[SBS] Probleem met aanmaken gebruikeraccount + mail

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Probeer een nieuwe account aan te maken in Exchange voor gebruik van netwerk en e-mail. Maar ik krijg telkens een foutmelding. Ik kan de account wel aanmaken bij AD > users, maar dan worden SMTP en X.400 niet aangemaakt... In de logs kom ik wat dingen tegen van Share-point, maar ik geloof niet dat het er direct mee te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/2817/gebruikeraanmakenfoutej5.jpg

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Het lijkt erop dat je onvoldoende rechten hebt om de profiel en home mappen voor de gebruiker aan te maken, of deze niet hebt ingevuld. Maar dat is alleen wat ik afleid uit de foutmelding... Heb je die foutmelding al eens door de zoekmachines heen getrokken?

Vicariously I live while the whole world dies

• theXE
Met Google en GoT kwam ik niet echt verder, heb de termen gebruikt die ik tegenkwam... Overigens ben ik uiteraard admin op de server.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien te weinig licenties ? je kan uiteraard controleren of er nog voldoende schijfruimte is en of de rechten nog wel goed staan

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Lees dit eens door:
Een basismap toewijzen aan een gebruiker

Alles netjes ingevuld? En wat je hebt ingevuld kun je ook benaderen vanaf je server? En je hebt voldoende rechten daar?

Vicariously I live while the whole world dies

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
ts mist nog wat:

welke sbs versie? 2003 r2 premium?

sinds wanneer treedt het probleem op? als het een nieuwe installatie met een brakke exchange installatie is, dan kun je net zo goed ff het exchange gedeelte opnieuw installeren.

• theXE
Versie is: SBS 2003 SP2.

Geen nieuwe install, draait alweer jaartje of 2 zonder probs. Normaal gesproken was gebruikers aanmaken geen probleem. Aan het aantal ligt het ook niet, heb daarnet een ex-collega verwijderd uit de lijst, maar toevoegen lukte nog niet. Ik ga de hier bovenstaande link even doornemen...
Pagina: 1