Delftse onderzoekers ontdekken bij toeval nieuwe qubit

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
nieuws: Delftse onderzoekers ontdekken bij toeval nieuwe qubit
Het manipuleren van die toestanden moet het mogelijk maken informatie in de vorm van qubits op te slaan, die, anders dan traditionele binaire bits, meer informatie kunnen bevatten dan alleen een nul of een één
Ik vind dit een rare benadering van de zaak. Het idee van een qubit is dat hij in een superpositie van 0 en 1 kan staan. Dat is niet méér informatie dan de 0 en de 1, want als je 'm gaat meten dan zal ie alsnog 0 of 1 zijn (en niet 5 of appel ofzo). QM is al moeilijk te begrijpen, en door het zo op te schrijven maak je de verwarring alleen nog maar groter :).

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 03-07-2008 12:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Bji quantumtechnologie is er een probleem: als je het uitlegt op een manier die mensen kunnen begrijpen, klopt er geen yota van, leg je het uit zoals het klopt, snapt geen mens het.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
If you think you understand QM, you obviously don't understand QM
Dus wat dat betreft denk ik niet dat het uitmaakt dat men er geen bal van snapt. Dat doen ze nu ook niet :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Maar goed, een suggestie dan maar:
Het manipuleren van die toestanden moet het mogelijk maken informatie in de vorm van qubits op te slaan, die, anders dan traditionele binaire bits, naast 0 en 1 ook een superpositie van de twee waarden kan aannemen

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

.oisyn schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:44:
If you think you understand QM, you obviously don't understand QM
En dan een topic openen dat we het fout doen _O-

Ik ga de auteur hier even naartoe slepen, maar
naast 0 en 1 ook een superpositie van de twee waarden kan aannemen
klinkt mij als slechts een nuance verwijderd van 'meer informatie dan alleen een 0 of een 1', tbh :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat laatste suggereert dat een 'gewone' waarde mogelijk is en zo zal een leek dat dan ook opvatten. Het eerste zal een leek misschien niet snappen, maar zal wel door hebben dat ie dan niet de waarde '2' of '3' aan kan nemen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Exact :)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb geprobeerd het artikel in begrijpelijke taal te schrijven, en ik denk niet dat de 'inleiding' erg gebaat is bij termen als superpositie. Bovendien kan een qubitregister meer informatie bevatten dan een vergelijkbaar klassiek register, echt fout vind ik het daarom, zeker gezien de context, niet.
Pagina: 1