Schroefje los op mobo, gevaar voor stroomoverdracht?

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
Hallo allemaal,

Ik heb even een klein vraagje.

Ik heb met mijn stomme kop tijdens het inbouwen van mijn nieuwe case een schroefje uit mijn handen laten glippen, waarna deze ergens tussen de CPU cooler en het NB koelblok is verdwenen. Hij ligt dus waarschijnlijk ergens los op het PCB van het mobo.

Nu heb ik laatst gelezen hoe een pencilmod in zijn werk gaat: een potloodstreepje zetten tussen 2 componenten, het koolstof geleidt en er wordt dus meer stroom toegevoerd.

Mijn vraag is nu, kan eenzelfde soort geleiding ook optreden bij een losliggend schroefje op het mobo en zoja, kan dit schadelijke gevolgen hebben?

Bij voorbaat dank!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja zo'n schroefje kan gewoon kortsluiting veroorzaken, dus je kan hem het beste weghalen ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Zoeken en weghalen. Grote kans dat als je de pc aan zet je poef hoort waarna je, als je geluk hebt, alleen op zoek hoeft naar een nieuw mobo. ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 14:05
Dus je laat een schroefje vallen en je hebt twee opties:

- pc oppakken, even schudden en schroefje valt er weer uit
- andere pc pakken, op naar GoT en er een topic over openen

Vind je je keuze niet een beetje vreemd...?

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 03-07-2008 16:26 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Pak je kast op en houdt hem onderste boven, misschien valt het schroefje er tussen uit.
Anders je mamabord even uitbouw, is zo klaar.
Alleen voor een deel losschroeven is vaak voldoende om het schroefje weer uit de kast te laten vallen.
Succes.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:57

remco_k

een cassettebandje was genoeg

dreamscape schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:26:
- pc oppakken, even schudden en schroefje valt er weer uit
Bij mij viel er toen een keer een harddisk uit, net niet op m'n teen... Dus jah, ik snap de keuze wel. :+

@TS:
Schroefje = gevaar voor kortsluiting of soortgenoten. Kan onherstelbare defecten opleveren.
Dus; eerst alle overige componenten zoals HDD's vastzetten en dan schudden maar!

Alles kan stuk.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 14:05
remco_k schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:29:
[...]

Bij mij viel er toen een keer een harddisk uit, net niet op m'n teen... Dus jah, ik snap de keuze wel. :+
Dan weet je meteen waar je dat schroefje voor kunt gebruiken. Harddisks horen vast te zitten ;)

Punctuality is the politeness of kings

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-05 12:08
Geloof mij, ik heb iets van 10 minuten lang geprobeerd om dat ding te pakken te krijgen, oa. door met de pc te staan rammelen. Ik wou enkel weten of het wel de moeite waard was, maar dat is het dus zeker! Duik nu dus weer lekker terug die kast in (niet doordenken :X ) om koste wat het kost dat schroefje eruit te krijgen!

Bedankt voor de snelle reacties!

Edit: Er mag dus een slotje op!

[ Voor 4% gewijzigd door Snorro op 03-07-2008 16:32 ]

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 14:10
het lijkt me dus veiliger dat je dat schroefje gaat opsnorren.
hij kan ook in de koeler gevallen zijn waardoor je fan kan blokkeren en de temperatuur van je processor te hoog wordt.
ik hoef niet uit te leggen wat er dan gebeurt?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een beetje eigen denkwerk mag ook wel voor je een topic opent. Je vraagt hier feitelijk: "Zou dit geleidend stukje metaal in mijn kast met veel stukjes blootliggend metaal onder spanning mogelijk kortsluiting kunnen veroorzaken?"

Beetje triviaal, nietwaar?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.