heb maar 500 van de 750GB

Pagina: 1
Acties:

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-11-2025

CyberJoe

Only visiting this planet

Topicstarter
Ik heb een servertje staan met daarin 2 750GB schijven in raid1. Dat waren er eerst 2 van 500GB. Heb er 1 verwisseld voor 750GB en nieuwe mirror gemaakt. Daarna de andere verwisseld, zodat ik 750gieg raid zou hebben. Wat ik had kunnen weten is dat ik nog steeds maar 500GB zie. Ik draai XP. Is er een oplossing dat ik die 250GB toch te zien krijg zonder dat ik alles kwijt ben/ opnieuw moet installen. Ik heb al wat geïnformeerd, maar kom er niet uit.

Ja ik heb ook een computer.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zonder meer informatie over wat je al geprobeerd hebt, krijg je dit: http://www.google.com/search?q=enlarge+xp+system+partition

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je RAID array omzet zal het volume niet automatisch groter worden. Check eens of de overige ruimte nog als niet gepartitioneerde ruimte aanwezig is. Dan kun je daar en nieuwe partitie maken, of de huidige resizen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Je hebt nu je fysieke ruimte uitgebreid.
het is echter ook nog noodzakelijk om je partitietabel aan te passen (extra partitie of bestaande partitie laten "groeien"), daarna je RAID volume uit te breiden en daarna nog je filesystem in je RAID volume te laten groeien.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
onder Windows zie je de 250GB gewoon niet ook niet als niet gepartitioneerde ruimte onder schijfbeheer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CyberJoe schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:34:
onder Windows zie je de 250GB gewoon niet ook niet als niet gepattitioneerde ruimte onder schijfbeheer.
Dan moet je die waarschijnlijk nog toewijzen in de raidbios.

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:37:
[...]

Dan moet je die waarschijnlijk nog toewijzen in de raidbios.
Ik kan wel in een raid utility (VIA V-RAID) komen, maar kan daar niets wijzigen. Moet dus tijdens het opstarten? Is wat lastig omdat ik alleen op de server kan met remote desktop. Ding staat goed weggeborgen. Hoopte daarom op een tooltje dat het onder XXP kan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt de bios niet aanpassen, zonder fysieke toegang (tja, kan wel, maar dan zul je er een console aan moeten hangen, etc, wat hier waarschijnlijk niet het geval is).

Maar als je die disks vervangen hebt, dan moet het ding toch bereikbaar zijn lijkt me?

• CyberJoe

CyberJoe

Topicstarter
Toen heb ik alles los gehaald en nu staat alles weer mooi op z'n plaats, en dus redelijk onbereikbaar om goed aan te sluiten. Maar als dat de enige optie is zal ik er toch aan moeten lijkt mij ;(

Pagina: 1