Toon posts:

[automator] Floppy Copy To New Folder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier met een enorme stapel floppy die ik gekopieert wil hebben maar nu moet ik elke keer binnen een map een nieuwe map aanmaken, naam geven, floppy volume selecteren, slepen naar de nieuwe map (met appeltje) om te kopieren en dan de floppy unmounten.

Dat moet makkelijker kunnen, maar ik kan in automator geen volume, zoals de floppy, vinden waar ik taken op kan geven. Liefst zo dat als ik een floppy in de usb diskdrive stop dat de Mac (Leopard) een nieuw map aanmaakt en de floppy kopieert en na kopieeren de disk unmount.

Kan iemand dit helpen opzetten?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt me het makkelijkst als je een Folder Action gebruikt op de folder "Volumes". Dit is de folder waar alle media wordt gemount. In de Finder is deze verborgen, maar je kunt er bij komen door in de Finder via Go > Go to Folder en dan "/Volumes" in te tikken.

Een misschien wat omslachtiger manier, maar wel flexibelere manier is om gebruik te maken van launchd en WatchPaths, QueueDirectories of StartOnMount.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt erop dat ik me meer moet gaan verdiepen in applescript? Das nu echt iets wat ik hoopte te kunnen vermijden met automator.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met Folder Actions zou je in principe gewoon gebruik kunnen blijven maken van je Automator workflow. Zie bijvoorbeeld Automator and Folder Actions Tutorial of Creating a Folder Watching Workflow.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Geweldige trefwoorden geef je me, ben lekker met google in de weer maar kan slecht topics vinden over wanneer iets moet gebeuren als een schijf mount onder mac os x.. Ben helaas geen programeur.

Verwijderd

Topicstarter
Still tryin', maar helaas kom ik er voor het bereiken van usb floppy drive niet uit met automator.. 8)7

Iemand nog een idee?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding?

Als je de floppy in de diskdrive stopt, wordt ie dan automatisch gemount, of moet je dat zelf doen?

Verwijderd

Topicstarter
Het mounten gebeurt vlekkeloos, das ook het probleem niet. Alleen kan ik in automator nergens
een bepaald volume kiezen. Als ik een mapactie wil maken op bijvoorbeeld de /volume dan zie ik
dus keurig alle verbonden volumes waaronder de floppy met zijn bijbehorende naamgeving.
Maar nu hebben alle floppys verschillende namen. Ik zoek iets waar ik de usb floppydrive zou
kunnen benaderen. Dus wat de drive ook ingaat, kopieeren naar een bepaalde nieuwe subfolder
en daarna unmounten.
Pagina: 1