Toon posts:

Verschil geluidskwaliteit ASUS Xonar en Auzen X-Fi Prelude

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij zeggen wat de ervaringen zijn met deze 2 kaarten? Heb al verschillende reviews gelezen waarin deze 2 vergeleken worden, maar wil het nu van iemand zelf horen. Ik heb momenteel een Creative X-Fi XtremeGamer maar wil upgraden naar een betere kaart voor puur de kwaliteit van het analoge geluid. Maar dan moet ik wel zeker wetendat het echt een merkbaar verschil geeft. Welke kaart zouden jullie dan pakken? Een Xonar of Prelude? De bass moet het liefst zo zwaar mogelijk zijn alsof je in een subwoofer zit als je de koptelefoon op hebt. Bij de Creative X-Fi is het vaak geen zware bass maar een doffe boom bass. Ook de vocals en treble moeten beter want dat is ook te dof bij een Creative X-Fi.

Iemand ervaring met de overstap van een Creative X-Fi naar de Xonar of Prelude of iemand die beide laatste 2 kaarten heeft vergeleken?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf nog de XtremeMusic, maar via de console kan je de bass toch flink opendraaien. Basomleiding aan (120hz), eventueel die 15% boost erop.

Belangrijk is dan natuurlijk ook welke koptelefoon je hebt, een wegwerp versie van de kruidvat is dan niet echt genoeg :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Een goede koptelefoon is dan ook gelijk een vereiste hè?

Denk Sennheiser of iets dergelijks, verder subtiele equalizer settings moeten ook gemakkelijk op je huidige kaart meer bass opleveren.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Klinkt mij meer dat je weergevers (koptelefoon/speakers) gewoon niet voldoen aan je behoefte voor een gehoorbeschadiging dan dat het aan je geluidskaart ligt.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
De koptelefoon kan zeer zware bass weergeven dat je je oren voelt trillen, maar daar moet ik dan de equalizer van Media Player gebruiken en de 31hz bass op +14 zetten en de 62 en 125hz bass helemaal uit. Dan krijg ik het gewenste zware sub bass effect. Alleen bij sommige stukken met zware bass krijg ik dan een hoop gekraak omdat de kaart of de player het niet trekt.Daarom wil ik een kaart met standaard diepere zware bass zonder dat ik aan de WMP EQ hoef te komen. In de Creative Audio Console vind ik de Equalizer maar brak. Het enige wat die doet is zeg maar de kleur van de tonen aanpassen maar hij versterkt de frequenties dus niet zoals Media Player dat wel doet

Verwijderd

Topicstarter
En mijn speakerset is een Creative GigaWorks S750 welke de top of the line speakerset van Creative is. Ook daar is de subwoofer standaard boomerig. Pas als ik die 62hz en 125hz uitzet en de 31hz opengooi in WMP dan wordt het pass feest met flinke diepe dreunen. Net als bij de koptelefoon dus (alleen ook bij de speakers krijg ik dan dat gekraak bij dezelfde zeer zware stukken). Dus dit ligt wel degelijk aan de geluidskaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 12:43 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Alsnog, een geluidskaart doet standaard niet zo "heel veel" met het geluid. Tuurlijk, een brakke geluidskaart zal ruisen en dergelijke, en de kanaalscheiding zal niet zo heel super zijn. (een X-fi is echt niet zo brak)

Wat jij eigenlijk wilt, is de "natuurlijke" weergave van de geluidskaart op een dusdanige manier aanpassen, dat het voldoet aan je smaak. (veel bass en treble) Dus ga je met softwarematige ingrepen aan de gang (equalizers en dergelijke) om dat zo te krijgen. Echter zijn jouw wensen dusdanig, dat je in de vervormingsbereiken van het signaal werkt.

Jouw vraag zou net zoiets zijn als "mijn hardcore cd's hebben te weinig bass, welke cd-player geeft betere bass" (waarbij de geluidskaart even gelijk getrokken wordt met de cd-player, de bron zeg maar) terwijl je in die situatie van het voorbeeld ook eerder naar je versterker en speakers zou kijken, en niet naar de cd-player.

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop i.p.v het topic na 5 minuten te kicken.

Gekraak krijg je inderdaad als je bass als een gek gaat zitten openschroen, ook op te koptelefoon. Op een gegeven moment gaat het gewoon digitaal clippen. Je kunt veel beter de rest gewoon dempen i.p.v bass boosten.

Andere geluidskaart gaat niet helpen. Waar jij naar op zoek bent is niet naar kwaliteit, maar naar een bepaalde sound, en dat zijn gewoon twee totaal andere dingen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:08:
Gebruik aub de [afbeelding] knop i.p.v het topic na 5 minuten te kicken.

