Hulp gevraagd bij High-End Gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
Hallo Tweakers,

Ik heb de gelegenheid gekregen om een pc'tje met een budget van ongeveer 2000 euro te maken. Het moet er echter wel uitzien alsof de ene helft (1400 euro) als gehele pc (kant en klaar) gekocht is, en dus ook compleet (excl monitor). Als jullie me goed begrijpen, koop ik de pc in 2 delen, één met essentiele dingen om de pc draaiende te houden en deel 2 met de monitor en evt. sli grafische kaart.

Ik moet de pc waarschijnlijk bij MyCom Utrecht halen, omdat ze me daar een bon kunnen geven zodat het lijkt alsof het een kant en klaar pc is. Als het assortiment dat echter niet toelaat kan ik ook overwegen om naar azerty of redcoon o.i.d. te gaan, maar liever niet.

Ook heb ik de pc woensdag eigenlijk al nodig, dus het liefst onderdelen die op voorraad zijn.

Mijn indeling tot nu toe
Kast: Het liefst de Antec Ninehundred, maar die hebben ze niet bij mycom...
CPU: Quad of Duo, ik weet het niet meer, de en zegt dit de ander dat. ik hoor over de q6600? Ik wil sowieso een Intel natuurlijk.
MoBo: Asus P5K? (SLI)
Geluidskaart i.v.m. storing van mijn stroomnetwerk (heb ik met mijn huidige laptop last van. Storing in mijn geluid als de voeding erin zit) Of is on-board genoeg. Ik hoef alleen stereo!
GPU: SLI of nie? ik wil nvidia, omdat ik daar het meeste ervaring mee heb. 8800 GT 512/1024 of 8800 GTS 512 of 8800 GTX of toch 9800??? Roept u maar
Keyboard: zie ik in de winkel wel, tenzij iemand een beter idee heeft.
Muis: Logitech G3 Gaming. Heb ik overal in huis. perfect voor games+thuiswerk
CPU fan + Voeding: Ik ben echt een leek op dat gebied...
RAM: moet ik 4 GB of 8 GB?? Ik zeg zelf 4 GB en uitbreidingsmogelijkheden voor 8 GB
Windows Vista 64 bit of XP Media Center 64 Bit. Dualboot is geen goede optie. ik twijfel zelf erg, want dx10 is wel een voordeel van vista, maar de betrouwbaarheid van xp is zeker een plus.
DVD brander keer 2 (ik moet ook Nero hebben)
Samsung Spinpoint F1 750 / 320 GB x 2 Raid 0
Cardreader ed
Goede monitor met een lage responstijd en mooie kleuren (meer weet ik ook niet)

Kunnen jullie voor me kijken op de site van MyCom om wat goede onderdelen te kopen? Ik ga morgen naar Utrecht. De bedoeling is een goed Game systeem waar ik later nog een tv kaart in kan zetten om hem als windows media center pc te gebruiken. de 2000 Euro is all in, dus monitor software alles

Zou iemand voor mij een systeem kunnen posten?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Best buy guide? :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 18:31
Niet dat dit de bedoeling is hier (zie nota bene het beleid hier in CSL(!)), maar kiezen voor een 8800GTX of 9800GTX is gewoonweg _zeer_ dom.

Mijn advies: neem 2 HD4870's in CrossFire. Ja het is een ATi. So what? Die blaast die NVIDIA kaarten eruit.

Laat je mening niet afhangen van de marketingfilmpjes in de intro van games...

Verwijderd

Hey ninjakip en welkom op GoT (ik zie dat het je eerste post hier is :+)

Beter lees je wel eerst eens CSL Beleid , zodat je weet aan welke voorwaarden er moeten voldaan zijn bij een Topic, en wat hier niet gewenst is.
Je zult wel snel het volgende lezen:
Voor een aantal van deze categorieën geldt dat men gebruik dient te maken van de geschreven Best Buy Guides, te vinden bovenaan de topiclijst. Dat wil zeggen, bekijk de opstelling die daar tot stand is gekomen, ga geen 'welke moet ik nemen?'-vragen in die topics stellen! Aangezien er talloze informatiebronnen te vinden zijn, gaan we er van uit dat de Tweaker in staat is zelf deze keuze te maken. Tips bij dit onderzoek (en voor de categorieën waar geen BBG's van zijn) zijn te vinden in de HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?.
Verder wens ik je nog succes met je systeem :)

edit:
Zoals de snelle GoT'ers hier boven me ( ;) ), zie je dus waarschijnlijk wel dat je best af bent met de Best Buy Guide die net is uitgekomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 22:44 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24

FeaR

In GoT we trust

Zoals de mensen hiervoor inderdaad zeiden: check de Best Buy Guide eens.
Alleen heeft die wel een ATI als grafische kaart en geen NVidia zoals jij wilt.

