[showcase] into the source

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Een aantal maanden geleden was ik opzoek naar een nieuwe uitdaging, ik kwam uit bij een DJ collectief uit Amsterdam, BAR27. Ik kon met hun mee naar intieme house/minimal feesten en kon vrij me gang gaan met fotograferen. Na de eerste avond besloot ik om me flitsers voortaan thuis te laten en opzoek te gaan naar unieke licht situaties. Ik heb hier een serie van samengesteld die ook bij een festival komt te hangen. Hier een gedeelte van de serie;

1
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-1-of-6.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-2-of-6.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-3-of-6.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-6-of-6.jpg

5
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-4-of-6.jpg

6
Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2008/07/intothesource_project_got-5-of-6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door wilmocs op 03-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-10 15:51

Sharky

Skamn Dippy!

2, 4 en 6 zijn echt te fijn. Lekker sfeervol, niet al te pretentieus en de kracht komt volledig uit de foto zelf. Helemaal omdat je (zo te zien) niet al te veel hebt nabewerkt en je foto dus niet afhankelijk wordt van toning, vignetting of andere trucjes. Nice.

edit:
oh en nummer ze even voor het gemak :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sharky op 03-07-2008 16:04 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
heb ze inderdaad nauwelijks bewerkt. Beetje contrast her en der... bij nr2 wel lang lopen klote om een beetje evenwicht te krijgen in wat je ziet..

[ Voor 38% gewijzigd door wilmocs op 03-07-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
ondanks dat ik dat donkere zelf erg mooi vind mis ik toch nog wat highlight, dus ietwat meer licht erin, kijk eens naar de combo blacks/brightness, ik laat vaak de contrast slider staan, zodat ik meer controle heb :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Alleen 5 vind ik net te weinig licht, nét niet spannend genoeg. De rest is écht de shit! Nummer 1 en 2 zijn gelijk favorieten. Heel netjes gedaan, goeie sfeer gepakt en originele foto's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 19:56
Trouwens.. presenteer ze ook op groter formaat, komen ze er 300x beter uit :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Laatst online: 04-10 14:05
Echt hele vette foto's! GJ!

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:38

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

nummer 3 heb ik hier al eens eerder gezien kan dat? desalniettemin _/-\o_ prachtig shot. erg mooi hoe je dat gezicht laat uitkomen. het zet je aan het denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Heel strakke serie. Een paar platen hebben we hier al eerder voorbij zien komen. En bij met name nummer 3 vond ik de bewerking toen iets beter.
Zou je iets meer kunnen vertellen over jouw techniek bij het maken van dergelijke shots? Hoe zorg je ervoor dat je bij zo weinig licht toch goede resultaten haalt? Heb jij relatief veel shots moeten weggooien? Sta je altijd met tripod? Jij flits volgens mij het liefst niet, compenseer je dan nog op andere manieren?

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 22:53
C4M1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:35:
Heel strakke serie. Een paar platen hebben we hier al eerder voorbij zien komen. En bij met name nummer 3 vond ik de bewerking toen iets beter.
Zou je iets meer kunnen vertellen over jouw techniek bij het maken van dergelijke shots? Hoe zorg je ervoor dat je bij zo weinig licht toch goede resultaten haalt? Heb jij relatief veel shots moeten weggooien? Sta je altijd met tripod? Jij flits volgens mij het liefst niet, compenseer je dan nog op andere manieren?
Je hebt drie waarden: diafragma, gevoeligheid & sluitertijd. Aangezien alle personen vrij stil staan sluit je er al een uit. Groot diafragma geeft veel licht.. Een 5D/1D laat je toe hoge ISO-waarden te gebruiken..

wilmocs: Waarom opeens in Z/W? Worden ze zo gepubliceerd?
Bvb nr. 3 vond ik stukken beter in kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
@ c4m1

ik sta nooit met tripod, alles behalve nr1 is geschoten met een 50mm 1.4 objectief ga nooit hoger dan 2.0 ISO 1600 heb ik vaak gebruikt. De 1ds geeft me de mogelijkheid om 2 stops onder te fotograferen en er nog genoeg info uit te halen om een goeie plaat te schieten. Voordeel van veel zwart is ook dat je sluitertijden vaak aan de snelle kant zitten. Ik maak relatief weinig foto's. Bijvoorbeeld nr2 van die situatie heb ik 2 foto's, focus op de achtergrond focus op die dude. gemiddeld maak ik maar 100 shots op zo'n avond. Als je geen "people flash standaard" shots maakt, maar meer opzoek gaat naar dit soort situaties schiet je al snel een stuk minder. En gewoon zeker van je zelf zijn dat wat je schiet, gewoon goed is.

in kleur zijn ze allemaal stukken beter, vind ik zelf ook, maar dan is de seriematigheid wat minder. En ja ze worden opgehangen in Z/W maar ik heb er ook een aantal lekker groot in kleur, is ook wel leuk omdat ze het ook goed doen als singles

[ Voor 35% gewijzigd door wilmocs op 05-07-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:08

YellowCube

Wait...what?

serie als geheel is leuk.
#3 is al eens als hotshot voorbij gekomen. Puike plaat, maar in kleur bevalt ie me beter.
#5 is lekker. Zou ook als aparte foto buiten de serie niet misstaan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1