Gekraak krijg je inderdaad als je bass als een gek gaat zitten openschroen, ook op te koptelefoon. Op een gegeven moment gaat het gewoon digitaal clippen. Je kunt veel beter de rest gewoon dempen i.p.v bass boosten.

Andere geluidskaart gaat niet helpen. Waar jij naar op zoek bent is niet naar kwaliteit, maar naar een bepaalde sound, en dat zijn gewoon twee totaal andere dingen.
Maar waar ligt dat dan aan? Als ik een Xonar of Prelude zou pakken... is de vervorming dan niet veel minder omdat die veel betere componenten hebben met veel minder vervorming, ruis etc? Er moet toch een kaart zijn waarbij ik de EQ in Media Player gewoon kan benutten zonder dat deze hier moeite mee heeft en gaat kraken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 13:37 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 13:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die kaarten zullen het ongetwijfeld iets beter doen in de 'betere' kwaliteit muziek, maar een CD uit de 90's of MP3's op 128k bitrate zullen echt geen wereldschokkend verschil gaan opleveren.

Je bent mogelijk meer opzoek naar een muziek-soort, als een muziek dit niet heeft kan je enkel via de EQ het wat mooier maken, maar het is niet dat soort muziek.

Probeer anders je hoofdvolume wat lager te zetten en ga wat spelen met de instellingen van je speakerset zelf. Ik heb een teuvel set waar ook een aparte subwoofer draaiknop op zit, gewoon zoeken naar de beste instellingen. En hoe goed de set mag zijn, ik heb nog geen enkele PC set meegemaakt die dusdanige 'bass gevoel' bass kan creeren zoals op grote evenementen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:36:Maar waar ligt dat dan aan? Als ik een Xonar of Prelude zou pakken... is de vervorming dan niet veel minder omdat die veel betere componenten hebben met veel minder vervorming, ruis etc?
Maak je over vervorming geen zorgen. De vervorming die je toevoegt door het gebruik van een EQ is vele malen groter dan dat je zou winnen met een andere kaart. De XFI doet het helemaal niet zo slecht als je al die meuk van Creative uit zet namelijk.
Er moet toch een kaart zijn waarbij ik de EQ in Media Player gewoon kan benutten zonder dat deze hier moeite mee heeft en gaat kraken?
Nee, het is een software probleem en ligt dus niet aan de kaarten

Verwijderd

Topicstarter
Maar het grappige is dat als ik het bijv test op een Realtek ALC883 onboard chip dat het kraken dan wel sneller gebeurt bij de 31hz op +14 dan bij een X-Fi.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

't zou zomaar kunnen. Analoog zijn er ook grenzen, en het kan ook nog liggen aan het ingestelde volume.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tuurlijk zit er wel wat verschil in kaarten, bij de ene loop je misschien wat eerder tegen de beperkingen van de hardware aan dan bij de andere, maar een Xfi is al best een "fatsoenlijke" geluidskaart, en zo'n Asus en Auzen hebben wel nog wat betere specs, maar stel het kwaliteitsverschil tussen onboard -> x-fi is 50%, dan is het van x-fi naar Asus nog maar 10%. (Die kaarten hebben voornamelijk veel meer features, wat ze aanzienlijk duurder maakt, kwalitatief zijn ze echt niet zo superieur voor hetgene wat jij ermee wilt doen.)

Aannames zijn fataal.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Ik heb zelf een X-Fi Elite Pro en ben ook op zoek geweest naar nog betere geluidskwaliteit en heb zowel naar de Xonar als naar de Auzentech geluisterd. Ik gebruik voor het luisteren een Sennheiser HD650. Ik heb niet geprobeerd of de kaarten verder uit te sturen waren (harder konden, minder snel kraken), maar wel erg goed geluisterd naar de geluidskwaliteit. Om eerlijk te zijn kon ik objectief gezien geen verschil horen tussen de Creative en de Auzentech kaart. (Nu is de Elite Pro ook van wat betere componenten voorzien als de andere uit de X-Fi range) De Xonar vond ik persoonlijk minder mooi klinken. Niet dat hij slecht klonk, maar gewoon anders.