Maar waarom moet het eruit zien als een kant en klare pc?
Als welke winkel dan ook een pc in elkaar zet of wat dan ook zal het er nooit uit komen te zien als een kant en klare pc van Acer, HP, Dell, etcetera...

Ook zal je huidige configuratie best wel door laten schijnen dat het geen kant en klare pc is. Zijn maar weinig merken die een Antec 900 als kast gebruiken...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
ninjakip schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:39:
Ik moet de pc waarschijnlijk bij MyCom Utrecht halen, omdat ze me daar een bon kunnen geven zodat het lijkt alsof het een kant en klaar pc is. Als het assortiment dat echter niet toelaat kan ik ook overwegen om naar azerty of redcoon o.i.d. te gaan, maar liever niet.
Vertel eens, wat is het doel van deze scam? Het klinkt namelijk erg frauduleus!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Alhoewel dit soort topics niet mogen, wil ik er toch nog even op reageren;

Waarom koop je deze in twee delen?
Waarom moet deze er als 'nieuw' uitzien?
Waarom niet gewoon een PC halen en daar een andere graka/hdd oid inzetten als je dan toch zo graag een ultiem game-pctje wilt?

Daarnaast vind ik wel dat je jezelf er erg makkelijk vanaf maakt door zo;
Zou iemand voor mij een systeem kunnen posten?
te reageren :S

Verwijderd

Ik wil nu niet aan vooroordelen gaan meedoen, maar op z'n profiel staat er:
Geboortedatum 23 december 1991
Ik ben zelf ook zo jong geweest en denk dat onze TS het misschien zo wil laten lijken voor z'n ouders? Nogmaals, ik wil geen voorbarige conclusies gaan trekken, sorry als ik het mis heb :+

• twjdeboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2025
Nee het punt is dat ik een fikse korting kan krijgen op een pc, maar dat dat misschien niet op gaat als ik deze in onderdelen koop. Ik weet niet of iemand het kent maar het heet een pc privé project. Hierbij kan je een pc op het bedrijf kopen en over 3 jaar afschrijven. Ik betaal dan voor een pc van max. 1400 euro uiteindelijk 250 euro. Daarom moet het ene deel 1400 euro zijn. De andere reden dat ik hier heb gepost ipv de BBG te gebruiken, is omdat weinig van de onderdelen leverbaar zijn bij Mycom. Het is de bedoeling dat ik een PC koop en die dus als geheel op een bon zet (zijnde bijv. Antec 900 PC 1400 euro) Omdat het anders misschien niet afgetrokken kan worden bij ons bedrijf.

Misschien kan ik bij azerty oid ook wel zo'n bon laten maken, maar daar zit je met levertijden, en ik zou het liefst de pc voor woensdag as. hebben, want dan heb ik een LAN-Party en wil ik een beetje kunnen gamen!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
1991 dan ben je 17.. Lijkt me prima om je pa en ma te overtuigen dat je zelf pc in elkaar moet samenstellen :_ als ie nou 12 was geweest jah..

Anyway. TS. je moet zelf een systeem samen stellen en vertellen waarom je nou dat onderdele heb gekozen. eventeul kunnen we je dan betere of aanwijzigingen geven hoe wat je beter zou kunnen doen\''

zoek ook eens op got. zijn genoeg topics :)

PC Prive mag niet meer volgens de belasting dienst :+ alleen als je een studie volgt kan dit nog eens opgaan. Je gaat namelijk belasting betalen over die 1400 Euro aangezien het salaris in natura is :)

[ Voor 20% gewijzigd door To_Tall op 03-07-2008 22:59 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:49:
Ik ben zelf ook zo jong geweest en denk dat onze TS het misschien zo wil laten lijken voor z'n ouders?
In dat geval is Mycom erg fout bezig: valse bonnen verstrekken voor een dure verkoop aan iemand die voor de wet niet handelsbekwaam is...
Oftewel als TS kortsluiting maakt bij het installeren en alles molt, zal de rechter Mycom gewoon verplichten de boel terug te nemen :9

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Het PC Privé Project bestaat volgens mij al 1,5 jaar niet meer ofzo? :S

Ook is de truc voor scholingskosten dinges nog illegaal ook!

