Hey lads,
Ik zit mezelf hier een beetje op te vreten de laatste drie dagen. Ik krijg in games continue de volgende melding om maar met de deur in huis te vallen:
BSOD 2 varianten:
driver_irq_not_less_or_equal met stopcode 0xd1 en met 0x116 (en nog 4 subcodes)
nvlddmkm.sys has stopped responding / working
Nu heb ik exact hetzelfde systeem (P5K/E6750/4GB/8800GTX/Vista 32b SP1 MSDN) al perfect werkend gehad 3 maanden onder XP Pro 32b. Het enige wat veranderd is, is mijn geheugen van 2 naar 4GB. Wat heb ik al geprobeerd?
- Drivers veranderen van videokaart van WHQL, naar oudere WHQL, naar Guru3D en Physics drivers en jan allemaal. Zowel overwrite als replace (uninstall en re-install) geprobeerd
- Vista memtest (2 passes) + everest system stress (cpu/fpu/cache/mem) meer dan 3 of 4 uur = 0 errors
- Alle fans op maximum, temps gelogd met Everest en Rivatuner --> CPU niet boven de 59 (beide cores) en GPU niet boven de 72 (HR-03)
- Alle Vista updates zijn geïnstalleerd ...
- Aero uit = no solution (zou ook geen oplossing mogen zijn)
Ik heb de 'stability' hotfix geprobeerd, maar het mocht niet baten
! Nu is er echt een 120 pagina tellende thread (friggin enorm) hierover op de nVidia forums zonder een enkele zinnige oplossing. Wordt er helemaal gestoord van ... ik heb dat geld voor Vista toch niet zomaar neergelegd? Ligt dit probleem aan Vista of aan nVidia ... of aan beiden want onder XP had ik het niet
.
Er moeten haast wel medetweakers zijn met dit probleem, misschien kunnen we samen tot een oplossing komen? Heel soms krijg ik zelfs een TDR van vista dat mn drivers gestopt zijn met reageren jadda jadda crap
. Iemand een gouden tip voor een biertje en een knuffel
?
Ik zit mezelf hier een beetje op te vreten de laatste drie dagen. Ik krijg in games continue de volgende melding om maar met de deur in huis te vallen:
BSOD 2 varianten:
driver_irq_not_less_or_equal met stopcode 0xd1 en met 0x116 (en nog 4 subcodes)
nvlddmkm.sys has stopped responding / working
Nu heb ik exact hetzelfde systeem (P5K/E6750/4GB/8800GTX/Vista 32b SP1 MSDN) al perfect werkend gehad 3 maanden onder XP Pro 32b. Het enige wat veranderd is, is mijn geheugen van 2 naar 4GB. Wat heb ik al geprobeerd?
- Drivers veranderen van videokaart van WHQL, naar oudere WHQL, naar Guru3D en Physics drivers en jan allemaal. Zowel overwrite als replace (uninstall en re-install) geprobeerd
- Vista memtest (2 passes) + everest system stress (cpu/fpu/cache/mem) meer dan 3 of 4 uur = 0 errors
- Alle fans op maximum, temps gelogd met Everest en Rivatuner --> CPU niet boven de 59 (beide cores) en GPU niet boven de 72 (HR-03)
- Alle Vista updates zijn geïnstalleerd ...
- Aero uit = no solution (zou ook geen oplossing mogen zijn)
Ik heb de 'stability' hotfix geprobeerd, maar het mocht niet baten

Er moeten haast wel medetweakers zijn met dit probleem, misschien kunnen we samen tot een oplossing komen? Heel soms krijg ik zelfs een TDR van vista dat mn drivers gestopt zijn met reageren jadda jadda crap

De meeste mensen deugen!