Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Silent install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

ik heb een "raar" probleem.

Heb namelijk wat bestandjes met die samen een setup vormen in een self-extracting rar gezet.
Dit wordt geopend door een batch file, die na het extracten setup.exe moet open.

dit is het script
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ECHOOFF

Echo Running WINRAR
%systemdrive\Install\drvpkg.exe /s

EchoStarting Driverprogram
%\systemdrive\Install\setup.exe /s

exit

Nu is het rare dat de extracingfile wel silent gaat, komt totaal geen melding ofzo.
maar als ik de setup.exe laat openen, moet ik gewoon op volgende klikken.

Hoe kan het dat de eerste wel silent gaat, en daarna niet meer?

Raaaaar.
Hopelijk weet iemand dit:)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
de /s optie is een optie die in de setup beschikbaar moet zijn, dit is niet standaard zo in elke setup.

Probeer anders eens via deze Switch finder: http://www.msfn.org/board...tch-Finder-01-t17940.html

[ Voor 36% gewijzigd door mhoogendam op 03-07-2008 15:51 ]

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 14:37
Waarschijnlijk zal je voor de installer(welke gebruik je?) silent switches moeten gebruiken.

Jouw naam in onder mijn Post

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Kennelijk vereist de settup die je dus uitvoert dat je als gebruiker zijnde zelf aangeeft waar wat moet doen.

Wellicht dat je er een package van het programma kan maken?

Heb je documentatie van het programma waarin wellicht aangegeven staat wat voor commando's je aan de settup kan meegeven en zo dus al die acties van te voren kan uitmaken?

Maakt het programma aanpassingen in de register enzo?

Kan je ook als je de programma dir naar een andere pc copy'ed ook direct uitvoeren? Zo ja dan is de oplossing simpel niet?

[ Voor 22% gewijzigd door William/Ax3 op 03-07-2008 15:53 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
loser180 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:50:
Waarschijnlijk zal je voor de installer(welke gebruik je?) silent switches moeten gebruiken.
Hoe bedoel je, met welke installer gebruik je?

Er zit geen handleiding bij, maar het is een programma om drivers te installeren, dus ik denk wel dat er reg settings bij zullen zitten.

Helaas zit er geen handleiding bij, en als ik met /help zoek, vind ik het commanda /s of /qn, maar dit heeft allebij geen effect.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
/silent wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
[...]

[...]
Hij bedoeld wat probeer je te installeren, dan kunnen we eventueel meezoeken.

[ Voor 42% gewijzigd door mhoogendam op 03-07-2008 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
William/Ax3 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:51:
Maakt het programma aanpassingen in de register enzo?

Kan je ook als je de programma dir naar een andere pc copy'ed ook direct uitvoeren? Zo ja dan is de oplossing simpel niet?
Het is de bedoeling dit lokaal uit te voeren, niet van een server of andere pc.
En vrij raar als het op mijn eigen PC niet zou werken, maar het via een 1gb kabeltje wel zou werken.

het heeft niets met pc's te maken maar met commando's.

de ene setup kan wel overweg met /s, en de andere niet.
Dat is raar.

en nu is mijn vraag, hoe kan dit, en weet iemand een stap in de goede riching.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Er zit geen handleiding bij, maar het is een programma om drivers te installeren, dus ik denk wel dat er reg settings bij zullen zitten.

Helaas zit er geen handleiding bij, en als ik met /help zoek, vind ik het commanda /s of /qn, maar dit heeft allebij geen effect.
kijk nou eens met de switchfinder :P

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
/silent wil ook nog wel eens helpen.

[...]

Hij bedoeld wat probeer je te installeren, dan kunnen we eventueel meezoeken.
Het zijn dus diverse drivers voor notebooks.
Er zitten geen "programmas" bij, en ik weet ook niet wat dat programma doet eerlijk gezegd.

Als je de source opent vind ik exe files, en inf files.. maar welke er gebruikt worden weet ik niet.

Ik denk de exe files..