Het probleem dat jij beschrijft over de slechte geluidskwaliteit van jou X-Fi kan ik niet onderschrijven. Met alle tierelantijnen uitgeschakeld, ook de equalizer, klinkt deze kaart erg fijn. Mooi zuiver hoog en ver doorlopende bas. Als mijn oren mij niet zo lief waren zou ik de Sennheiser bij wijze van spreken kunnen laten springen op mijn hoofd. Ik zou mezelf toch eens afvragen of jij niet een geluidsvoorkeur hebt die onhaalbaar is, of dat er ergens iets niet goed zit. Bijvoorbeeld misschien je bron-materiaal

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 11:00

ThunderNet

Flits!

* ThunderNet trilt van de berichten waarin met geluidskwaliteit en volume grotendeels hetzelfde wordt bedoeld.
Je geluidskaart is niks mis mee. Wil je meer kwaliteit, ga dan naar andere versterkers en speakers kijken, en loop met een grote boog om creative speakersetjes heen. Niet dat ze slecht zijn, maar het is niet vergelijkbaar met een goede versterker, en een stel goede speakers.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 20:41

DjVe

Hatsaflats!

jij wilt de bass gewoon voelen ipv horen. dat betekend dat idd beter kan gaan voor een goede set speakers met een degelijke versterker.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

Shunt

Boe

nee dan kan je beter gaan voor een set cheapo raveland speakers (semi cheap PA spul)
en daar gewoon je kamer mee vol zetten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Of zo'n stoel met ingebouwde speakers, weet je zeker dat je het 'voelt' :+

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 04-07-2008 08:04 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik ben iig blij dat ik zijn buurman niet ben. :+

(Hoewel, van de koptelefoon hebben alleen zijn eigen oren op den duur last. ;) )

Punt is zeker met speakers, dat als je een echt "dikke" bas wilt hebben, je gewoon ook dikke speakers of een subwoofer nodig hebt voor de "voelbare" bas, je hebt gewoon veel luchtverplaatsing nodig, dus grote woofers. zo'n PC subwoofertje doet daar niet zoveel mee, dan mag je in je handen klappen als het een 8" drivertje is.

[ Voor 55% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-07-2008 12:11 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
dual-flared ported subwoofer, features an 8 inch down-firing woofer, is driven by an 210 Watt amplifier

Maar hij geeft ook diepe zware bassen, precies wat ik wil.. die speakerset is verder niks mis mee maar de X-Fi is gewoon te boomerig... daarom vraag ik me dus af hoe dat klinkt op bijv een auzenteh of asus... Is de bass daar minder boemeriger en juist krachtig diep? Juist dat geboem geeft veel overlast. Daarom ben ik ook blij dat ik die EQ heb in WMP, zoals het nu staat is de boom eruit en de krachtige zware diepe bass wat opgerekt. Maargoed zo zou het eigenlijk niet moeten. Het geluid zou al zwaarder en minder boemerig van zichzelf moeten zijn uit de X-Fi.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-02 11:00

ThunderNet

Flits!

Ik ben je nu helemaal kwijt, het is mij nu niet meer helemaal duidelijk wat je wilt. Je trekt de EQ op een paar bas-kanalen helemaal naar beneden, en verwacht dat je een mooiere bas krijgt?
Misschien moet je eens voorbeelden posten van wat je wilt/verwacht ofzo.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Het is je al verteld door meerdere personen waaronder ik, maar ik zal het nog een keer doen:

Een andere geluidskaart gaat je niet helpen met wat je wilt bereiken.

Aannames zijn fataal.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:28

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:30:
dual-flared ported subwoofer, features an 8 inch down-firing woofer, is driven by an 210 Watt amplifier

