scherm verlichting valt uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241629

Topicstarter
hallo

het scherm van mijn laptop (hp compaq 6120) valt na 1 sec meteen weer uit. :( :(
heb dit probleem al een keer eerder gehad en opeens deed hij het weer maar nu duurt het al langer dan een week.
mijn vraag is dus wat is hiervan de oorzaak is dit op te lossen en zo ja wat kost mij dit dan?

gr. jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Op GoT verwachten we wat meer inzet...

Scherm dat na 1 seconde uitvalt is niet bepaald duidelijk. Voor ons kan dat zijn dat alleen het scherm uitvalt of dat de hele laptop uitvalt, dus geef meer info!

1. Blijft de laptop aan of gaat die ook uit
2. Rare dingen (anders dan normaal) zoals lichtjes die anders knipperen, pieptoon?
3. Is er iets met de laptop gebeurt
4. Doet een extern scherm het wel
5. Wat als je er een latje geheugen uithaalt wisselt (alle combi's proberen)
6. Heb je nog garantie
7. Post whatever dat je ons hebt te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de laptop blijft aan
alles blijft normaal
nee
ga ik nu proberen
ga ik ook proberen
nee geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255280

De probleem stelling van TS lijkt me anders redelijk duidelijk.

Zijn backlight verlichting is beginnen defect raken, 1 keer kwam het nog goed, nu niet meer.

Zoals gekend zullen 'gewoon' de inverter(s) defect zijn.

Als het toestel nog in garantie is, direct RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 255280 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:44:
De probleem stelling van TS lijkt me anders redelijk duidelijk.

Zijn backlight verlichting is beginnen defect raken, 1 keer kwam het nog goed, nu niet meer.

Zoals gekend zullen 'gewoon' de inverter(s) defect zijn.

Als het toestel nog in garantie is, direct RMA sturen.
wat gaat het me kosten om die invertor te vervangen of kan ik dat zelf?
helaas geen garantie meer
heb een geheugenblokje eruit gehaald maar had geen nut processor eruit en erin gedaan weet niet wat nog meer de oorzaak zou kunnen zijn dank voor reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Is het niet een kwstie van op Fn + beeldscherm toetje drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat denk jij
dat ik 14 ben wil niet zeggen dat ik geen hersens heb hoor:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 241629 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:56:
wat denk jij
dat ik 14 ben wil niet zeggen dat ik geen hersens heb hoor:P
Tsja, maar je gebruikt geen hoofdletters, geen interpunctie en toont ook weinig inzet. Zo beantwoord je mijn vragen wel heel sumier, je kopieert niet eens de vraag.

Jij kunt het normaal vinden, de manier waarop je post. De gemiddelde tweaker vindt dat er zeer amateuristisch uit zien en je komt dan over als een noob om eerlijk te zijn. Een dergelijke reactie is dan ook te verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 03-07-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Tenslotte zijn we een community, geen technische dienst o.i.d. Wat meer respect opbrengen naar mede-users van dit forum is wel zo gewenst mocht je graag enige hulp verwachten.

Mocht je graag zelf zo'n inverter aanschaffen en vervangen, hier een begin tot aanschaf van een inverter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

GENETX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:13:
[...]
Een dergelijke reactie is dan ook te verwachten.
Het was eigenlijk een serieuze reactie, iedereen kan zich vergissen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
TheBorg schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:19:
[...]

Het was eigenlijk een serieuze reactie, iedereen kan zich vergissen. :)
Weet ik, dat zeg ik ook :+ Met iemand die dus zo te zien nog geen basic dingen heeft uitgeprobeerd is zo'n vraag geheel logisch.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 03-07-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:43
GENETX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:13:
[...]
Jij kunt het normaal vinden, de manier waarop je post. De gemiddelde tweaker vindt dat er zeer amateuristisch uit zien en je komt dan over als een noob om eerlijk te zijn. Een dergelijke reactie is dan ook te verwachten.
offtopic:
GENETX: Kan nu weg ;)

Anyway TS.. Denk dat je scherm echt aan begeven is. Wat je zou kunnen doen is prijs opgaaf voor reparatie aanvragen??

de backlight kan je niet zomaar vervangen.

[ Voor 45% gewijzigd door een moderator op 03-07-2008 20:44 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:01

Sebazzz

3dp

To_Tall schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:26:
[...]

offtopic:
GENETX: Kan nu weg ;)
Meer iets voor LA. Ik ben het wel met hem eens, de TS weet dondersgoed dat hij inzet moet vertonen en weigert. GENETX geeft gewoon aan dat het gedrag van de TS hem (en mij ook) stoort en dat het niet al te snugger overkomt.

[ Voor 30% gewijzigd door een moderator op 03-07-2008 20:35 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien niet al te tactisch van me, maar de insteek was idd bedoeld zoals Sebazzz aangeeft. Was meer om aan te geven dat hij zich wel slim mag voelen als 14 jarige, maar er eigenlijk weinig van bakt.

* GENETX edit wel zijn bericht even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:43
Sebazzz schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:30:
[...]

Meer iets voor LA. Ik ben het wel met hem eens, de TS weet dondersgoed dat hij inzet moet vertonen en weigert. GENETX geeft gewoon aan dat het gedrag van de TS hem (en mij ook) stoort en dat het niet al te snugger overkomt.
Mij stoort het ook ... Maar de reactie ie er op volgt stoort mij ook, van iedereen eigenlijk. Maar van een mod had ik zo'n reactie niet verwacht..

