijg daarna echter een SAXParseException : "Illegal decimal character reference.".
Ik weet dat het aan de concat ligt want als ik gewoon een value-of select="$charNumber" doe dan krijg ik netjes het getal in de pdf te zien.
Heeft iemand een idee wat er niet goed is aan deze concat of wat ik moet doen om het wel te laten werken?
PS.
XSL document start met:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
en de output is:
<xsl:output method="xml" version="1.0" encoding="UTF-8" indent="yes"/>
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 09:46 . Reden: foutmelding aangepast... ]