• svper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik zit nu al 2 weken alle reviews van het net te lezen en ik kom er niet uit:

Ik kan bij Makro deze kopen :

de sony KDL 40D3500 voor 995€
de Samsung LE40A552 voor 1165€

Nu heb ik ongeveer 1300€ en zou ik ook graag een goede wandbeugel kopen zodat ik de tv verticaal en horizontaal kan draaien ( zoals de vogel E6325 )

Nu vroeg ik me af : is de A552 werkelijk die 160 € meer waard ???

Help me aub want ik zit in een dilemma :)

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon zelf kijken welke jij het mooiste beeld vindt geven? Jij moet er naar kijken, niet wij.

• svper
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:07:
Waarom ga je niet gewoon zelf kijken welke jij het mooiste beeld vindt geven? Jij moet er naar kijken, niet wij.
ik heb ze allebei naast mekaar gezien in makro ( met een of ander achterlijk slecht beeld op dus kon daar niet veel uit maken) de a552 ook id saturn & carrefour gezien maar kdl niet ...

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:58
ik heb net die kdl gekocht en moet zeggen dat ik persoonlijk de sony toch wel beter beeld vindt geven.
Het komt allemaal wat rustiger over!

Maar zoals gezegd ga nog eens kijken, en beslis. er zijn mensen die vinden dat de sony mooier beeld heeft en er zijn mensen die vinden dat de samsung beter beeld geeft.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
ik heb hetzelfde probleem, alleen de D3500 staat te koop bij de Sony Centers (A'pen, Wijnegem, Sint Niklaas, ...) voor maar 945,- Euro

dus nog 50 euro minder dan bij de Makro

dus > 200 euro verschil voor dezelfde specs ongeveer is toch wel erg veel

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

anglico schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:34:
ik heb hetzelfde probleem, alleen de D3500 staat te koop bij de Sony Centers (A'pen, Wijnegem, Sint Niklaas, ...) voor maar 945,- Euro

dus nog 50 euro minder dan bij de Makro

dus > 200 euro verschil voor dezelfde specs ongeveer is toch wel erg veel
Specs zeggen alleen vrij weinig ;)

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10
Mijn keuze zou de Sony zijn, vanwege de niet reflecterende omhuizing (glimmend).

Ik heb zelf een tijd lang een TFT-scherm gehad van Samsung met een reflecterende/glimmende omhuizing, en vond het zeer vervelend om naar te kijken, zeker als er veel licht in de omgeving is. Nu heb ik tegenwoordig een TFT-scherm met een doffe omhuizing, en ik vind dat echt vele malen fijner kijken (minder reflectie, wat rustiger voor de ogen). Op een glimmende/reflecterende omhuizing zie je ook veel beter stof en vuiligheid, bij een doffe omhuizing toch minder snel. Een glimmende/reflecterende mag je wel iedere dag stoffen omdat je elk vuiltje er zo goed op ziet.

Nu is dat natuurlijk een persoonlijke voorkeur, misschien vind jij het niet zo erg.

Ze zijn allebei Full HD en de specificaties verschillen niet verschrikkelijk veel, en ook zoals Koeitje al zegt; specificaties zeggen niet alles.

Kijk in de winkel naar beiden, ga het beeld vergelijken bij dezelfde zender, ga eens bij beiden de afstandsbediening aanvoelen (ook zulke details zijn op de lange termijn belangrijk), ga het instellingen menu na of het makkelijk in te stellen is, als je van plan bent later blu-ray films te gaan kijken of een console er op aan te sluiten: vraag om een demonstratie bij beide toestellen, etc. etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 05-07-2008 19:07 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 16:57

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk anders eens op deze site.
Veel professionele reviews die diep ingaan op de technische aspecten van de schermen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• svper
Nyarlathotep schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:38:
Kijk anders eens op deze site.
Veel professionele reviews die diep ingaan op de technische aspecten van de schermen.
de A552 alsook de D3500 staan er niet op , kende deze site al ;)

toch bedankt

Bedankt iedereen voor de hulp , ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung LE40A552 omdat ik het design van de Sony echt lelijk vind ( persoonlijk natuurlijk) kwa kwaliteit heb ik nog altijd niet perfect kunnen vergelijken , maar aangezien de A552 het dubbel contrast + 3 ms/sec meer heeft + 100 helderheid meer denkik dat de a552 toch iets beter is

Ik heb em besteld bij E-shop.nl (moest dit een kutwinkel zijn laat het mij weten )

moest er toch iemand zegge dat de beeldkwaliteit van de D3500 beter is dan die van A552 laatet me weten , ik kan nog altijd de bestelling afzeggen.

Allen bedankt , ik hoop dat ik de juiste keuze gemaakt heb
Pagina: 1