TS moet meer zijn best doen en inzet tonen om de vragen te beantwoorden. Anders mag zo'n toppic gewoon gesloten worden!
GENETX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 20:33:
Misschien niet al te tactisch van me, maar de insteek was idd bedoeld zoals Sebazzz aangeeft. Was meer om aan te geven dat hij zich wel slim mag voelen als 14 jarige, maar er eigenlijk weinig van bakt.

* GENETX edit wel zijn bericht even
:D
GoT the point ;)

[ Voor 23% gewijzigd door To_Tall op 03-07-2008 20:36 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 241629 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:47:
wat gaat het me kosten om die invertor te vervangen of kan ik dat zelf?
helaas geen garantie meer
Zelf heb ik laatst bij mijn MSI S260 de inverter vervangen (ding was net 2 maanden buiten de garantie, dus daarom niet laten doen) en dat was nog geen half uurtje werk. Veel meer dan een paar kabeltjes erin drukken is het eigenlijk niet.

Bij mij waren de kosten dus niet meer dan een half uurtje werk, iets dat ik zelf gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Zo'n inverter vervangen lijkt mij voor een beginner een hele klus ik zou het ook niet kunnen. Dit is niet voor iedereen weggelegd. En daarbij die dingen kan je niet overal krijgen en dat moet het ook nog passen en werken.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo,

sorry voor mijn vervelende arrogante reactie ik was gewoon pissig op mijn laptop en was daarom een beetje chagrijnig.
ik had namelijk net een 160GB HD gekocht voor dat ding en nu is die ook nutteloos ik kwam serieus net van de paradigit en toen kreeg ik dit gezeik en was dus een beetje pissig.

nogmaals sorry,

gr. jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Ehm mensen, is het niet zo dat als 'de backlight kapot is TS nog wel iets van beeld zou moeten hebben? Het zou net zo goed de grafische kaart kunnen zijn?

TS: hoe 'zwart' is het scherm? Net zoals de laptop niet aanstaat? En op extern scherm krijg je wel gewoon beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Anoniem: 204528 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:19:
Ehm mensen, is het niet zo dat als 'de backlight kapot is TS nog wel iets van beeld zou moeten hebben? Het zou net zo goed de grafische kaart kunnen zijn?

TS: hoe 'zwart' is het scherm? Net zoals de laptop niet aanstaat? En op extern scherm krijg je wel gewoon beeld?
Dat is een goede. Schijn er eens op met een felle lamp. Maar dan nog ozu ook een extern beeldscherm moeten werken. Iets dat ook zeker moet worden geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor reply's

Ik gebruik hem nu op mijn tv als mediacenter o.i.d
Dus aan de videokaart ligt het niet.
Ik kan nog gewoon dingen doen ik zien alleen heel weinig en fijn werken is het niet en heb hem 1 keer met moeite de videokaartinstellingen ingesteld op uitvoer naar monitor.

gr. jonathan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 241629 schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:52:
bedankt voor reply's

Ik gebruik hem nu op mijn tv als mediacenter o.i.d
Dus aan de videokaart ligt het niet.
Ik kan nog gewoon dingen doen ik zien alleen heel weinig en fijn werken is het niet en heb hem 1 keer met moeite de videokaartinstellingen ingesteld op uitvoer naar monitor.

gr. jonathan
Dat betekent dus dat je backlight stuk is. Met wat geluk is het de inverter, die is namelijk wel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 18:12

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik zit met hetzelfde probleem: verlichting van het scherm van m'n laptop doet het niet meer. Ik zie ook nog vaag dingen op het scherm maar alles is super donker. Met een extern scherm werkt alles wel prima.

Maar ik twijfel of ik het ook bij die inverter moet gaan zoeken. Ik had namelijk het idee dat het ook misschien aan de aan/uit schakelaar van de verlichting kan liggen. Want ik had er al een tijdje last van dat het scherm knipperde als ik de laptop opende en dat de verlichting dan na een paar keer op en neer bewegen wel aan bleef. Weet iemand toevallig of dit ook symptomen van een kapotte inverter zijn?

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:43

RnB

Ik had dit een tijdje geleden ook gehad en had mijn laptopje al helemaal afgeschreven. Maar zonder geld geen nieuwe laptop, dus had ik hem sindsdien aan een extern scherm gehangen.
Nu irriteerde me dit enorm, dus had ik op een vrije zondag mijn laptop is opengeschroefd en in detail alles bekeken, wat hypotheses gesteld en dingen uitgeprobeerd.
Wat bleek? Er zat een kabeltje los, waardoor mijn backlight eens in de zoveel tijd ermee kapte. Eerst knipperde het heel erg, waarna het gewoon helemaal zwart werd. Maar door mijn verveling ben ik erachter gekomen dat mijn backlight niet kapot was, maar het gewoon een een stom kabeltje lag.

Dussss... wat leer je van mijn enorm saaie verhaal? :P
Het is soms misschien veel minder erg dan dat je op het eerste gezicht vanuit gaat. Ik zou zeggen, probeer het is en wie weet kan je nog jaren met een goed scherm werken, zoals ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 18:12

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ok bedankt!
Ik was sowieso al van plan hem open te gaan schroeven en zelf te gaan kijken, maar als het zeker was dat het de inverter was had dat weinig zin. Ik ben ook heel wat minder thuis in de laptops dan in de pc's. Nu maar hopen dat het een simpel draadje is :) .

Edit: Na meerdere keren aan en uit doet het licht het weer in een bepaalde stand. Het blijft ook goed als ik het scherm niet beweeg, maar zodra ik dat doe begint het te knipperen of valt het uit. Lijkt met dus niet dat het aan de inverter ligt maar aan een los contact o.i.d. Dat wordt dus ff zoeken.

[ Voor 36% gewijzigd door Plato112 op 07-10-2008 17:16 ]

Speed limits are like herpes.

Pagina: 1