Toon posts:

SB en kraken/stotteren en DMA....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik een SB512pci(ga ik nog omruilen voor een SBLive 5.1) en vanaf het begin kraakt/stottert het geluid al.

Nu las ik op de website van Creative dat het verholpen zou kunnen worden door DMA uit te schakelen.

Dit is toch geen oplossing???? Zij kunnen geen werkende kaart maken dus moet je een onderhand normale instelling voor je i/o veranderen en dus op andere vlakken weer snelheid inleveren.

Klopt mijn idee hierover of zijn er ook tweakers die hier anders over denken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou goed, ik ben zelf inmiddels alweer een paar stappen verder met dit probleem:

In mijn geval helpt het uitzetten van DMA niet. Een geluk bij een ongeluk.

Ook de standaardoplossing om de hardware-acceleratie van de Soundblaster te verlagen gaf hoegenaamd geen verbetering.

De oplossing om de driver voor de busmaster te updaten was voor mij geen optie. De Intel-driver wilde niet installeren omdat de drivers al goed functioneerden. |:(

Wel heb ik het stotteren kunnen terugbrengen tot een minimum door het aantal seconden muziek die de controller buffert voor muziekweergave te finetunen.

Mischien is dit voor meer mensen een oplossing. Na een uitgebreide search kwam ik er achter dat heel veel tweakers last hebben van een niet optimaal functionerende Soundblaster Live!.

Nou ja, als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag. :)

Verwijderd

Kraken heb ik geen last wel dat mijn dma niet aan wil onder w98 nadat ik liveware 3 heb geinstald, onder millennium wou het wel, rara. De oplossing is bij mij het uitschakelen van de sb 16 Emulation, krom of niet soms?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 22 februari 2001 10:42 schreef another tweaker het volgende:
Kraken heb ik geen last wel dat mijn dma niet aan wil onder w98 nadat ik liveware 3 heb geinstald, onder millennium wou het wel, rara. De oplossing is bij mij het uitschakelen van de sb 16 Emulation, krom of niet soms?
Ja dat lijkt wel krom ja :).
Maar hoe/waar kun je die SB16 emulatie uitzetten? Ik draai onder Win2000 btw.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Ik heb hetzelfde probleem als jullie gehad, het was behoorlijk irritant ja, vooral bij spellen. :( Maar Copyman komt met de oplossing, ikzelf heb een VIA Mobo, daarvan heb ik dus de allernieuwste 4 in 1 driver voor gedownload en geinstalleerd (deze is te vinden op http://www.viatech.com ), en raad eens wat voor wonder er was geschiedt? HET GELUID IS NU GEWOON PERFECTO :):) !! Dus als ge een VIA Mobo hebt moet je gewoon de niewste drivers downloaden, of als je een intel hebt ofzow moet je hier http://support.intel.com/support/chipsets/driver.htm ff kijken, VEEL SUCCES!;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• Copyman

Copyman

Dode muis

Op donderdag 22 februari 2001 11:13 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Ja dat lijkt wel krom ja :).
Maar hoe/waar kun je die SB16 emulatie uitzetten? Ik draai onder Win2000 btw.
Niet uitzetten!, helpt geen ene fl*kker. Maar als je hem toch uit wil zetten ---> configuratiescherm->systeem->apparaatbeheer..... en daar bij 'overige creative apparatuur' rechteruisknop op SB16 emulatie en dan 'eigenschappen' --> 'uitschakelen in dit hardware profiel' aanvinken.....

PS. bij mij helpt het in iedergeval geen ene fl*kker... (SB live 1025 5.1)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zet ik 'm wel niet uit :).
Maar wederom bedankt voor de tips :).

• Copyman

Copyman

Dode muis

Op donderdag 22 februari 2001 11:58 schreef Copyman het volgende:

[..]

Niet uitzetten!, helpt geen ene fl*kker. Maar als je hem toch uit wil zetten ---> configuratiescherm->systeem->apparaatbeheer..... en daar bij 'overige creative apparatuur' rechteruisknop op SB16 emulatie en dan 'eigenschappen' --> 'uitschakelen in dit hardware profiel' aanvinken.....

PS. bij mij helpt het in iedergeval geen ene fl*kker... (SB live 1024 5.1)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Op donderdag 22 februari 2001 12:00 schreef quadraplex het volgende:
Ok, zet ik 'm wel niet uit :).
Maar wederom bedankt voor de tips :).
Heb je trouwens een VIA Mobo?? Oh nee sorry ik zie het al, een intel.... :P (die geven meestal wat meer problemen, en zijn ook moeilijker op te lossen...) stuur hier eens een email naar toe.. --> support@europe.creative.com die kunnen je vast wel helpen!! Dan moet je wel al je sytem specs even erbij vermelden type Mobo (B.V. intel810) IRQ list erbij ofzow ;)...

Verwijderd

Eh Copyman, in w2k kan je alleen maar wdm en spelpoort vinden onder w98 is het anders.
Met het uitzetten van de emulation kreeg ik mijn dma terug voor de cdrom spelers, last van kraken had ik niet!;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Oke oke, maar ik heb het over Win98/Win98SE :P;)

• Copyman

Copyman

Dode muis

Maar ik moet nu weer naar de les... ik ziet jullie vannavond nog wel....

Pagina: 1