Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Installatie Crash

Pagina: 1
Acties:

• Brynlaw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-04-2024
Gister heb ik eindelijk mijn bestelde hardware binnen gekregen voor mijn htpc. Ik dus helemaal blij, maar nadat ik alles in elkaar gezet had begonnen de problemen.

-Wanneer ik windows XP probeer te installeren gaat alles goed totdat de drivers geladen zijn. Ik krijg dan een BSOD Stop: 0X0000007 error. Uiteindelijk kon ik dit oplossen door de HD in IDE mode te laten draaien inplaats van AHCI mode. Windows gaat dan wel verder met installatie. Ik neem aan dat dit komt omdat windows XP niet de goede drivers heeft voor de HD?

Opgelost: -Wanneer de HD in IDE mode draait dan gaat de windows installatie gewoon verder, maar nadat de pc gereboot moet worden (na het kopieren van de bestanden) dan gaat het fout. De pc reboot maar bij na ongeveer 30-60 seconden sluit de pc zich gewoon af, geen errors geen reboot niks. Dit gebeurd telkens op hetzelfde moment. Ik heb al verschillende keren de HD geformat en windows geprobeerd te installeren op verschillende partities.

Opgelost: -Er is ook nog een ander probleem, maar dit heeft zo ver ik weet niks met windows te maken. De bios geeft aan dat mijn cpu 50+ graden is, wanneer ik verder helemaal niks doe. Wanneer de windows installatie verkeerd gaat (bovenstaand probleem) en dan weer in de bios kijk, dan geeft de bios aan dat de cpu 70+ graden is. Beide zijn voor mijn gevoel een beetje te warm... Wanneer ik de pc uitzet wanneer hij 70+ graden geeft en dan aan de cpu koeler voel dan is deze gewoon "koud", in iedergeval geen 70 graden.. kan dit de oorzaak zijn van het bovenstaand probleem?

Wat heb ik al geprobeerd:
-Verschillende windows cd's gebruikt voor installatie
-Memtest, geen errors
-HD verschillende keren geformat
-CMOS clear, doormiddel van de batterij eruit te halen (1min volgens moederbord boekje)
-12+ uur lopen klooten

De hardware:
Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz
Western Digital Caviar SE16, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
Lite-On LH-20A1S
GigaByte GA-MA78GM-S2H,Retail
AMD Athlon 64 X2,Boxed, 4850E, Socket AM2
GigaByte GZ-M1BPD-700,Zwart
HKC SZ-400R,400Watt, Retail

Hopelijk heeft iemand van jullie nog ideën om deze problemen op te lossen. Want ik weet het zo niet meer... BVD

[ Voor 0% gewijzigd door Brynlaw op 03-07-2008 14:21 . Reden: -Edit 1:Hitte probleem opgelost, Edit 2:Installatie probleem opgelost ]

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Zou je de precieze stopcode even kunnen posten?
Search The Knowledge Base
Geeft aan dat er meerdere stopcodes zijn die met 0x00... beginnen

• Brynlaw
"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007B (0xF7C7D63C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)"

De bovenstaande bsod krijg ik. Ik heb deze even van het internet gekopieerd, maar hij is precies hetzelfde, op de eerste parameter na (0xF7C7D63C). Ik ben nu bezig om windows op een andere hd te installeren, om te kijken of het aan de HD ligt. Dus ik kan op dit moment bovenstaande bsod niet opnieuw produceren. Zoals ik al gezegd had krijg ik deze foutmelding niet wanneer de schijf in IDE draait.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 09:50
De 7B en 7E BSOD's zijn meldingen voor een 'inaccessible boot device'. Ik gok zelf dat je de verkeerde SATA / Chipset / Mobo drivers hebt geslipstreamed in je XP installatie-cd.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Brynlaw schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:15:
...dat mijn cpu 50+ graden is
...dan geeft de bios aan dat de cpu 70+ graden is.
...en dan aan de cpu koeler voel dan is deze gewoon "koud"
Hier spreken de gegevens zich tegen en kunnen duiden op 2 problemen. Je mag zelf kiezen:
1. De CPU temp sensor wijkt 'ietwat' af.
2. Je hebt de cooler niet goed gemonteerd, waardoor de CPU snel heel heet word, maar de cooler niet.

