Audiokaart stuk?

Pagina: 1
Acties:

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 11:52
Ik heb een creative xtreme music. laatst was ik mijn pc aan het verbouwen en toen viel de heatsink van de kaart af. Kan ik de kaart gewoon weer in mijn pc zetten of gaat hij dan stuk?

Of kan ik het er ook gewoon weer op lijmen met bison kit ofzo?

bedankt voor de tips.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 23:25
De heatsink zat niet vast met schroefjes dan (ik ken de layout van zo een kaart niet) neem ik aan.
Er bestaat wel een soort twee-component lijm die tevens warmtegeleiding doet, heb het hier eens gelezen in een review. Er zijn ook een soort geleidingspadjes die hiervoor kunnen dienen. Wederom ken ik de naam er niet van.

Ik zou het niet met bison kit doen, slechte warmtegeleiding kan de onderliggende componenten beschadigen.

• martijn00
klopt hij zat niet vast met schroefjes, ik heb wel 2 componten lijm dus ik kan heb daar zo mee vast lijmen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik neem aan dat jij niet speciale twee componenten warmtegeleidings lijm hebt liggen?
Dus nee niet doen.

Met gewone twee componenten lijm verpest je de warmte overdracht. en ik acht de kans groot dat de chip dan met een opgeplakte heatsink zelfs warmer wordt dan zonder heatsink.

• martijn00
Is het dan wel mogelijk om hem er gewoon zo op te zetten en er niks aan te doen of wordt het dan te heet.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
http://tweakers.net/price...nps-thermal-adhesive.html
Daarmee moet je het gewoon weer vastzetten.
Zoek even een webshop uit waar ze hem voor je in een envelop willen stoppen i.p.v. verzenden met pakketpost, dan heb je het voor een paar euro geregeld.

• martijn00
bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik die lijm gewoon maar ga kopen dan. Heb je dan nog wel garantie dan?
Pagina: 1