Modem benaderen OVER router

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Beste Iedereen,

Ik heb een Zyxel modem die ik wil benaderen over m'n Draytek 2600 router.
De modem staat nu in bridge mode en ik dacht mijn probleem op te kunnen lossen door middel van een static route aan te maken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
De reden is dat ik af en toe wil kijken waarop mijn modem intraint, en iedere keer de kabel eruit trekken is ook geen optie aangezien ik een game verslaafd broertje heb :P

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de zyxelmodem niet benaderen dmv telnet? Kwestie van IP adres invoeren en kijken wat ie doet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet het ip nummer van je modem vinden ( meestal een LAN adress ) en dat als static router in je router opvoeren naar je wan interface.

Andere mogelijheid is switch te hangen tussen de router en modem en daar een pc op aan sluiten en het ip nummer van je modem benaderen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• NuKeFaCe
@Outerspace: Ja dat snap ik :P alleen hoe hem OVER de router te benaderen als deze in bridge modus staat.

@ leuk_he: die laatste vind ik heel goed (met die switch) en met die static route wist ik wel, alleen niet in welke volgorde (dus naar lan / wan) heb nog niks geprobeerd omdat ik eerder niet zulke goede ervaringen had met static routes :P (lees, router resetten omdat deze niet meer te benaderen was)

Jij zegt dus het ip + subnet van de modem als een static route in m'n router naar de wan laten verwijzen ?

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door NuKeFaCe op 03-07-2008 13:32 ]

• NuKeFaCe
Ff zitten proberen maar het lukt me niet, ook niet met deze hulp >> http://www.draytek.co.uk/support/kb_vigor_staticroute.html

modem ip is 192.168.1.254
Lan ip = 192.168.123.254

Iemand ?

Alvast bedankt !

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-03 22:37
Zelfde probleem had ik ook als ik dat modem in bridge zet, nu dus niet meer als bridge staan en dus benaderbaar op zijn eigen ip.....

Dus gewoon het modem op de standaard instellingen laten staan en je router er direkt op aansluiten, werkt gewoon...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Volgens mij luistert die Zyxel alleen naar een bepaald ip adres (172.x.x.x reeks dacht ik, zo even uit mijn hoofd) als ie staat te bridgen.

Abort, Retry, Quake ???

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-03 22:37
Als dat zo is, dan ook voor mij dan graag dat juiste adres voor als ie in bridge staat.....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Probeer handleiding + type zyxel eens in google.

Maar http://www.zyxelsupport.nl/ zou je ook een heel eind op weg kunnen helpen.
En je Adsl provider hoort het ook te weten.

De mijne staat te bridgen en doet dat goed, hoef er verder niet meer in te zijn ;)

[ Voor 19% gewijzigd door aZuL2001 op 03-07-2008 16:32 ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1