Experia/Hetnet Wel mail ontvangen niet versturen

Pagina: 1
Acties:

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Topicstarter
Sinds ik een experiamodem ST780 van de KPN heb geinstallleerd (voorheen had ik een kabel internet aansluiting) Is het niet meer mogelijk om mijn mail te versturen.
Aan de instellingen heb ik niets veranderd, dus ik ga er vanuit dat dit met de instellingen van de firewall van de experiabox ligt.
ik heb poort 25 al geforward, maar dit mocht helaas niet baten.

Mijn smtp instelling is smtp.jolmers.com, mijn server heeft authentication nodig (niet encrypted). Maar ik kan na een dag prutsen helemaal niets vinden wat tot een oplossing leidt.
Ivm de beperkte instellingen van mijn experiabox, kan ik ook niet bijvoorbeeld een router (wrt54GL) in een DMZ plaatsen om daar de verbinding mee te maken en dar dan eea in te configureren.

Iemand dit probleem al eens eerder gezien, en er een oplssing voor gevonden?

De error die ik krijg is 0x80042109.
Ook het aanzetten van UPnP helpt helaas niet

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Klopt het dat je nu van kabel internet naar adsl van Hetnet bent gegaan? Indien dit het geval is, dan wordt vrijwel elke niet-hetnet smtp server geblokkeerd (had ik bij xs4all ook met mijn werkgever). Geef in dat geval als smtp server de hetnet-smtp server aan, verdere instellingen gewoon zo laten staan en het zou weer moeten werken.
Is volgens mij een blokkering ivm botnet's & spam (niet persoonlijk op jou gericht, maar ter voorkoming in het algemeen).

Hier kon uw advertentie staan

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Maar als ik de smtp-server gegevens invul, dan gaat mijn outlook toch bij die hetnet-server kijken of er post is en NIET bij mijn eigen domein, of snap ik er nu niets van?

Gaat natuurlijk om het versturen, niet om het ontvangen.... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door sjolmers op 03-07-2008 15:33 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je SMTP server ligt eruit.

edit: dat domein lijkt helemaal geen subdomein 'smtp' te hebben? Zit daar je probleem niet in? Wat als je gewoon probeert 'Jolmers.com'? Die heeft wel een mailserver draaien op poort 25:
220 eyedesign.support-ed.com ESMTP
code:
1
2
3
4
5
Searching for smtp.jolmers.com. A record at D.ROOT-SERVERS.NET. [128.8.10.90] ...took 102 ms
Searching for smtp.jolmers.com. A record at J.GTLD-SERVERS.NET. [192.48.79.30] ...took 98 ms
Searching for smtp.jolmers.com. A record at ns1.t-ed.net. [62.116.129.129] ...took 12 ms

Nameserver ns1.t-ed.net. reports: No such host smtp.jolmers.com

[ Voor 121% gewijzigd door Glashelder op 03-07-2008 15:42 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Nee, die ligt er niet uit, want thuis kan ik wel mijn post versturen op mijn @home verbinding!

Nytroglycerine, bedankt! Werkt perfect op kantoor. denk alleen dat ik thuis, waar ik @home heb, niet via de smtp server van hetnet kan sturen...

[ Voor 44% gewijzigd door sjolmers op 03-07-2008 15:40 ]

• sjolmers

sjolmers

Topicstarter
Glashelder schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 15:36:
Je SMTP server ligt eruit.

edit: dat domein lijkt helemaal geen subdomein 'smtp' te hebben? Zit daar je probleem niet in? Wat als je gewoon probeert 'Jolmers.com'? Die heeft wel een mailserver draaien op poort 25:
mijn pop en mijn smtp zijn gewoon beide: jolmers.com (dus zonder pop, pop3 of smtp ervoor, heb inderdaad deze subdomeinen niet.) was een typo...zo was het vroeger namelijk.
Glashelder, bedankt voor het kijken en meedenken :-)

[ Voor 36% gewijzigd door sjolmers op 03-07-2008 15:54 ]

Pagina: 1