[ Voor 31% gewijzigd door alex3305 op 03-07-2008 23:00 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste ninjakip,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Zo te zien zijn je ouders huiverig dat er iets mis gaat bij het zelfbouwen. Ik zou voorstellen om eens met ze naar een echte computerwinkel langs te gaan (en bij voorkeur eentje die niet in het hele land zit) om te vragen naar mogelijkheden. Zo te zien moeten je ouders nog een boel leren over het in elkaar zetten van computers, wat ook door een shop kan worden gedaan. Ga gewoon met ze langs en vertel je jou plannen.

Eerlijk zijn is gewoon het makkelijkste. Wij kunnen je helaas niet helpen, nogmaals ik wens je veel succes!

Edit:
Nu wordt het duidelijk. Het PC Privé project bestaat niet meer inderdaad en dat is al langer dan 1.5 jaar. Het kan zijn dat het bedrijf een regeling treft als compensatie natuurlijk. Daarnaast zal zijn vader hem wel moeten kopen dus. Het punt is dat de TS denkt dat een door een shop geassembleerd systeem niet door kan gaan als compleet systeem. Dit is dus niet waar. Een zelf samengesteld systeem dat in elkaar wordt gezet (assembleren) komt evengoed in aanmerking, net zoals een Dell, PackardBell of weet ik veel. Dat eerste hebben wij namelijk ook altijd gedaan bij PC Privé projecten.

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 03-07-2008 23:03 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 18:31
^ Moet je niet het slotje vergeten ;) En even op F5 drukken en zijn laatste post lezen... :)

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 03-07-2008 23:04 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ninjakip schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:56:
Ik weet niet of iemand het kent maar het heet een pc privé project.
Dat zullen heel veel mensen hier echt wel kennen, want dit heeft al heel lang bestaan, heb daar al verschillende keren gebruik van gemaakt. Let echter op, de mogelijkheden voor PC-prive projecten zijn behoorlijk beperkt door de Belastingdienst, dus laat je eerst goed voorlichten en controleer dingen bij de Belastingdienst.
... maar daar zit je met levertijden, en ik zou het liefst de pc voor woensdag as. hebben, want dan heb ik een LAN-Party en wil ik een beetje kunnen gamen!
Haastige spoed is zelden goed, en in dit geval al helemaal niet. Dit is een grote uitgave, en het zou oerdom zijn om het daar op te laten hangen. Neem je tijd, er zullen nog genoeg LAN-parties volgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:47
Waarom ga je niet gewoon bij de MyCom vragen of zij een leuk gamepc'tje samenstellen voor je? Ze zijn daar best bekwaam en zullen je niet al te veel naaien.

;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
leonpwner1 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:59:
^ Moet je niet het slotje vergeten ;) En even op F5 drukken en zijn laatste post lezen... :)
Doh!
GENETX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:58:
Beste ninjakip,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Zo te zien zijn je ouders huiverig dat er iets mis gaat bij het zelfbouwen. Ik zou voorstellen om eens met ze naar een echte computerwinkel langs te gaan (en bij voorkeur eentje die niet in het hele land zit) om te vragen naar mogelijkheden. Zo te zien moeten je ouders nog een boel leren over het in elkaar zetten van computers, wat ook door een shop kan worden gedaan. Ga gewoon met ze langs en vertel je jou plannen.

Eerlijk zijn is gewoon het makkelijkste. Wij kunnen je helaas niet helpen, nogmaals ik wens je veel succes!

Edit:
Nu wordt het duidelijk. Het PC Privé project bestaat niet meer inderdaad en dat is al langer dan 1.5 jaar. Het kan zijn dat het bedrijf een regeling treft als compensatie natuurlijk. Daarnaast zal zijn vader hem wel moeten kopen dus. Het punt is dat de TS denkt dat een door een shop geassembleerd systeem niet door kan gaan als compleet systeem. Dit is dus niet waar. Een zelf samengesteld systeem dat in elkaar wordt gezet (assembleren) komt evengoed in aanmerking, net zoals een Dell, PackardBell of weet ik veel. Dat eerste hebben wij namelijk ook altijd gedaan bij PC Privé projecten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.