Ik heb een Nokia 6500 classic gekregen en merk dat ik na een update van de software niet meer de taal op Nederlands kan zetten. Na onderzoek kom ik er achter (in samenwerking met de Nokia helpdesk) dat het toestel bedoeld is voor de Duitse markt, dit wordt bepaald nav een zogenaamd productID (softwarematig).
Het Nederlands taalpakket kan je laten installeren in Nokia service centers tegen betaling van een bedrag tussen de €20 en €40, iets waar ik niet zoveel zin in heb. Weet iemand of het mogelijk is om dit zelf te wijzigen en hoe je dat dan kan doen?
Ook zou het volgens de medewerker mogelijk moeten zijn om de product ID te wijzigen, maar daar mocht hij mij niet verder mee helpen, alhoewel het niet verboden is. Als iemand me daarmee kan helpen zou het helemaal geweldig zijn!
Alvast bedankt voor de hulp!
--
Oplossing gevonden
1:> Download Nemesis Service Suite (google)
2:> Install met default settings (Virtual USB)
3:> Start app and klik op scan knop (rechtsboven)
4:> Druk op de "Phone Info" knop
5:> Vul product code in (google) In mijn geval was dat 0551633
6:> Vink enable aan naast PC veld en klik "Write" knop
7:> Update de software met de Nokia software updater
Product code identifiers:
Het Nederlands taalpakket kan je laten installeren in Nokia service centers tegen betaling van een bedrag tussen de €20 en €40, iets waar ik niet zoveel zin in heb. Weet iemand of het mogelijk is om dit zelf te wijzigen en hoe je dat dan kan doen?
Ook zou het volgens de medewerker mogelijk moeten zijn om de product ID te wijzigen, maar daar mocht hij mij niet verder mee helpen, alhoewel het niet verboden is. Als iemand me daarmee kan helpen zou het helemaal geweldig zijn!
Alvast bedankt voor de hulp!
--
Oplossing gevonden
1:> Download Nemesis Service Suite (google)
2:> Install met default settings (Virtual USB)
3:> Start app and klik op scan knop (rechtsboven)
4:> Druk op de "Phone Info" knop
5:> Vul product code in (google) In mijn geval was dat 0551633
6:> Vink enable aan naast PC veld en klik "Write" knop
7:> Update de software met de Nokia software updater
Product code identifiers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| EURO-A=English,Finish,Swedish,Danish,Norwegian,German, EURO-B=English,German,French,Polish,Romanian,Hungarian EURO-C=English,German,French,Italian,Dutch,Spanish,Turk ish, EURO-D=English,German,Slovak,Slovene,Serbian,Hungarian, EURO-E=English,German,Lithuanian,Latvian,Russian,Estoni an EURO-F=English,German,Hebrew,Arabic,Russian EURO-H=English,German,Greek,French EURO-I=English,German,Russian,Bulgarian,Romanian,Ukrain ian EURO-O=English,German,French,Italian,Spanish,Turkish MEA1=English,French,Arabic MEA2=English,French,Arabic MEA3=English,French,Italian MEA4=English,Urdu MEA5=English,Farsi MEA6=English,Latin,Bronze MEA7=English,Latin,Bronze MEA8=English,Latin,Bronze MEA9=English,Latin,Bronze MEA10=English,Latin,Bronze MEA11=English,Latin,Bronze MEA12=English,Latin,Bronze MEA13=English,Latin,Bronze MEA14=English,Fench,Arabic MEA15=English,Latin,Bronze APAC-P=English,Chinese S(PRC),Chinese Trad (Taiwan) APAC-Q=English,Chinese Simpl,Chinese Trad (Hong Kong) APAC-R=English,Chinese Trad ,Chinese Simpl (China) APAC-S=English,Chinese Trad ,Chinese Simpl,Malaysian APAC-T=English,Vietnamese,Tagalog,Chinese Simpl,Chinese Trad APAC-U=English,Thai,Chinese Simpl,Chinese Trad APAC-V=English,Chinese Simpl,Chinese T,Vietnamese APAC-W=English,Chinese Trad,Chinese Simpl,Hindi APAC-X=English,Chinese Simpl,Chinese Trad,Bahasa Indonesia |
[ Voor 58% gewijzigd door Simkin op 03-07-2008 18:47 ]