Maar hij geeft ook diepe zware bassen, precies wat ik wil.. die speakerset is verder niks mis mee maar de X-Fi is gewoon te boomerig... daarom vraag ik me dus af hoe dat klinkt op bijv een auzenteh of asus... Is de bass daar minder boemeriger en juist krachtig diep? Juist dat geboem geeft veel overlast. Daarom ben ik ook blij dat ik die EQ heb in WMP, zoals het nu staat is de boom eruit en de krachtige zware diepe bass wat opgerekt. Maargoed zo zou het eigenlijk niet moeten. Het geluid zou al zwaarder en minder boemerig van zichzelf moeten zijn uit de X-Fi.
in mijn oren klinken bijna alle ported subwoofers boomerig. maar dit is persoonlijk een andere geluidskaart gaat het niet veranderen beter speakers wel ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 22:26
Volgens mij ga je het met een creative setje niet redden om een "zware" bas zoals jij het beschrijft te krijgen. Niet dat het een verkeerd set is, maar niet gewoon niet geschikt voor wat jij wilt. Ik durf te wedden dat het boomerige aan de sub van je set ligt. Waar jij nu mee bezig bent is het geluid op een dusdanige manier te vervormen zodat het volgens jou het best klinkt. Je boost 31Hz wat inhoud dat je het gebied daar omheen ook enigsinds boost. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk buiten het bereik van de sub. Ik ken het set wat jij hebt niet, maar ik vermoed dat het rond de 40 of misschien zelfs 35Hz (-3dB) echt heel erg ophoudt. Je vraagt gewoon teveel van je set.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:30:
die speakerset is verder niks mis mee maar de X-Fi is gewoon te boomerig...
Dat is dus precies andersom ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bumpy_NL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 13:33:
Volgens mij ga je het met een creative setje niet redden om een "zware" bas zoals jij het beschrijft te krijgen. Niet dat het een verkeerd set is, maar niet gewoon niet geschikt voor wat jij wilt. Ik durf te wedden dat het boomerige aan de sub van je set ligt. Waar jij nu mee bezig bent is het geluid op een dusdanige manier te vervormen zodat het volgens jou het best klinkt. Je boost 31Hz wat inhoud dat je het gebied daar omheen ook enigsinds boost. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk buiten het bereik van de sub. Ik ken het set wat jij hebt niet, maar ik vermoed dat het rond de 40 of misschien zelfs 35Hz (-3dB) echt heel erg ophoudt. Je vraagt gewoon teveel van je set.
Productspecificaties
70 watt RMS per kanaal (7 kanalen)
210 watt RMS subwoofer
Frequentierespons: 20 Hz tot 40 kHz
Signaal-/ruisverhouding: 99dB

die frequentierespons is overigens identiek aan die van mijn koptelefoon. Die is ook 20hz tot 40khz. Maar wat je zegt klopt... die 32hz boost idd ook de frequenties eromheen wat opzich wel goed is want anders krijg je idd een zwaar vervormde bass als hij alleen de 31hz zou doen. Ik zal zo eens wat opnemen dat jullie kunnen horen wat ik bedoel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 14:25 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Joh, het heeft geen zin specs te posten, de meeste mensen kennen die setjes wel. En leuk dat de fabrikant opgeeft dat het ding tot 20Hz kan spelen, maar als hij dat al haalt (bijzonder twijfelachtig met een 8" driver) dan doet hij dat op -20dB ten opzichte van de rest van zijn frequentiebereik.

Dit soort specs staan leuk, maar zijn ver van de realiteit van wat die set echt kan.

Simpel: Een subwoofer die op een echte 20Hz kan spelen, (dus met een vergelijkbaar volumeniveau als dat hij 60Hz zou spelen) kost je minimaal 800 euro. Klaar.

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 04-07-2008 14:30 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg t geen eens fatsoendelijk opgenomen.. dat gekraak is nog 10x zo erg in de opnames, en als ik volumes laag zet dan klinkt t nog niet zoals ik t hoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 16:46 ]

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-02 22:26
Als je de equaliser gebruikt op +14dB dan gaat de boel al heel snel clippen. Wat je daar tegen kunt doen is het volume op de pc omlaag en van je set omhoog. Dat gaat waarschijnlijk iets beter, maar het feit blijft dat je met dat set nooit de sub bassen van 30Hz echt zult halen. Het maakt niet uit welke geluidskaart je gaat proberen... je hebt de limieten van je set toch al aardig bereikt. De belangrijkste componnenten in een audio set zijn altijd de speakers. Een aldi 50E cd speler zal en een paar 300E speakers geven een beter geluid dan een 200E cd speler en setje speakers van 150E

Verwijderd

Topicstarter
Heb t net nog een keer geprobeert.. 31hz bass op +14 en media player volume op op 10 ipv 50 en vista volume op 10. Nu hoor ik bijna niks maar zover ik kan horen is het kraken gewoon net zo erg op een zacht volume met de 31hz op +14. Ik denk dat ik m dan maar op +10 laat zoals ik t al eem hele tijd heb. Is wel iets minder zwaar maar dat kraken/clippen is dan wel weg in 99% van alle nummmers.

Ik weet wel, ik had ook een receiver kunnen kopen met 2 grote zuilen en dikke sub van duizenden euro's maar in preciepe voldoet deze set gewoon... het lage bereik wat hij kan produceren is voldoende voor mij. Echter is het zo jammer dat ik zo moet pushen met die EQ om er ook echt het maximale laag uit te krijgen.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 20:13:
maar in preciepe voldoet deze set gewoon... het lage bereik wat hij kan produceren is voldoende voor mij. Echter is het zo jammer dat ik zo moet pushen met die EQ om er ook echt het maximale laag uit te krijgen.
...Zucht. (mompelt iets over tegenstrijdige zinnen)

Even 2 dingen.

