Toon posts:

[DECT + WIFI] Huistelefoon onbruikbaar na aanleg wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de TT aangeeft, ik zit met het volgende probleem:

Huistelefoon: Panasonic TG1100 (DECT)
WiFi Router: Linksys WRT150N
Notebook: Compaq c750ed

Toen de Linksys en de Compaq er nog niet waren, had ik met de DECT telefoon geen problemen. Echter toen het WiFi netwerk was aangelegd, kon ik niet meer bellen met mijn telefoon.. Het enige dat ik hoor is een enorme ruis. Ik heb contact gehad met de leveranciers van deze apparaten, maar helaas kan niemand mij verder helpen..

Tevens heb ik met een ander DECT toestel (Phillips) geprobeert te bellen, ook dit lukte niet vanwege de enorme ruis.

Hebben jullie misschien enig idee wat ik aan dit probleem kan doen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mij dunkt dat je eerst even een eenvoudig testje moet uitvoeren: zet je Linksys en je Compaq uit, kun je dan wel weer bellen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• chromeeh
  • Nu online

chromeeh

the Gnome

Pak eens een ander Wifi kanaal, waarschijnlijk zit je telefoon op de zelfde freq. hoewel dit niet zou mogen...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Ben er al achter.. Brakke bekabeling :) Ik heb denk ik SFTP nodig, omdat mijn linksys in principe direct bij het IS/RA punt staat..

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 16:32:
Ben er al achter.. Brakke bekabeling :) Ik heb denk ik SFTP nodig, omdat mijn linksys in principe direct bij het IS/RA punt staat..
Wat heeft bekabeling van je router met je DECT telefoon te maken als ik vragen mag?

Goedkoop bellen via VoIP

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 15:39
En wat dan de meesten vergeten, hoe dicht staat je WRT150N bij je DECT basis station?
Heb dit vaker meegemaakt en vaak was de oplossing om ze even iets verder uit elkaar te zetten...

Situatie die je vaak aantreft is internet aansluiting in woonkamer Kabel/Adsl modem bij aansluitpunt en router + dect basis er direct naast...

In geval van ADSL probeer ook even een gewoon toestel in plaats van dect, heel veel ruis wil wel eens duiden op onjuist aangesloten of defecte splitter... Ook slechte bekabeling kan hier inderdaad debet aan zijn zoals al eerder is aangegeven.
Het probleem hoeft niet in het DECT / WIFI systeem te zitten namelijk...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

MensionXL schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 19:07:
[...]Wat heeft bekabeling van je router met je DECT telefoon te maken als ik vragen mag?
Euh, router voor de splitter aangesloten, misschien?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Nee, splitter is goed aangesloten:

--lijn--> Splitter --- Speedtouch / telefoon --> Linksys

Het is gewoon puur de bekabeling die de straling van de linksys "opneemt". Op het moment dat ik het DECT toestel gewoon op handsfree zet, is het geluid goed (Dus geen storing in signaal tussen basisstation - toestel).

Op het moment dat ik een telefoonnummer kies (En dus de lijn komt kijken) hoor ik niets anders dan ruis.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:20:
Nee, splitter is goed aangesloten:

--lijn--> Splitter --- Speedtouch / telefoon --> Linksys
Hûh? Je bedoelt hopelijk:
                  /--- Speedtouch --> LinkSys
--lijn--> Splitter
                  \--- Telefoon
Het is gewoon puur de bekabeling die de straling van de linksys "opneemt". Op het moment dat ik het DECT toestel gewoon op handsfree zet, is het geluid goed (Dus geen storing in signaal tussen basisstation - toestel).

Op het moment dat ik een telefoonnummer kies (En dus de lijn komt kijken) hoor ik niets anders dan ruis.
Lijkt me sterk: die frequentie van 2.4 GHz ga je echt niet horen. En het ding heeft ongetwijfeld een of ander FCC certificaat, wat betekent dat de straling die op andere frequenties wordt uitgezonden beneden de waarde ligt waar storingen ontstaan.

Dus je hebt of de bekabeling verkeerd, of een LinkSys die stuque is, of brakke kabels die zelf de ruis veroorzaken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:50:
[...]
Hûh? Je bedoelt hopelijk:
                  /--- Speedtouch --> LinkSys
--lijn--> Splitter
                  \--- Telefoon

[...]
Lijkt me sterk: die frequentie van 2.4 GHz ga je echt niet horen. En het ding heeft ongetwijfeld een of ander FCC certificaat, wat betekent dat de straling die op andere frequenties wordt uitgezonden beneden de waarde ligt waar storingen ontstaan.

Dus je hebt of de bekabeling verkeerd, of een LinkSys die stuque is, of brakke kabels die zelf de ruis veroorzaken.
Zo bedoel ik inderdaad :) Als de linksys uitstaat, is de ruis weg :) Dus daar zit wel het probleem.. op 1 of andere manier straalt hij gewoon door de telefoonkabel (Let wel: Dit is een normale gamma telefoonkabel, 4 aders, geen shielding)..

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

In mijn Netgear router heb ik een optie "Enable Wireless Router Radio". Als jouw LinkSys ook een vergelijkbare optie heeft om het wireless gedeelte uit te zetten, zou'k dat nog eens testen.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat er een andere storingsbron is (de netstroom adapter van je LinkSys misschien?) die de ruis veroorzaakt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:21

BCC

Ja, of een brakke splitter. Heb je al een bedraade telefoon aangesloten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
BCC schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:28:
Ja, of een brakke splitter. Heb je al een bedraade telefoon aangesloten?
Yep, zelfde resultaaat.. Ook zonder splitter heb ik dit probleem.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Vreemd! Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van mensen die problemen hebben met storing op gewone telefoonkabel door WiFi. En ik ken niemand die SFTP heeft moeten aanleggen vanwege de aanleg van een draadloos netwerkje. Dus ik denk toch echt (zoals iedereen met mij) dat het aan iets anders ligt.
Heb je de optie van Brahiewahiewa al geprobeerd?
Verder kan het ook zo zijn dat je bij het aansluiten per ongeluk een connector van je telefoonkabel hebt geraakt die toch al niet zo best was ofzo? Probeer eerst een ander (kort) telefoonkabeltje en een vaste telefoon.

Permanent wintericon!

Pagina: 1