Toon posts:

Laptop wordt extreem warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Sony laptop: VGN-SZ5XN

als ik een spel of een dergelijke zwaar programma gebruik, wordt mijn laptop gloeiend heet en ook mijn videokaart. k heb de temperaturen even gemeten met speedfan, dit zijn de resultaten:

GPU: 86
HD0: 42
Temp01: 69
Temp02: 57
Temp03: 58
Core01: 72
Core02: 72

Nu is mijn vraag kan dit mijn laptop schade aanbrengen. de koeler maak k zeer regelmatig schoon dus daar kan het ook niet aanliggen.

mvg Robert

Verwijderd

Indien hij echt te warm wordt zal de laptop zichzelf uitzetten, reeds voorgehad?

En die temps, is dit probleem er al sinds je hem gekocht hebt of pas recent? Anders is het zowiezo stofophoping die de koeling tegenwerkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al 2 keer gehad dat de laptop uitzichzelf uitzetten maar toen stonk hij zelfs.
in het begin geen problemen maar toen gebruikte ik de videokaart ook niet zo zwaar..
stofophoping zou kunnen, maar k maar al regel de koeler en omgeving schoon.. want aan de onderkant kan k een hele plaat weghalen waardoor ik overal goed bij kan..
maar 86 graden voor een video kaart lijkt me een beetj extreem hoog, want de laptop zelf kan k nog amper aanraken aan de onderkant omdat k anders me handen verbrand

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-01 09:12
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 23:24:
ik heb het al 2 keer gehad dat de laptop uitzichzelf uitzetten maar toen stonk hij zelfs.
in het begin geen problemen maar toen gebruikte ik de videokaart ook niet zo zwaar..
stofophoping zou kunnen, maar k maar al regel de koeler en omgeving schoon.. want aan de onderkant kan k een hele plaat weghalen waardoor ik overal goed bij kan..
maar 86 graden voor een video kaart lijkt me een beetj extreem hoog, want de laptop zelf kan k nog amper aanraken aan de onderkant omdat k anders me handen verbrand
Haal je dan de hele laptop uit elkaar of spuit je alleen wat lucht door de koeler heen. Ik heb het namelijk met mijn toshiba gehad dat ik de hele laptop lost moest schroeven omdat er tussen het koelblok en de ventilatoren zoveel stof zat dat er haast geen airflow meer was. Ik kon het niet meer verhelpen door de wat perslucht door de intake gaten te blazen.

Mijn laptop had na de hele operatie geen last meer van het herstarten, wat op zich wel fijn was want ik kon windows nog net inkomen, maar ooooohh wee als ik een programma opstarte ^^

[ Voor 8% gewijzigd door papmetklonten op 04-07-2008 23:32 ]