1. Als je met een EQ moet gaan klooien, zeker met afwijkingen van zoveel DB als jij gebruik, dan snap ik niet waarom je ingodsnaam die speakerset heb gekocht. |:(

2. Koop een Analoge Equalizer (of 3, aangezien het vermoedelijk een 5.1 set is). Die clipt niet zoals je geluidskaart de software EQ wel doet, dat komt simpelweg door het gebrek aan bitjes en dynamiek (hetgene wat een software EQ veranderd) wat zeker bij luide muziek sowieso al beroerd is. Daar veranderd een betere geluidskaart (lees Digital-to-Analog converter) niets aan.

.

Met een EQ zit je digitaal de muziekstream aan te passen en aangezien je dit zo enorm overdrijf verpest je het geluid, met alle ruis/kraak/onzin vandien. Een geluidskaart houdt zich enkel bezig om van het digitale signaal een analoog signaal te maken zodat je speakers ook snappen wat ze moeten doen.

Zie het als een foto maken terwijl het pikdonker is, die kan je naderhand met de computer wel wat lichter maken, maar slechts tot een bepaalde grens. Jij heb die grens al 15x overschreden waardoor je dus ruis krijg. Snappez Vous ?

[ Voor 30% gewijzigd door SirNobax op 05-07-2008 08:48 ]

Pentaxiaan

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap 't ja maar kwa PC-speakersets heb je niet zoveel keus. En dit was toch wel de beste die ik kon pakken...

Maar iig fijn dat je t ff duidelijk zegt dat betere DACs hierin geen verschil maken.. Dat was eigenlijk de kern van mn vraag of de betere kwaliteit DAC's dit gezeur niet hadden en dikkere EQ boosts aan konden, maar dat is dus niet zo.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-02 20:41

DjVe

Hatsaflats!

ik snap wsslijk wel wat die bedoeld.

Je vind dat je bass te traag klinkt....te veel "boemmmmmmmmmmm" ipv "boem" dus zodra jij de EQ de hogere standen van de lage tonen (snappen jullie em nog :P) wegfilterd, klinkt de bass wel sneller omdat de sub dus alleen de allerlaagste tonen weergeeft (en versterkt).

Wat jij eigenlijk wilt is gewoon een goede laagweergave, die niet alleen laag kan, maar ook snel is. dat gaat gewoon niet met een pc speakersetje.

Ik raad je eens een om eens gewoon naar zuil luidsprekers te gaan luisteren.

Voor nu: Probeer de sub ergens anders neer te zetten, waar die iets meer ruimte heeft. Stop ook eens een sok in je basspoort, ook dat wil nog wel eens zorgen voor een verbetering in het laag.

succes

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
Jordy van e schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:57:
ik snap wsslijk wel wat die bedoeld.

Je vind dat je bass te traag klinkt....te veel "boemmmmmmmmmmm" ipv "boem" dus zodra jij de EQ de hogere standen van de lage tonen (snappen jullie em nog :P) wegfilterd, klinkt de bass wel sneller omdat de sub dus alleen de allerlaagste tonen weergeeft (en versterkt).
Ik denk dat hij juist van die snelle bas afwil:
Bij de Creative X-Fi is het vaak geen zware bass maar een doffe boom bass
Dat met die sok-in-baspoort zou ik trouwens wel even proberen, wie weet werkt het wel

Zoniet, zou als je perse die dikke, zware, bloated bas wil, gewoon kunnen kijken naar een goedkope actieve subwoofer (Conrad / Correct), een van 150 Euro zal al stukken "beter" zijn dan die van je huidige set.

Pentaxiaan

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 00:49:
Ik snap 't ja maar kwa PC-speakersets heb je niet zoveel keus. En dit was toch wel de beste die ik kon pakken...
Een PC speakerset gaat dan ook never nooit niet leveren wat jij wilt. ;)
Maar iig fijn dat je t ff duidelijk zegt dat betere DACs hierin geen verschil maken.. Dat was eigenlijk de kern van mn vraag of de betere kwaliteit DAC's dit gezeur niet hadden en dikkere EQ boosts aan konden, maar dat is dus niet zo.
8)7 Hadden ook helemaal niet al x mensen voor hem gezegd, dat die geluidskaarten het verschil niet gaan maken. :P

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Wat voor koptelefoon heb je? Een betere koptelefoon halen geeft veel meer effect dan een betere geluidskaart. Als je van bass houdt zou ik naar de Beyerdynamics DT770 kijken.
Pagina: 1