Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Pivot met data out meerdere sheets

Pagina: 1
Acties:

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Situatie is een excel bestand met drie worksheets(tabs), voor de jaren 2003,2004 en 2007. De opzet voor deze sheets is overal identiek. Dus overal dezelfde row headers en identieke data qua formaat.

Er zijn drie kolommen: Afdeling, Apparatuur, aantal (hoevaak heeft welke afdeling welke apparatuur gebruikt)

Graag wil ik van deze data een draaitabel maken. Dit heb ik geprobeerd met de consolidate functie bij het creeëren van de pivot table, hier krijg ik niet het gewenste resultaat mee. Dit telt alleen alles op, maar heeft niet de mogelijkheid resultaten per jaar weer te geven. Ik wil naar zo'n soort situatie toe:

CT2 2003CT2 2004CT2 2007
Afd 21238
Afd 213558
Afd 33077

Op deze site staat een gelijksoortig voorbeeld. (wat ik overigens ook niet werkend krijg naar bovenstaande situatie) met voorbeeld bestand.

Verwijderd

als afdeling & jaar consistent benoemd zijn over de werkbladen zou het moeten functioneren met in elk werkblad een tabel met slechts 1 jaarkolom.
in de wizard kies je in stap 1 voor meervoudige samenvoegingsbereiken en in stap 2b selecteer je effectief de verschillende bereiken om ze toe te voegen aan de bereiklijst.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:02

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Waarom voeg je niet als extra kolom het jaar toe, en copieer je ze onder elkaar in 1 werkblad? Zolang het minder dan 65.000 items zijn moet dat makkelijk werken. Is ook handiger voor je pivot table

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• GenetiX
Sparhawk schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:21:
Waarom voeg je niet als extra kolom het jaar toe, en copieer je ze onder elkaar in 1 werkblad? Zolang het minder dan 65.000 items zijn moet dat makkelijk werken. Is ook handiger voor je pivot table
Dat is een optie, maar wat lastig in deze situatie. Anders had ik dat al direct gedaan. Die 65000 limiet zou in dit verhaal best eens op kunnen gaan, wanneer ik alle drie de sheets zou combineren. Ik vraag me trouwens af hoe de pivot table daar op zou reageren, want in theorie zou deze ook maar max 65000 rijen kunnen hebben.

• GenetiX
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 17:18:
als afdeling & jaar consistent benoemd zijn over de werkbladen zou het moeten functioneren met in elk werkblad een tabel met slechts 1 jaarkolom.
in de wizard kies je in stap 1 voor meervoudige samenvoegingsbereiken en in stap 2b selecteer je effectief de verschillende bereiken om ze toe te voegen aan de bereiklijst.
Krijg dat niet voor elkaar. Probeer in het voorbeeld van de link maar eens de kleuren als kolom headers te gebruiken.

Verwijderd

Dit soort dingen krijg je als je proprietary Excel functies / objecten als draaitabellen gebruikt. Is ook het geval met tables, deze kunnen zelfs alleen maar in hetzelfde werkblad staan als de data.

Door je draaitabelletje gewoon even met de hand te maken (dus de 3 voorwaarden) heb je dit probleem niet.
Pagina: 1