Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamen op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Topicstarter
Imiddels is er weer heel wat tijd verstreken sinds de introductie van Windows Vista. In het begin kreeg Vista veel kritiek om zijn prestaties in games. Recentelijk las ik de lezersrubriek van de pc gameplay en zag ik dat Vista zelfs afgeraden werd.
Ik zal eerlijk zeggen, zelf draai ik (nog) geen Vista. Misschien dat ik dit in de nabije toekomst ga doen omdat ik een nieuw systeem ga aanschaffen.

Dit topic is ervoor bedoeld om je ervaringen met Vista op het gebied van gamen te delen. Je mag benchmarks plaatsen van sites, eigen benchmarks plaatsen en je mening geven of persoonlijke ervaring.

Ik weet niet zeker of ik zo'n soort topic hier mag plaatsen, indien niet, excuses

Verwijderd

Als je even had gezocht had je gemerkt dat hier al voldoende topic's over zijn.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik game op Vista en heb persoonlijk zeer weinig problemen ondervonden. Spellen draaien misschien twee tot drie FPS minder maar verder zal je er geen last van hebben. Één plus punt vind ik wel van Vista is dat als een spel crashed, dat de CTRL+ALT+DEL screen overlayed op het gecrashde spel, scheelt een aantal restarts.

DirectX 10 kan je alleen nog niet zo veel van verwachten. Er zijn nog niet echt veel spellen uit die dit ondersteunen en bij die spellen die DX10 ondersteunen zie je vaak weinig verschil. Wie weet dat dit nog in de toekomst gaat veranderen, in ieder geval heb je wel de mogelijkheid tot DX10.

In ieder geval is er tot nu toe nog niet heel veel reden om Vista te kopen als je al XP heb. Maar als je een nieuwe mid tot highend PC koopt is er ook weinig reden om Vista niet te nemen. Het geeft immers de mogelijkheid tot langere support en DX10 wat in de toekomst misschien meer gebruikt gaat worden. En op zo'n PC mis je vaak die twee tot drie FPS niet.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:02
SniperFox schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:35:
Ik game op Vista en heb persoonlijk zeer weinig problemen ondervonden. Spellen draaien misschien twee tot drie FPS minder maar verder zal je er geen last van hebben. Één plus punt vind ik wel van Vista is dat als een spel crashed, dat de CTRL+ALT+DEL screen overlayed op het gecrashde spel, scheelt een aantal restarts.

DirectX 10 kan je alleen nog niet zo veel van verwachten. Er zijn nog niet echt veel spellen uit die dit ondersteunen en bij die spellen die DX10 ondersteunen zie je vaak weinig verschil. Wie weet dat dit nog in de toekomst gaat veranderen, in ieder geval heb je wel de mogelijkheid tot DX10.

In ieder geval is er tot nu toe nog niet heel veel reden om Vista te kopen als je al XP heb. Maar als je een nieuwe mid tot highend PC koopt is er ook weinig reden om Vista niet te nemen. Het geeft immers de mogelijkheid tot langere support en DX10 wat in de toekomst misschien meer gebruikt gaat worden. En op zo'n PC mis je vaak die twee tot drie FPS niet.
dat van DX10 is niet helemaal waar. ik herinner me dat kort geleden de ATI videokaarten die wel DX10.1 ondersteunen tot 20% winst hadden in FPS vergeleken met DX10 alleen in assasins creed. bij gelijkblijvende beeldkwaliteit.

maar je raadt het al, met een patch vanuit ubi is dit uitgezet omdat nvidia kaarten nog geen 10.1 ondersteunen en AC een nvidia meant to be played game is.

dus ik denk dat dx10 wel degelijk voordelen kan bieden maar ja dan moet een keer dat vriendjes politiek eens ophouden.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
IIRC ging het in dit laatste geval om een bepaalde renderingslag die in de DX10.1 renderer was *uitgezet* waardoor het aantal FPS flink omhoog ging (echter ten koste van de beeldkwaliteit, waardoor de vergelijking geheel mank ging.

Ontopic: ik heb recent de overstap gemaakt naar Vista (Ultimate x64) voor mijn gaming en content creation machine en het bevalt nu goed. Had deze machine eind vorige jaar met Vista gekocht, maar door teveel problemen met drivers en andere software die niet (of niet goed genoeg) werkte met Vista/UAC/whatever toen teruggegaan naar XP.

Met Vista SP1 en een nieuwe GFX kaart heb ik de stap opnieuw gezet en het bevalt tot nog toe prima. Ik ben geen FPS (of fps) maniak, de spellen die ik wil draaien (o.a. Oblivion, Company of Heroes, Mass Effect) draaien allemaal prima op 1920x1200 met 2-8xAA (afhankelijk van het spel) en 8xAF.

Voor mijn software development machine ben ik er nog niet aan toe: Vista zit daar vaak teveel in de weg om lekker te kunnen werken.

[ Voor 68% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 03-07-2008 12:22 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 14:47
Ik draai nu sinds afgelopen November op Vista. Mijn ervaringen met gamen op dit platform zijn eigenlijk heel goed. Alle games draaien prima en het task-switchen tussen Windows en direct3d apps gaat ook een stuk soepeler dan met andere Windows versies.

edit: Ik heb overigens SP1 geinstalleerd zodra deze officieel uit kwam en ook hier geen problemen mee gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door coady op 03-07-2008 12:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deruxian schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 11:28:

Dit topic is ervoor bedoeld om je ervaringen met Vista op het gebied van gamen te delen. Je mag benchmarks plaatsen van sites, eigen benchmarks plaatsen en je mening geven of persoonlijke ervaring.
Ik denk dat je dan beter eerst wat bestaande topics hierover kan opzoeken met de search (en die zijn er, niet alleen in WOS maar ook in de Spielerij hoek), zodat je in ieder geval daaruit al de nodige ervaringen kan opmaken.

Met die kennis kun je dan zelf alvast een idee vormen wat haalbaar is, en dat voorkomt dat we een wildgroei gaan krijgen van 'post hier je benchmark XYZ' topics - waarvan er toch al wat rondzwerven.

Kortom: we zien liever dat je je voorwerk doet voordat je een topic zoals dit opent, zeker als je een wel heel erg algemeen opgezet verhaal wil houden is het misschien wel zo verstandig om dat even tegen wat modjes aan te hangen.
Daarvoor kun je je vraag bijvoorbeeld in het feedback topic Oneens met de actie van een moderator? Post het hier stellen.

Op deze manier lijkt me echter niet de juiste aanpak, daarom doen we uit voorzorg maar even dit topic dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.