Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een paar dagen een Meizu M6sl.. Had me vantevoren al wat ingelezen over video's converteren enz, dus dat lukt allemaal wel.
Vreemd genoeg heb ik nu juist een problemen met de muziek.... De speler geeft namelijk in geen enkele van de "song order" opties een logische alfabetische volgorde van mijn muziek 8)7...
Zo krijg ik bij "all songs" een wir war van titels, sommige beginnend met de artiest en daarachter het nummer, sommigen met alleen de naam van het nummer.. en niet op alfabetische volgorde :|.. dit maakt het dus heel lastig om een nummer op te zoeken...
Hebben meer mensen dit meegemaakt met hun M6? En hoe is dit op te lossen?
Wat ik dus zou willen is mijn nummers gewoon overzichtelijk onder elkaar enz zoals op bijv een IPod..

bvd :)
David

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De M6 ondersteunt geen tracknummers in de ID3 tags van je mp3'tjes, heel hinderlijk en amateuristisch probleem....

En mogelijk beginnen je muzieknummers(is vaak zo met grouprips) met nummers, bijv 03-art_iest-track_num_er.mp3, waardoor hij dus op filename gaat sorteren.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 15:13
Sefyu schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:23:
De M6 ondersteunt geen tracknummers in de ID3 tags van je mp3'tjes, heel hinderlijk en amateuristisch probleem....

En mogelijk beginnen je muzieknummers(is vaak zo met grouprips) met nummers, bijv 03-art_iest-track_num_er.mp3, waardoor hij dus op filename gaat sorteren.
Hij ondersteunt wel ID3 tags, maar de laatste firmware is er iets vreemds aan de hand :'). Ik heb er namelijk ook last van :(.

Verwijderd

Topicstarter
mhmm.. vreemd.. Alle M6's hebben dit dus (heb er niets over gelezen in het Meizu topic)?
Maar hoe kun je dan nrs opzoeken als je 3gig aan muziek op je speler hebt staan?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sefyu schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:23:

Het niet hebben van een tracknummer in de ID3 heeft toch niets te maken met het al dan niet op alfabetische volgorde staan? Als er wél tracknummers gebruikt werden zou er juist niet op alfabetische volgorde gesorteerd worden. Dus in dit geval zou je het wel verwachten, maar gebeurt het dus niet.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hmm, was net wakker, beetje raar verwoord...

Ieder geval:

De Meizu lijkt geen tracknummers in de ID3 tags te ondersteunen, als je bijvoorbeeld een geript album hebt, waarvan de nummers op deze manier genamed zijn:
03-art_iest-track_num_er.mp3

Dan zullen je nummers in de goede volgorde verschijnen(01 komt voor 02, immers), maar als de titel gewoon artiest-tracknaam.mp3 is, dan is er geen mogelijkheid om je nummers op de goede volgorde te beluisteren(behalve via playlists, wat ik niet handig vind), want de M6 kan de tracknummers in de ID3-tag niet uitlezen en gebruiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie niet in wat het niet ondersteunen van de tracknummer te maken heeft met het niet op alfabetische volgorde zetten van liedjes. Als de speler wél tracknummers in de ID3 zou ondersteunen zou het juist niet op alfabetische volgorde staan, omdat hij dan de volgorde van de tracks pakt (waarschijnlijk dus de albumvolgorde). Wanneer de M6 het niet ondersteund (en dat is het geval), dan zou je verwachten dat hij de albumvolgorde cq. trackvolgorde negeert en de boel op alfabetische volgorde zet. Maar dat gebeurt niet, en dat is mijn punt juist :)
Pagina: 1