Bij 50 graden doet de cooler al pijn aan je vingers...
Bij 70 graden krijg je het gevoel dat je vast word geschroeid.
En: 70 graden is wel wat te heet lijkt me, voor een CPU.

Alles kan stuk.

• Brynlaw
UTwizard schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:31:
[...]

De 7B en 7E BSOD's zijn meldingen voor een 'inaccessible boot device'. Ik gok zelf dat je de verkeerde SATA / Chipset / Mobo drivers hebt geslipstreamed in je XP installatie-cd.
Ik heb de volgende windows cd's gebruikt:
-MSDN DVD DUTCH July 2005, Windows XP Home Edition with SP2
-Normale windows xp home
-Recovery CD van laptop (Niet slim, sinds deze eigen drivers had die precies voor de laptop waren), deze installatie ging wel goed, maar bij de eerste boot liep ie al meteen vast

Allen zijn legaal

Na de installatie van de recovery cd van de laptop, heb ik de hd weer geformateerd en CMOS gecleared dus ik neem aan dat deze drivers hierna geen invloed meer hebben gehad? (Ik had trouwens het probleem al voordat ik deze cd gebruikte dus, ik denk dat het hier niet aan zou liggen..)

• Brynlaw
remco_k schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Hier spreken de gegevens zich tegen en kunnen duiden op 2 problemen. Je mag zelf kiezen:
1. De CPU temp sensor wijkt 'ietwat' af.
2. Je hebt de cooler niet goed gemonteerd, waardoor de CPU snel heel heet word, maar de cooler niet.

Bij 50 graden doet de cooler al pijn aan je vingers...
Bij 70 graden krijg je het gevoel dat je vast word geschroeid.
En: 70 graden is wel wat te heet lijkt me, voor een CPU.
Ik heb zojuist even de koeler eraf gehaald en toen zag ik mijn domste fout ooit.... Ik heb gister een aantal keer de koeler eraf gehaald omdat ik anders mijn hd er niet uit kon krijgen (kleine cases...). Ik ben toen bij de laatste keer vergeten de plastic kap eraf te halen bij het monteren... >< 8)7 |:( (*schaam*) (Ik had de plastic kap steeds weer op de koeler gedaan nadat ik de koeler van de cpu afgehaald had(om de koelpasta te beschermen). Naja, de bios geeft nu 33graden idle aan dus dat is een stuk beter, gelukkig is het plastic niet gesmolten en zie ik verder niks beschadigd.

Dit probleem is opgelost, bedankt. nu de andere nog :)

Edit:
Ik heb de windows xp installatie nu opnieuw laten draaien en hij gaat nu in iedergeval verder dan eerst. :) Dus cpu werd gewoon te warm en zorgde voor de crash. Dit installatie probleem is dan ook opgelost. Nu alleen het probleem met de IDE/AHCI mode, dit los ik wel een andere keer op, ik lees dat het enige grote voordeel is dat je kan hot-swappen en dat doe ik toch niet. Heel erg bedankt voor de hulp! Eindelijk na 16 uur windows xp geinstalleerd >< (had nog een hoop andere problemen corrupte MBR en nog wat andere stuff).

[ Voor 25% gewijzigd door Brynlaw op 03-07-2008 14:59 ]

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:30

X-DJiNn

Knooier !

Ik had hetzelfde probleem, kreeg continue met het installeren van Windows XP Pro 64-bit Corp gelijk in het begin na het laden van de scsi drivers en starten van de setup de melding 0x0000007b

Alles geprobeerd :

Sata Controller uitgezet in de bios (dan maar installeren op een U-ATA schijf)
Partities verwijderd van de schijf alvorens te installeren
CHKDSK /F uitgevoerd voor installeren
CD opnieuw gebrand op laagste snelheid

Niets hierboven hielp

De oplossing:

CD Windows XP opnieuw gebrand met een andere brander maar met zelfde soort cd en programma !?!?!? 8)7

Hij is nu eindelijk bezig met formateren.

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

Pagina: 1