Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Checkbox via batch

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met een universeel programma te maken om drivers te installeren.
Nu heb ik van HP diverse driver CD's gekregen.

Deze drivers zijn gewerkt in een mooi programma. De installatie activeer je door vinkjes te zetten voor de driver die je wil installeren.

Kan ik, via een of ander script, liefste batch, deze checkboxes automatisch activeren en automatisch installeren..

Mijn idee is dus om een batch bestand op de starten :

Press 1 for type a
Press 2 for type b

etc.
Nu zou het mooi zijn, als ik dan op 1 zou drukken, er een script geactiveerd wordt, wat deze boxes automatisch aanvinkt, en silent installeerd.

hopelijk kan iemand mij op de goede weg helpen.

Alvast bedankt

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is afhankelijk van de drivers. Dit kun je achterhalen door setup /help (of in die strekking) te bekijken om te zien welke opties die install heeft.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Met een batch bestand kun je geen vinkjes zetten. Probeer de documentatie te lezen of neem contact op met de support afdeling van HP om te achterhalen of je iets met commandline parameters kunt doen ofzo. Dat is eigenlijk de enige manier wanneer je met batch iets wilt aansturen.

Voor de rest heeft dit probleem helemaal niks met programmeren te maken en hoort daarom ook niet in de devschuur thuis.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.