• bigbeng
  • Laatst online: 26-11-2021
Wat is het programmeren hier nu?

Er wordt door verschillende mensen om meer informatie gevraagd. Wel programma gebruik je om de tweede setup te maken? Zoals aangegeven wordt er geen /s switch in de setup gebakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik daar geen programma voor. Het is kant en klaar door HP geleverd. ik zou zeggen dat het een "gewone" exe file is. die wat drivers bevat en deze achter elkaar installeerd.

ben ik nu zo dom, of zijn jullie nu zo slim??

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die USSF.exe wil download gaat de virusscan hier gek doen...
Gebruiker hier TM als virusscan

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Hoezo is het raar dat er geen /s in de setup zit? In mijn eigen setupfiles stop ik nooit switches, dus waarom zouden die in die setup er wel bijzitten?
Als je nou eens switchfinder gebruikt, dan kun je er achter komen welke switches wel aanwezig zijn en kijken of je die kunt gebruiken. Desnoods maak je een nieuwe package door gebruik te maken van een "setup-recorder" (bij gebrek aan een beter woord). Die registreert wat de setup doet en repliceerd dat.

• bigbeng
  • Laatst online: 26-11-2021
Het een sluit het ander niet uit. Heb je de edit knop inmiddels gevonden?

Volgens mij kun je een setup zonder silent switch niet silent maken, tenzij je de software repackaged. Een tool als Wise zou je daarbij kunnen helpen.

Maar dit heeft hoe dan ook niets met programmeren te maken.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11 15:19
Dat driverPack van HP bevat waarschijnlijk gewoon de installatie files. Die /s die jij mee geeft geld voor het uitpakken van die installatiefiles. Hij pakt ze dus silent uit en start daarna een exe bestand op wat hij uitgepakt heeft. Die /s geld dus niet voor de exe die dan uitgevoerd word. Alleen voor het uitpakken.

• William/Ax3
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:
[...]
Het is de bedoeling dit lokaal uit te voeren, niet van een server of andere pc.
En vrij raar als het op mijn eigen PC niet zou werken, maar het via een 1gb kabeltje wel zou werken.
Pftt dat bedoel ik ook niet ><. Je zegt je hebt al een self extracting rar als dat mogelijk is dan zou je dus de map die de setup maakt dus gewoon kunnen rarren en aanpassingen maken in de .bat. voor de zaken die daarna nog dienen te gebeuren.

[ Voor 12% gewijzigd door William/Ax3 op 03-07-2008 16:21 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En waarom staat dit in PRG?
Waar hoort mijn topic?

PRG >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
je bedoeld ook

%systemdrive%
ipv
%systemdrive neem ik aan?

you had me at EHLO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:03:

de ene setup kan wel overweg met /s, en de andere niet.
Dat is raar.
Waarom is dat raar?
De ene setup.exe is de andere nou eenmaal niet :)
en nu is mijn vraag, hoe kan dit, en weet iemand een stap in de goede riching.
Afhankelijk van welke Installer-techniek gebruikt is (Installshield, INNO, mspack, verzinernogeeenpaar) zijn er verschillende switches beschikbaar die ook nog eens niet allemaal door degene die de installer heeft gemaakt (de .exe dus die jij wil uitpakken/installeren) geimplementeerd hoeven zijn.

De enige manier om daar achter te komen is testen (setup.exe /?).

Nou ben je niet de eerste geweest met die vraag, dus heeft iemand al van een hele zooi verschillende installers de mogelijke switches verzameld.

Rest dus de vraag: welke installers heb je het over, dan kun je de bijbehorende beschikbare switches ook opzoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via de CMD d:\test\setup.exe /? doe, start de setup gewoon op.
Krijg dus geen informatie te zien betreft het programma type enzo.

Is er ook nog een andere manier om te achterhalen wat voor installer het is?

Dat ik niet de eerste ben geweest met dit probleem weet ik, maar ik heb al redelijk veel parameters gebruikt en wist niet meer wat ik nog meer kon gebruiken.
Pagina: 1